Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 13:52

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:48:

[..]

Veruit de meeste studenten kopen geen blikje energydrink en zak chips. Die kopen gewoon lunch. Ze worden geweerd rond lunchtijd.

ik heb vroeger in een supermarkt gewerkt en kan je verzekeren dat ze echt geen gezonde maaltijd salade komen halen hoor. Het zijn altijd ongezonde broodjes een zakje chips en meestal energy drank. 

Er is geloof ik weinig veranderd, want de hordes scholieren die ik vaak voor mij heb, kopen nog steeds hetzelfde. 

Ik heb een beetje moeite dat hun tas onbeheerd in een bak ligt. De meeste scholieren hebben toch wel een laptop, iPad of een erg dure koptelefoon bij zich. Het moet verplicht in de bak maar het risico is voor de scholier. Dat klopt niet.

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 13:41:

[..]

Die minderjarigen krijgen vaak gewoon eten mee ban huis hoor. Maar een boterham is te min. Die lui hangen daar echt niet omdat ze perse honger hebben hoor.

Ze zijn echt niet zielig. Scholen hebben vaak ook gewoon een kantine. Als wij tijdens de pauze naar de supermarkt gaan, dan gaan we ook niet met de hele afdeling. We vragen of we iets voor de ander kunnen meenemen.

Misschien kan jouw man dan uit protest zijn eigen bammetje gaan smeren en het goede voorbeeld geven.

Jij begrijpt gewoon echt niet hoe het leven van een jongere op het mbo eruit ziet.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 13:53

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:51:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet. Er zijn wel genoeg 20 jarigen die zelfstandig zijn.

En echt, dat vooroordeel over studenten die alleen maar troep kopen om te eten. De meesten kopen gewoon normaal voedsel.

Dan ben ik benieuwd wat jij onder normaal voedsel schaart?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 13:54

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:53:

[..]

Jij begrijpt gewoon echt niet hoe het leven van een jongere op het mbo eruit ziet.

Vertel? Ik heb op het mbo gezeten en nam gewoon brood van thuis mee.

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:48:

[..]

Veruit de meeste studenten kopen geen blikje energydrink en zak chips. Die kopen gewoon lunch. Ze worden geweerd rond lunchtijd.

Het gaat om scholieren, niet om studenten.

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 13:58

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:53:

[..]

Jij begrijpt gewoon echt niet hoe het leven van een jongere op het mbo eruit ziet.

Nee tuurlijk niet.. wij gingen vroeger niet naar school. Dat is echt iets van deze tijd. 

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:53:

[..]

Jij begrijpt gewoon echt niet hoe het leven van een jongere op het mbo eruit ziet.

Oei, mijn kind heeft op een mbo gezeten zonder supermarkt in de buurt! Hoe ziet het leven van een jongere op het mbo eruit? Ik heb toch ergens geen weet van geloof ik... 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 14:00

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 13:58:

[..]

Nee tuurlijk niet.. wij gingen vroeger niet naar school. Dat is echt iets van deze tijd.

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:53:

[..]

Jij begrijpt gewoon echt niet hoe het leven van een jongere op het mbo eruit ziet.

Jij praat onzin.

Ik zie scholieren alleen koek en red Bull kopen. Meesten zijn met groot aantal,  kopen niks, en schreeuwen alleen. Dat zou  ik als supermarktmanager ook niet willen.

Schemerlampje schreef op 17-10-2022 om 13:56:

[..]

Het gaat om scholieren, niet om studenten.

Op het mbo noem je ze studenten.

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:25:

Het is hier blijkbaar een onpopulaire mening, maar ik vind het echt discriminatie en niet oké. In elke groep zitten er rotte appels, maar daar mag je niet de hele groep voor straffen. Mijn man is docent op het mbo en zijn leerlingen, tussen de 16 en 20 ongeveer, staan in de pauze bij de AH in een rij van twintig meter te wachten tot ze iets te eten mogen kopen. Mijn man mag zo doorlopen, maar dat doet hij niet meer; uit protest koopt hij niks meer bij de AH want hij is het niet eens met de discriminatie.
Supermarkten komen al ouderen tegemoet met een ouderenuur, eenzame mensen met een kletskassa, zelfs uurtjes voor mensen die weinig prikkels kunnen verdragen. Kunnen de supermarkten die naast scholen zitten niet een studentenkwartier/halfuur instellen tijdens de lunchpauze?

Ben het wel met je eens. Tegenwoordig valt er over álles iets te zeuren. En als ik zelf boodschappen ga doen en geen zin in pubers heb, dan hoef ik in de regel toch niet persé ronde de ochtend- of lunchpauze. Beetje aanpassen gewoon.

En verder is het mijn dochter van toen 18 en op kamers wonend gebeurd. Ze is vrij klein van stuk, maar werd mooi uit de super geweerd, terwijl ze gewoon boodschappen ging doen voor het avondeten en wat pleepapier.... Tja.

Treurniet schreef op 17-10-2022 om 14:00:

[..]

Jij praat onzin.

Ik zie scholieren alleen koek en red Bull kopen. Meesten zijn met groot aantal, kopen niks, en schreeuwen alleen. Dat zou ik als supermarktmanager ook niet willen.

Dan zal er wel een verschil zitten in scholieren en studenten. 

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 14:04

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 14:01:

[..]

Op het mbo noem je ze studenten.

Het gaat niet eens om MBO studenten, maar om van die brugpiepers. Van die snotjong waar de tas zwaarder is dan het kind zelf.. 

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 14:04:

[..]

Het gaat niet eens om MBO studenten, maar om van die brugpiepers. Van die snotjong waar de tas zwaarder is dan het kind zelf..

Waarom worden mbo studenten dan ook geweerd bij de AH? Voor die groep ben ik aan het opkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.