Salomewinterqueen
30-10-2021 om 10:56
Puber heeft nergens tijd voor
Ik realiseer me eens te meer door een ander topic over sinterklaascadeau's dat mijn zoon nooit ergens tijd voor heeft. Hij zit op school, gaat naar therapie, heeft bijles en 1x pw een club en dan zijn alle dagen alweer vol. In het weekend slapen tot in de middag, keertje chillen met een vriend, en dan gamen. Hoeveel vrije tijd hebben jullie kids om wat te doen (film, sport, winkelen, ergens heen met vrienden of familie etc) Mijn pubers zitten savonds nu thuis. En zijn met studie etc de hele dag onder de pannen. Alle dagen zitten tot laat vol. Dus leuk een bon om te karten, maar wanneer. Leuk een bon om naar een pretpark te gaan maar er is hier gewoon nooit tijd. Hoe is dat bij anderen.
Herfstappeltaart
30-10-2021 om 13:03
Ik vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje zeurt TO.....Als je zoon een activiteit leuk vindt maakt hij er echt wel tijd voor. Hij werkt niet eens zie ik.
Niet zo negatief hoor...
Bakblik
30-10-2021 om 13:07
Herfstappeltaart schreef op 30-10-2021 om 13:03:
Ik vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje zeurt TO.....Als je zoon een activiteit leuk vindt maakt hij er echt wel tijd voor. Hij werkt niet eens zie ik.
Niet zo negatief hoor...
Dit dus.
Voor een middagje karten heeft zoon hier eerder plek gemaakt in zijn bezigheden dan voor een uurtje op visite bij tante Truus.
Ysenda
30-10-2021 om 13:17
school, 4x per week trainen, in het weekend 1 of 2 dagen sport, vriendin die niet in de buurt woont.
En toch zie ik zijn vrienden nog regelmatig hier en gaat hij daar heen.
Toverwoord idd plannen en afspreken.
En soms dus dingen niet doen omdat je iets anders wel wil.
absor
30-10-2021 om 13:41
als er tijd is om uit te slapen, te gamen en op de mobiel te zitten dan is er nog gewoon genoeg tijd hoor
Joszy
30-10-2021 om 13:42
Het is niet heel anders dan bij volwassenen toch? Wij moeten soms ook tijd maken om iets doen en keuzes maken?
JumpyTurtle18
30-10-2021 om 14:06
Dan help je met plannen/leren plannen. Ik heb twee kinderen met ASS en plannen is idd een ding maar herhalen, herhalen, herhalen. En helpen. Veel kinderen met ASS hebben echt even een zetje nodig voordat ze in actie kunnen komen.
DanGun
30-10-2021 om 14:55
Heb zelf geen kids maar de jongeren die ik ken gaan naar school, hebben een bijbaantje en / of lopen stage en trainen 4 tot 6 dagen per week voor wedstrijden. Die zijn onregelmatig dus ze zitten er niet ieder weekend aan vast. Maar ze hebben het behoorlijk druk, tig keer zo druk als dat ik het vroeger had. En ik zie op hun insta etc best regelmatig iets leuks voorbij komen, mn in de vakanties.
dan
30-10-2021 om 14:59
LaFleurNoire schreef op 30-10-2021 om 14:06:
Dan help je met plannen/leren plannen. Ik heb twee kinderen met ASS en plannen is idd een ding maar herhalen, herhalen, herhalen. En helpen. Veel kinderen met ASS hebben echt even een zetje nodig voordat ze in actie kunnen komen.
Bij een gepland uitje dan inderdaad enkele keren van tevoren helpen met plannen van het huiswerk.
AlisonH
30-10-2021 om 15:20
De mijne heeft ook ASS. Kan zijn schoolwerk ook niet plannen, maar baantje, voetbal, toneel en elke twee weken naar de kapper lukt hem prima. Schoolwerk heeft hij echt nog hulp bij nodig want dat overziet hij niet. Dat gamen vroeg ik me ook al af.
LiefsteFeetje
30-10-2021 om 15:33
Overdrijven is echt een vak. Kind heeft zat vrije tijd als ik de OP goed lees.
LiefsteFeetje
30-10-2021 om 15:34
absor schreef op 30-10-2021 om 13:41:
als er tijd is om uit te slapen, te gamen en op de mobiel te zitten dan is er nog gewoon genoeg tijd hoor
Precies.
Waar gaat dit over.
SuzyQFive
30-10-2021 om 16:19
Wednesday schreef op 30-10-2021 om 11:47:
[..]
Bijles is echt de vloek van deze tijd. Mijn kind in de tweede klas middelbare school heeft een vriendinnengroepje van 6. Maar met twee kan ze na schooltijd afspreken: de anderen hebben meerdere keren per week bijles. Ik denk dan bij mezelf: die zitten op het verkeerde niveau.
Zou kunnen maar sommige kinderen hebben bijles voor 1 of 2 vakken terwijl de andere vakken prima gaan.
Ik ben zelf leerlingbegeleider en sommige kinderen hebben ook gewoon hulp nodig bij plannen en organiseren, leren leren enz
Juist ook op VWO.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.