Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber heeft nergens tijd voor


Vakanties.

En lang genoeg van tevoren plannen zodat hij een keer een weekend niet met een vriend afspreekt maar tijd heeft voor oma.
En niet 2 dagen van tevoren afkomen met "gaan we karten".

Marty1984 schreef op 30-10-2021 om 17:14:

Vakanties.

En lang genoeg van tevoren plannen zodat hij een keer een weekend niet met een vriend afspreekt maar tijd heeft voor oma.
En niet 2 dagen van tevoren afkomen met "gaan we karten".

Lekker laten karten. Volgens TO heeft hij voor beiden geen tijd. Pubers hebben het zo druk ofzo.


Heeft hij wel, zat vrije tijd maar daarna kon hij niet plannen ofzo.

Het klinkt als een relaxt schema. Hoe oud is hij? Heeft hij geen sport en geen bijbaantje? 

Het weekend is volledig leeg (uitslapen en gamen is geen afspraak). Waarom plan je niet iets voor het weekend met hem in? 

---

---

30-10-2021 om 22:33

inderdaad, hij heeft het hele weekend niks. Geen sport, geen bijbaantje. Ik ken niemand van die leeftijd met zo'n leeg weekend. Waar héb je het over?

De derdeklasser traint 7 keer in de week. Door de week heeft hij dus geen tijd voor extra's, want hij heeft ook nog 34 lesuren op school. In het weekend heeft hij huiswerk, een wedstrijd, of zit hij achter zijn computer. Een pretpark doen we in de zomervakantie. Verjaardagen van anderen (en de kinderen zelf) alleen op een dag dat er geen wedstrijd is. Uitslapen doet hij tot hooguit 8 uur, maar door het vele trainen heeft hij ook gewoon de zelfdiscipline om vroeg naar bed te gaan.

lijkt me dat als je van te voren aangeeft dat je op die dag iets gaan doen, dit prima mogelijk is. Dan een keertje wat eerder uit bed he op een zaterdag, kan best!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-10-2021 om 10:16

Misschien heeft hij gewoon geen zin om in het weekend iets met jullie (of überhaupt iets) te moeten doen.  

Valeria schreef op 31-10-2021 om 07:14:

De derdeklasser traint 7 keer in de week. Door de week heeft hij dus geen tijd voor extra's, want hij heeft ook nog 34 lesuren op school. In het weekend heeft hij huiswerk, een wedstrijd, of zit hij achter zijn computer. Een pretpark doen we in de zomervakantie. Verjaardagen van anderen (en de kinderen zelf) alleen op een dag dat er geen wedstrijd is. Uitslapen doet hij tot hooguit 8 uur, maar door het vele trainen heeft hij ook gewoon de zelfdiscipline om vroeg naar bed te gaan.

Zo 7 keer! Sport hij op topniveau?

De wedstrijdgroep bij ons traint ook zo’n 5 tot 7 keer per week. Geen topniveau en ook niet elk weekend wedstrijden.

DanGun schreef op 31-10-2021 om 10:20:

De wedstrijdgroep bij ons traint ook zo’n 5 tot 7 keer per week. Geen topniveau en ook niet elk weekend wedstrijden.

Welke sport is dit?

Vechtsport. 

Weer wat geleerd. In mijn omgeving heb ik vooral voetballers en hockeyers en die trainen meestal 2 of 3 keer in de week en dan in het weekend een wedstrijd. 

Patatflip schreef op 31-10-2021 om 10:26:

Weer wat geleerd. In mijn omgeving heb ik vooral voetballers en hockeyers en die trainen meestal 2 of 3 keer in de week en dan in het weekend een wedstrijd.

Ja klopt. Ik weet ook niet hoe dat bij andere verenigingen is hoor. Maar vaak horen ze relatief kort van te voren dat ze een wedstrijd hebben en dan moeten ze er wel staan. 
En voor een kickbokswedstrijd heb je net ff wat meer (en andere) conditie nodig dan voor bv een voetbalwedstrijd. Hoe gek dat ook klinkt want je bent met 3*3 minuten klaar (en die kids zelfs met 3*1 of 3*2) 

Patatflip schreef op 31-10-2021 om 10:26:

Weer wat geleerd. In mijn omgeving heb ik vooral voetballers en hockeyers en die trainen meestal 2 of 3 keer in de week en dan in het weekend een wedstrijd.

Je kunt natuurlijk ook meerdere sporten hebben Onze zoon trainde op een gegeven moment 2x de ene sport en 2x trainen en 2 wedstrijden van de andere sport in de week e/o een toernooi. Onze andere zoon heeft een tijdje ook 4x in de week getraind, die trainde zowel met de recreanten als de wedstrijdsporters mee. Beter dan op de bank hangen denk ik dan altijd maar

Nog even on topic: wat doet jouw zoon nu in het weekend? Heeft hij ook verplichtingen? Als zijn weekends alleen bestaat uit uitslapen, gamen en af en toe chillen met een vriend kan ik me niet voorstellen dat er geen tijd voor een keer karten is.

Voor mezelf geldt ook dat ik 'niet altijd tijd heb voor iets leuks', maar dat komt meer omdat ik soms in mijn hoofd heb dat ik even niets wil doen en dan is ook 'iets leuks' een verstoring. Als we iets leuk plannen dat ben ik daar wel altijd voor in, dan kan ik ook zorgen dat ik dooromheen ruimte voor mezelf maak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.