Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstap van mavo-havo andere school lastig


Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-06-2023 om 23:10 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 14-06-2023 om 17:16:

[..]

Wellicht telt deze toets zo zwaar omdat deze al meetelt voor het schoolexamen. Weet je hoe ze staat als je alleen kijkt naar PTA cijfers? Of is er nog niets dat meetelt? Scholen kunnen dat heel verschillend inrichten is mijn ervaring.

Deze toets telt dus niet mee voor PTA, maar telft wel 4 keer mee. De toetsen van de PTA tellen maar 2 keer mee, klopt dat wel?

Kleinduimpje schreef op 14-06-2023 om 23:00:

[..]

Nee, dat is het helemaal niet, dit zijn gewoon heel andere soort docenten, een leerfabriek zeg maar.

Jullie hebben die school gekozen. Die school bestond al. Dus of je was niet kritisch genoeg of was niet voldoende op de hoogte. Maar die school bestond al en die heeft jullie niet door de keel gedrukt, zeg maar. 
Dus óf je hebt je vergist in de combinatie school en dochter of je hebt je niet voldoende op de hoogte gesteld wat voor school het was óf je dacht laat maar waaien… óf je dochter vertelt je alleen de gedramatiseerde dingen die haar uitkomen.. Own it. Pas dan weet je waar je tijdens de route op moet letten wil je niet weer uitkomen op “we kunnen er niets aan doen, zo gemeen en onterecht”. Je bent wel vaak slachtoffer van de gemene buitenwereld maar die klopt niet en past niet. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-06-2023 om 23:23 Topicstarter

wat is je probleem? Dochter blijft op school en verder wilde ik gewoon even mijn ei kwijt over de leraren, nou en? En nee ik vind het geen fijne school, verkeerde keuze inderdaad, kan ook gebeuren toch?  Dochter wil blijven, dus zo erg vind ze het niet nee, dat zeg ik toch ook nergens? Ik wilde alleen even wat weten of haar punten, dat was het. En waarom zou gemene buitenwereld niet kloppen, ken jij echt geen vervelende leraren? Ik heb er vroeger anders echt wel gehad. En ik ga zeker nog een gesprek aan met school, dus dat we er niks aan kunnen doen heb ik nergens gezegd!  Maar ik hoop voor haar dat ze alsnog over kan.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2023 om 23:23:

wat is je probleem? Dochter blijft op school en verder wilde ik gewoon even mijn ei kwijt over de leraren, nou en? En nee ik vind het geen fijne school, verkeerde keuze inderdaad, kan ook gebeuren toch? Dochter wil blijven, dus zo erg vind ze het niet nee, dat zeg ik toch ook nergens? Ik wilde alleen even wat weten of haar punten, dat was het. En waarom zou gemene buitenwereld niet kloppen, ken jij echt geen vervelende leraren? Ik heb er vroeger anders echt wel gehad. En ik ga zeker nog een gesprek aan met school, dus dat we er niks aan kunnen doen heb ik nergens gezegd! Maar ik hoop voor haar dat ze alsnog over kan.

Er worden problemen opgevoerd die eigenlijk geen probleem zijn en zeker niet uniek voor 1 persoon in het bijzonder. Maar de schuld van al die problemen ligt steeds buiten jou terwijl je voor deze school gekozen en niet voor een ander, regels mbt toetsen zijn helder en leerlingen zijn daar doorgaans heel goed van op de hoogte en die gelden voor álle leerlingen, regels mbt overgaan staan ook vast (waarvan je op de hoogte had kunnen zijn). Je dochter heeft, heel stom, niet geleerd voor een hele belangrijke toets. Dàt is het probleem. Maar er worden rookbommetjes gegooid waar jij meer dan in meegaat. Dat heeft ze goed voor elkaar. Ze kan wel braaf zijn, zijn onze kinderen dat niet eigenlijk allemaal, maar ze is in elk geval zeker niet achterlijk.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2023 om 21:10:

Ik geloof kind zeker wel, hoor het ook van andere medeleerlingen. En ja, heb een gedeelte tegen mentor gezegd. Hij zei, ik kan ook niks met die docent dus ja, laat het langs je heen gaan.
Toen ik naar betreffende docent vorige week wilde gaan, omdat dochter huilen en met hyperventilatie in bed lag zei ze dat ik het beter niet kon doen omdat ik het dan misschien erger zou maken en die leerkracht nog advies moet geven. En dat snap ik helemaal.

Medeleerling vader is pas ook naar een leerkracht gestapt omdat die ook tegen haar dochter gezegd had jij kunt echt geen havo, wat doe je hoer. Die hebben de grootste ruzie gehad, nou wat heb je daaraan. Daarna deed docent nog erger tegen dochterl Jullie snappen toch wel dat er met sommige leerkrachten niet te praten valt.


Mentor had vorige week tegen dochter gezegd dat helft vd leerkrachten echt niet functioneerde, maar ze aangenomen waren door het lerarentekort.

Ik vind dit echt shocking om te lezen. Dit is geen gevalletje 'even naar school bellen', maar een gevalletje 'aangifte doen'. Dit is zo niet oke en echt alle grenzen over....

Ik kan die vader goed begrijpen dat hij verhaal is gaan halen op school. En natuurlijk is zo'n vader in alle staten als zoiets tegen je dochter gezegd wordt.

Ik zeg: aangifte hiervan doen en met meerdere ouders.

Heel schadelijk Dit en vooral omdat hij het zegt tegen de leerlingen die geen weerwoord durven geven.

Wordt hier nu zo enorm boos van. Zo'n persoon mag zijn vak nooit  maar dan ook nooit meer uitoefenen.


en nog een opmerking: ik zou mijn dochter niet naar school laten gaan  als het gedrag van die leeraar zorgt voor zoveel angst en hyperventilatie. Dit is een kwetsbare leeftijd. En dit is een grens. En die mag school weten ook.

Philou schreef op 14-06-2023 om 23:43:

[..]

Er worden problemen opgevoerd die eigenlijk geen probleem zijn en zeker niet uniek voor 1 persoon in het bijzonder. Maar de schuld van al die problemen ligt steeds buiten jou terwijl je voor deze school gekozen en niet voor een ander, regels mbt toetsen zijn helder en leerlingen zijn daar doorgaans heel goed van op de hoogte en die gelden voor álle leerlingen, regels mbt overgaan staan ook vast (waarvan je op de hoogte had kunnen zijn). Je dochter heeft, heel stom, niet geleerd voor een hele belangrijke toets. Dàt is het probleem. Maar er worden rookbommetjes gegooid waar jij meer dan in meegaat. Dat heeft ze goed voor elkaar. Ze kan wel braaf zijn, zijn onze kinderen dat niet eigenlijk allemaal, maar ze is in elk geval zeker niet achterlijk.

Goh, een hele hoop tekst, maar dat maakt nog steeds het gedrag van die leerkracht te walgelijk voor worden.

Psygische mishandeling is het. Natuurlijk komt deze moeder voor haar kind op.

BritgetJones007 schreef op 15-06-2023 om 00:00:

[..]

Goh, een hele hoop tekst, maar dat maakt nog steeds het gedrag van die leerkracht te walgelijk voor worden.

Psygische mishandeling is het. Natuurlijk komt deze moeder voor haar kind op.

Als dit waar is. Heeft to al met school gepraat? Is ze al bij de directeur geweest, bij het bestuur aangekaart? Nee? Waarom was het dan niet zo belangrijk om het doen? nee, daar heb je een andere houding voor nodig dan alle problemen buiten je te leggen en zeggen, ik kan er niets tegen doen. Ja, nee, lekkere insteek naar je kind toe, zeker naar jonge vrouw is een gepaste actie belangrijk. Of het is kwalijk en belangrijk en dan doe je wat of het is het niet en dan doe je niets… maar niet flegmatisch het een en dan toch het ander.

Philou schreef op 15-06-2023 om 00:06:

[..]

Als dit waar is. Heeft to al met school gepraat? Is ze al bij de directeur geweest, bij het bestuur aangekaart? Nee? Waarom was het dan niet zo belangrijk om het doen? nee, daar heb je een andere houding voor nodig dan alle problemen buiten je te leggen en zeggen, ik kan er niets tegen doen. Ja, nee, lekkere insteek naar je kind toe, zeker naar jonge vrouw is een gepaste actie belangrijk. Of het is kwalijk en belangrijk en dan doe je wat of het is het niet en dan doe je niets… maar niet flegmatisch het een en dan toch het ander.

Volgens mij gaf ze aan, omdat dochter bang was dat het gedrag naar haar dochter vanuit deze leerkracht nog erger zou worden. Net als bij dat andere meisje. 

En waarom de opmerking " als dit waar is"....?

Heb je over het stukje 'huilen in bed en hyperventilatie' heengelezen? Dat geeft wel aan dat het serieus is. En er is al meerdere keren aangehaald dat haar dochter eerder zachtaardig en gevoelig is  dan een 'haantje de voorste'...

Ongevoelige reactie.

BritgetJones007 schreef op 15-06-2023 om 00:17:

[..]

Volgens mij gaf ze aan, omdat dochter bang was dat het gedrag naar haar dochter vanuit deze leerkracht nog erger zou worden. Net als bij dat andere meisje.

En waarom de opmerking " als dit waar is"....?

Heb je over het stukje 'huilen in bed en hyperventilatie' heengelezen? Dat geeft wel aan dat het serieus is. En er is al meerdere keren aangehaald dat haar dochter eerder zachtaardig en gevoelig is dan een 'haantje de voorste'...

Ongevoelige reactie.


Dan komt dat kortzichtig op mij over.

Omdat pubers soms dingen heel anders kunnen zien en jou niet altijd het hele plaatje vertellen. Daarbij moet je geen beschuldiging uiten als je niet heel zeker bent dus ik zou dat van meerdere kanten willen hebben horen. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2023 om 07:18 Topicstarter

Ik was al bij mentor geweest zoals je gelezen had en dat ga ik na de toetsweek weer doen, was ik allang van plan, maar niet op dit moment.
Hoezo had dochter niet geleerd voor de toets, ze heeft zelfs bijles voor de toets gehad.
En ja, ik heb het van meerdere medeleerlingen gehoord die zeggen, ze moet haar wel hebben zeg er gebeurd dit en dat. Waarom zou ze anders hyperventilatie hebben, dat is echt niet omdat er amper iets geweest is. .
En natuurlijk weet ik de regels wel, hebben we allang opgezocht natuurlijk maar iedere school is anders.
Maar ik ga me hier verder niet verdedigen, ik weet zelf wel hoe het zit.

Maar weet iemand of het kan dat de toets 4 keer meteeld en niet voor PTA telt.

Kleinduimpje schreef op 15-06-2023 om 07:18:

Ik was al bij mentor geweest zoals je gelezen had en dat ga ik na de toetsweek weer doen, was ik allang van plan, maar niet op dit moment.
Hoezo had dochter niet geleerd voor de toets, ze heeft zelfs bijles voor de toets gehad.
En ja, ik heb het van meerdere medeleerlingen gehoord die zeggen, ze moet haar wel hebben zeg er gebeurd dit en dat. Waarom zou ze anders hyperventilatie hebben, dat is echt niet omdat er amper iets geweest is. .
En natuurlijk weet ik de regels wel, hebben we allang opgezocht natuurlijk maar iedere school is anders.
Maar ik ga me hier verder niet verdedigen, ik weet zelf wel hoe het zit.

Maar weet iemand of het kan dat de toets 4 keer meteeld en niet voor PTA telt.

Ja, dat kan. Dat bepaalt de school zelf hoeveel de toetsen tellen en welke er onder het PTA vallen. Bij dat laatste is wel een kanttekening, want er zijn wel regels over welke onderdelen van een vak onder het schoolexamen (dus het PTA) moeten vallen. Maar school bepaalt zelf hoe en wanneer dat wordt getoets.

Ali

Ali

15-06-2023 om 07:42

Philou schreef op 14-06-2023 om 20:38:

[..]

En misschien is het wel omdat jouw dochter met een mavo mentaliteit op de havo zit. Daar kunnen de docenten heul errug moe van worden. ik zou met school zijn gaan praten om te weten hoe mijn kind gezien werd, of ik hun kritiek nu beaam of niet”.


Een mavo mentaliteit? Wat is dat precies?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2023 om 07:46 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-06-2023 om 07:40:

[..]

Ja, dat kan. Dat bepaalt de school zelf hoeveel de toetsen tellen en welke er onder het PTA vallen. Bij dat laatste is wel een kanttekening, want er zijn wel regels over welke onderdelen van een vak onder het schoolexamen (dus het PTA) moeten vallen. Maar school bepaalt zelf hoe en wanneer dat wordt getoets.

Maar waarom zou de ene toets 4 keer meetellen en die van de PTA 2 keer, want die van de PTA is belangrijker toch? Of maakt dat niet uit.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2023 om 20:20:

 Ik zou wel willen weten hoe jij dan reageert als je kind thuis komt met leraar schreeuwt als kind maar iets zegt. 

En ja, ze heeft het slecht getroffen met een paar meiden.

 Mijn broer ging niet over door 1 tiende punt van een proefwerk. Ik mag toch gewoon zeggen dat dat eigenlijk niet normaal is.

Je moest eens weten wat pubers allemaal bij elkaar verzinnen over wat anderen allemaal fout doen. 

En dat van die eentiende punt is een denkfout. Als je broer voor al zijn vakken gemiddeld een laten we zeggen acht stond, dan maakte het niet uit of hij op n proefwerk eentiende punt lager haalt. Hij stond waarschijnlijk gewoon al op het randje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.