Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Paarse Vrijdag - 9 december 2022


Lijkt me geen discussie waard. Ik heb het bericht gerapporteerd.

Ginevra schreef op 15-11-2022 om 10:30:

Lijkt me geen discussie waard. Ik heb het bericht gerapporteerd.

Ik ook.

Cookielover schreef op 15-11-2022 om 10:32:

[..]

Ik ook.

Ginevra schreef op 15-11-2022 om 10:30:

Lijkt me geen discussie waard. Ik heb het bericht gerapporteerd.

- knip -

MamaE schreef op 14-11-2022 om 23:46:

[..]

Maar scholen doen toch maar alleen aan paarse vrijdag? Naast algemene voorlichting natuurlijk. Maar al die dagen die jij noemt worden geloof ik niet expliciet op scholen gevierd.

Nee, kom zeg! Uitstekend als ze 's ochtends zeggen 'Goeiemorgen allemaal, welke dag is het vandaag? Aha, maandag 17 januari. Vandaag staat er iets speciaals op de kalender, we denken in het bijzonder aan XXX.   En nu gaan we aan de slag met aardrijkskunde.'  

Overal een feestje van maken - medewerkers/hulpouders hebben er al de handen vol aan om alle gewone schooltaken te realiseren.

SuzyQFive

SuzyQFive

16-11-2022 om 11:45 Topicstarter

MamaE schreef op 14-11-2022 om 23:46:

[..]

Maar scholen doen toch maar alleen aan paarse vrijdag? Naast algemene voorlichting natuurlijk. Maar al die dagen die jij noemt worden geloof ik niet expliciet op scholen gevierd.

Nadeel van veel van die andere dagen is dat ze vaak op zaterdag zijn. 

Maar het idee is in feite dat je als school een GSA opricht waarin betrokken leerlingen dus zelf ook aan de slag gaan hiermee en andere leerlingen erbij betrekken. 

SuzyQFive

SuzyQFive

08-12-2022 om 22:31 Topicstarter

Fijne Paarse Vrijdag morgen!

Dochter heeft vandaag met de rest van de GSA de school vast aangekleed voor morgen. Helaas moesten ze belaagd worden door een groepje 5e klussers met homofobe opmerkingen die de spullen stalen en vernielden, continu foto's aan het  maken waren van de GSA-leden en op andere manieren aan het pesten waren. Het was meteen duidelijk waarom Paarse Vrijdag nog zo hard nodig is.

Tijgeroog schreef op 08-12-2022 om 23:23:

Dochter heeft vandaag met de rest van de GSA de school vast aangekleed voor morgen. Helaas moesten ze belaagd worden door een groepje 5e klussers met homofobe opmerkingen die de spullen stalen en vernielden, continu foto's aan het maken waren van de GSA-leden en op andere manieren aan het pesten waren. Het was meteen duidelijk waarom Paarse Vrijdag nog zo hard nodig is.

Knuffel voor je dochter!!!! Sukkels! 

Zoon heeft het nut van dit soort dagen nooit begrepen en weigert paars (of roze of regenboog) te dragen. Spijkerbroek en verder alles zwart. Shirt, ondergoed, sokken, schoenen.

Als kleuter vond hij het al prima als meisjes op meisjes vielen en jongens op jongens of meisjes op jongens.
Je mag trouwen met wie je wilt, als je elkaar maar lief vindt. 

Alleen kun je als 2 jongens of 2 meisjes geen babietje krijgen was zijn conclusie toen hij vijf jaar was. Op die leeftijd ga ik niet beginnen over donoren, draagmoeders etc.

Nichtje lesbisch? Oh vandaar dat de verkering een meisjesnaam heeft. Als je een meisje bent, mag je wel Truus heten. 

Jongens- / meisjesnamen vond hjj wel altijd een dingetje. "Waarom heeft Davey / Jeffrey een meisjesnaam?" Jongensnamen mochten wat hem betreft niet op -ie eindigen, dat was voor meisjes.

Het enige wat ik suf vind aan iets als paarse vrijdag is dat je haast verplicht ben om iets paars aan te trekken om je steun te betuigen. Tenminste, dat is op de school van 1 van mijn kinderen zo als ik kind moet geloven. Die ervaart het gebeuren als dat als je er niet expliciet voor bent, dan zul je wel tegen lhbtqi'ers zijn. Dat vind ik dan weer behoorlijk dwingend.

Zo heb ik dat bij mijn kinderen niet ervaren. Zoon wilde in de lagere klassen liever geen paarse kleding aan op paarse vrijdag, om te voorkomen dat ze dachten dat hij homo was. Paars dragen was dus niet veilig genoeg, geen paars kon prima. 
Nu in de 5e (met als de ettertjes hierboven) draagt hij zonder twijfel een paars shirt. Dochter zit als gezegd bij de GSA, die heeft net mijn regenboogvest uit m'n kast gestolen, want ze wil morgen heel vroeg op school zijn. 

Dochter heeft me gisterenavond haar outfit laten zien: ze zal vandaag met trots paars dragen! Zelfs de paarse accessoires zijn met zorg uitgekozen ♥️

Dochter moet vandaag de hele dag verplicht haar labjas aan en daar past de paarse trui die ze heeft niet onder.  Om toch mee te doen heeft ze wat paarse speldjes opgezocht die ze op de kraag kan klemmen/prikken. Onderweg gaat de paarse trui wel aan maar dat ziet niemand onder haar jas. 

troelahoep schreef op 09-12-2022 om 00:29:

Het enige wat ik suf vind aan iets als paarse vrijdag is dat je haast verplicht ben om iets paars aan te trekken om je steun te betuigen. Tenminste, dat is op de school van 1 van mijn kinderen zo als ik kind moet geloven. Die ervaart het gebeuren als dat als je er niet expliciet voor bent, dan zul je wel tegen lhbtqi'ers zijn. Dat vind ik dan weer behoorlijk dwingend.

Jouw dochter ervaart het zo, maar wil niet zeggen dat het zo bedoeld is. 

Op de scholen van de meiden wordt ook paarse vrijdag gevierd. En na het lezen van dit topic heb ik ook iets paars aangetrokken. Wel jammer dat ik thuiswerk vandaag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.