Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber heeft nergens tijd voor


Ik vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje zeurt TO.....Als je zoon een activiteit leuk vindt maakt hij er echt wel tijd voor. Hij werkt niet eens zie ik.
Niet zo negatief hoor...

Herfstappeltaart schreef op 30-10-2021 om 13:03:

Ik vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje zeurt TO.....Als je zoon een activiteit leuk vindt maakt hij er echt wel tijd voor. Hij werkt niet eens zie ik.
Niet zo negatief hoor...

Dit dus. 

Voor een middagje karten heeft zoon hier eerder plek gemaakt in zijn bezigheden dan voor een uurtje op visite bij tante Truus.

school, 4x per week trainen,  in het weekend 1 of 2 dagen sport, vriendin die niet in de buurt woont. 
En toch zie ik zijn vrienden nog regelmatig hier en gaat hij daar heen.
Toverwoord idd plannen en afspreken. 
En soms dus dingen niet doen omdat je iets anders wel wil.

als er tijd is om uit te slapen, te gamen en op de mobiel te zitten dan is er nog gewoon genoeg tijd hoor

Het is niet heel anders dan bij volwassenen toch? Wij moeten soms ook tijd maken om iets doen en keuzes maken?

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

30-10-2021 om 13:51 Topicstarter

Ik ben aan het werk maar ik lees mee en reageer later even.

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

30-10-2021 om 13:51 Topicstarter

ps de mijne kan echt niet plannen (ass/adhd)

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

30-10-2021 om 14:06

Dan help je met plannen/leren plannen. Ik heb twee kinderen met ASS en plannen is idd een ding maar herhalen, herhalen, herhalen. En helpen. Veel kinderen met ASS hebben echt even een zetje nodig voordat ze in actie kunnen komen.

Heb zelf geen kids maar de jongeren die ik ken gaan naar school, hebben een bijbaantje en / of lopen stage en trainen 4 tot 6 dagen per week voor wedstrijden. Die zijn onregelmatig dus ze zitten er niet ieder weekend aan vast. Maar ze hebben het behoorlijk druk, tig keer zo druk als dat ik het vroeger had. En ik zie op hun insta etc best regelmatig iets leuks voorbij komen, mn in de vakanties. 

dan

dan

30-10-2021 om 14:59

LaFleurNoire schreef op 30-10-2021 om 14:06:

Dan help je met plannen/leren plannen. Ik heb twee kinderen met ASS en plannen is idd een ding maar herhalen, herhalen, herhalen. En helpen. Veel kinderen met ASS hebben echt even een zetje nodig voordat ze in actie kunnen komen.

Bij een gepland uitje dan inderdaad enkele keren van tevoren helpen met plannen van het huiswerk. 

Slapen tot in de middag...gamet hij tot diep in de nacht? 

De mijne heeft ook ASS. Kan zijn schoolwerk ook niet plannen, maar baantje, voetbal, toneel en elke twee weken naar de kapper lukt hem prima. Schoolwerk heeft hij echt nog hulp bij nodig want dat overziet hij niet. Dat gamen vroeg ik me ook al af.

Overdrijven is echt een vak. Kind heeft zat vrije tijd als ik de OP goed lees.

absor schreef op 30-10-2021 om 13:41:

als er tijd is om uit te slapen, te gamen en op de mobiel te zitten dan is er nog gewoon genoeg tijd hoor

Precies.

Waar gaat dit over.

Wednesday schreef op 30-10-2021 om 11:47:

[..]


Bijles is echt de vloek van deze tijd. Mijn kind in de tweede klas middelbare school heeft een vriendinnengroepje van 6. Maar met twee kan ze na schooltijd afspreken: de anderen hebben meerdere keren per week bijles. Ik denk dan bij mezelf: die zitten op het verkeerde niveau.

Zou kunnen maar sommige kinderen hebben bijles voor 1 of 2 vakken terwijl de andere vakken prima gaan. 

Ik ben zelf leerlingbegeleider en sommige kinderen hebben ook gewoon hulp nodig bij plannen en organiseren, leren leren enz 

Juist ook op VWO.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.