Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Van Dijk


Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 19:43:

Wordt 1 boek niet gewoon als brievenbuspakketje geleverd?

Vaak wel. Helaas was/is mijn brievenbus niet groot genoeg voor grote boeken. En dan zo'n ijverige postbode die koste wat het kost het boek wel afleveren als brievenbuspakket. Nog een boek met schade

Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 19:43:

Wordt 1 boek niet gewoon als brievenbuspakketje geleverd?

Ja, kwam gewoon in de brievenbus. Vandaag nog mailtje dat de online versies klaar staan in de elektronische leeromgeving van school. Nu dus nog twee werkboeken te gaan en ook de online versies daarvan, want deze stonden ook nog niet bij.

Is wel verwarrend hoe ze communiceren, soms staat in de email wat ze opsturen en soms dat ze "iets" opsturen en welke boeken nog ontbreken.

Het overschrijven van de vraag en het antwoord opschrijven heeft een heel ander doel: inprenten. 
Door de vraag op te schrijven prent je de vraag in je hersenen in, veel sterker dan wanneer je de vraag alleen maar leest. Daarom ben ik geen fan van die invulwerkboeken. Alternatief is dat we nu leerlingen aanleren om bij een open vraag een deel van de vraag in het antwoord mee te nemen. Dat is ook effectief. Echter bestaan veel van die werkboeken uit meerkeuzevragen, of een enkel woord in een zin invullen/foutieve antwoorden doorstrepen/goede omcirkelen. Hiermee gaat een groot deel van het inprenten van de lesstof verloren. Het is vrij vluchtig leren. 
De huidige methoden zijn flexmethoden en het idee hierachter is dat ze elk jaar de vragen kunnen aanpassen aan de actualiteit, dat je minder hoeft mee te nemen enz. Het papier waarop gedrukt wordt is een ander soort, veel minder milieubelastend papier, dan waar de boeken voorheen van gemaakt werden. Die waren vaak een beetje glossy, wat ook spiegelde. Dit is bijna allemaal mat, werkt fijner met schrijven en lezen. 

Vanochtend een artikel in de Telegraaf erover, waren best wel veel middelbare scholieren die de boeken nog niet of niet volledig hebben ontvangen, ook van andere leveranciers. Een ouderorganisatie had een peiling gedaan.

Ik had nog chatcontact met van Dijk (even wachten want zijn wel meer met problemen en dan een heel ongelukkig lay-out van de chat met overlappende symbolen, moest je nog moeite doen om het berichtje op te sturen). Als het goed is krijgen ze de ontbrekende boeken deze week van de uitgever en worden ze daarna opgestuurd. Ik hoop maar dat het snel goed komt. Vandaag eerste dag op school, ben benieuwd of de rest de boeken heeft.

Twee dagen geleden een mail ontvangen van van Dijk dat het 2e deel van de boeken zijn verstuurd. In de PostNL app staat sindsdien pakket is door PostNL nog niet ontvangen of verwerkt. Heeft dat bij meer ook zo lang geduurd?

Ja, hier ook. Denk dat het een soort van  voorgemerkt is...

Ikweethetookniet schreef op 29-08-2024 om 22:34:

Ja, hier ook. Denk dat het een soort van voorgemerkt is...

Ik heb contact gehad met van Dijk en ze gaven aan dat het dan (wegens drukte bij PostNL) nog niet door PostNL is afgehaald. Maar vandaag krijgt mijn dochter als het goed is de laatste boeken, zie ik in de PostNL app.

We zijn niet de enige zie ik. 4 dagen terug bericht ontvangen dat de boeken zijn verstuurd, maar tot op heden heeft Postnl ze nog niet ontvangen. 3 boeken konden sowieso niet direct geleverd worden. Ik vind het maar slecht geregeld. Bestel gewoon voldoende boeken, hoe moeilijk kan het zijn.

Notsocool schreef op 02-09-2024 om 01:23:

We zijn niet de enige zie ik. 4 dagen terug bericht ontvangen dat de boeken zijn verstuurd, maar tot op heden heeft Postnl ze nog niet ontvangen. 3 boeken konden sowieso niet direct geleverd worden. Ik vind het maar slecht geregeld. Bestel gewoon voldoende boeken, hoe moeilijk kan het zijn.

Die bestelling moet een maand of 6 voor dat bekend is hoeveel je nodig hebt al gedaan worden. 

Scholen wisselen van methode, er komen meer of minder beschadigde en afgeschreven boeken terug etc

Zo makkelijk even bij bestellen gaat niet als het om grote aantallen gaat.

Net als bij andere bedrijven, een kilo hebben we vaak nog wel in een hoekje staan, 10 kilo soms ook wel maar als je een tankwagen vol wil hebben over een week kan ik nu al nee verkopen want die heb ik niet zo snel. Product niet en tankwagen niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.