Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-11-2021 om 18:29
Oké, ik benieuwd hoe anderen dit doen: wij hebben drie pubers (17, 15 en 12). De oudste twee hebben een bijbaantje, de jongste sport twee keer per week (vroeg). Gevolg is dat het hier altijd schipperen is om voor iedereen fatsoenlijk avondeten te regelen. De ene puber moet om 17.00 uur beginnen met werken; de volgende moet om 18.00 uur bij een training zijn.
Wij werken beiden 4 dagen, dus hebben niet altijd de gelegenheid om voor die tijd eten op tafel te hebben - los van het feit dat ik om 16.30 uur al avondeten, niet handig vind.
We zijn momenteel een beetje zoekende dus! Soms zetten we iets klaar (bijvoorbeeld soep), soms eet een puber na training (maar dat is dan pas rond 19.30 uur). Regelmatig is de planning zo onhandig dat een puber dan maar tosti’s maakt of een ei bakt in plaats van avondeten; ook niet ideaal. Hoe doen anderen dat? Tips, trucs?
17-11-2021 om 18:02
Ainne schreef op 17-11-2021 om 08:26:
[..]
Voor mijn tieners zou dat idd gelden, die maken liever zelf een tosti/pasta/zak chips. Onregelmatige eettijden komt hier nog niet zoveel voor maar ik weet zeker dat speciaal koken verspilbare moeite zou zijn hier.
Ja, dat gebeurt/gebeurde dus hier ook een beetje... maar heb nu wel wat ideeen opgegaan voor geschikts dat er wel goed ingaat, dus vast opgegeten gaat worden. We gaan er gewoon even wat meer aandacht aan besteden. Ik ben normaalgesproken best vooruit-plannerig, maar met dat avondeten dus echt nog zoekende.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.