Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Onder gewicht

Mijn dochter van 13 168 cm is 33 kilo noemaal is dat 45 kilo wat te doen help


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar bij het avondeten eet ze dan niks? Of dan ook alleen een droge boterham? Hoe lang is dat al zo? At ze eerst wel normaal, of is het altijd al een moeilijke eter geweest? En zit ze er wel bij als jullie eten? 

Madalief58

Madalief58

13-10-2022 om 12:35 Topicstarter

Steeds minder eerst minder snoep ( maar toen was ze ziek ) 
En daarna geen avond eten meer omdat ze het niet “lust” of “ geen honger heeft “ maar als ze snachts bij mij slaap knort haar maag ontzettend!

Madalief58

Madalief58

13-10-2022 om 12:36 Topicstarter

Jippox schreef op 13-10-2022 om 12:26:

Maar bij het avondeten eet ze dan niks? Of dan ook alleen een droge boterham? Hoe lang is dat al zo? At ze eerst wel normaal, of is het altijd al een moeilijke eter geweest? En zit ze er wel bij als jullie eten?

Ontbijt een boterham 

Lunch een boterham 

Een appel 

Avondeten een boterham

Madalief58

Madalief58

13-10-2022 om 12:38 Topicstarter

ziekmelden doe ik al deze hele week

TanSwallow86

TanSwallow86

13-10-2022 om 12:39

Madalief58 schreef op 13-10-2022 om 12:36:

[..]

Ontbijt een boterham

Lunch een boterham

Een appel

Avondeten een boterham

Krijst, dat is echt veel te weinig. Wat drinkt ze verder

 Wat een heftige situatie. Verwijzing kinderarts lijkt me gepast. Dat kun je de huisarts vragen. Ook telefonisch denk ik.

Voor eetstoornis informatie check first eetkir https://www.firsteetkit.nl/

Veel goede info met ook advies.

TanSwallow86

TanSwallow86

13-10-2022 om 12:57

wat zegt je man hier van

Focus je niet op wat ze eet of welke waardes dan ook. Focus je op dat ze heel erg ziek is en nog voor het weekend door een arts gezien moet worden

Dat moet je actie zijn. Want afhankelijk van de oorzaak is een boterham met dikke pindakaas helpend of juist niet. Heb je al een afspraak gemaakt voor vandaag of morgen? En neem vader mee, hoe stom ook; dat helpt om duidelijk te maken dat een dochter die geen energie heeft en zoveel is afgevallen echt onderzocht moet worden en niet gesust. 

Kun je daarna voor jezelf (of in overleg met de huisarts als ze er niet bij is) bespreken of zo letten op wat ze eet en weegt jouw eetstoornis weer triggert. 

Het lijkt me duidelijk dat het afvallen in ieder geval komt doordat ze veel te weinig eet, in calorieën en ook qua voedingstoffen. Daardoor heeft ze ook geen energie.
Wat je schrijft met eerst geen snoep meer en daarna ook geen avondeten en beleg meer op brood is wel heel typisch voor het geschetste vermoeden.
Hier moet een huisarts wel iets mee. En niet alleen 'je bent te licht, hier heb je calorierijke dieetvoeding'. Wat ze dus niet wil, want ze wil niet eten.
Wat je schrijft over dat ze bij jou in bed slaapt zegt mij ook dat het niet goed met haar gaat in het algemeen. 

Arm meisje, wat zal ze zichzelf in de weg zitten. Snel naar huisarts/kinderarts om fysieke oorzaak uit te sluiten. Ze worstelt hier waarschijnlijk al veel langer mee. Hoe gaat het op school? Is ze erg perfectionistisch? Hoe is haar zelfbeeld? Een eetstoornis is vaak een symptoom van achterliggende problematiek. De eerste stap is realiseren dat ze echt heel erg ziek is. Zie de stoornis apart van je lieve dochter als ze soms onaardig doet; dat is het monster van de eetstoornis, niet je kind. Ik hoop dat jullie snel hulp krijgen, ook als ouders want dit kan jullie hele gezin in z’n greep krijgen.

Naar de huisarts
Met deze details
3 boterham op een dag
Voor een 13 jarige puber ?
Echt hoor
Laat je doorsturen

waar wacht je nog op ?

Madalief58

Madalief58

13-10-2022 om 13:53 Topicstarter

Ik zal proberen morgen naar de huisarts te gaan en desnoods ( als die te vol zit ) toch naar de seh dat idee van een kinderarts is goud zal ik vragen aangezien onze huisarts niet veel doet ik had vroeger een diëtiste misschien ook een goed idee ik wil zeker ook dat ze voor het weekend nog door een arts wordt gezien ik heb haar vandaag een paar keer wakker gemaakt om wat te eten maar het blijft bij de boterhammen en de appel heb echt alles aangeboden ze drinkt alleen water heb ook al heb heel vaak aanmaaklimonade en frisdrank aan geboden ( daar hield ze helaas vroeger al niet van ) heb met m’n man besproken gewoon wat droge boterhammen flesje water wat dropjes druiven en rijstewafels naast haar bed zetten ( naast mijn bed eigelijk ) 
 ik ga ook aan de huisart vragen om toch een keer bloed te prikken 
Moet ik tegen mijn dochter vertellen over mijn ervaring met eetstoornissen?!

Madalief58

Madalief58

13-10-2022 om 13:55 Topicstarter

Ps inderdaad perfectionistisch toen ze een keer een 6 haalde voor een toets vod ze van zichzelf dat ze het hele weekend niet naar buiten mocht en ook 1 week zonder telefoon moest leven!

Ik zou vandaag nog gaan. Niet langer wachten hoor. De huisarts kan altijd plaats maken voor iets dat niet kan wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.