Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Logeren

Ik heb een dochter van 15 en een dochter van 8 jaar. Mijn oudste dochter wil van kleins afaan altijd bij anderen afspreken/logeren. Mijn jongste dochter vind het thuis afspreken/logeren net zo gezellig als bij een ander. Nu ging mijn oudste dochter in de herfstvakantie met een vriendin en haar ouders op vakantie. Ze had er super veel zin in!! Toen ik haar naar haar vriendin bracht, vroeg ze of ik met haar mee naar binnen wilde gaan? Omdat het anders "raar" zou zijn als ik dat niet deed!! Ik was verbaasd dat ze dat vroeg?? Mijn dochter is 15 jaar en al 10 jaar bevriend met die vriendin en heeft er al heel vaak gelogeerd. Ik hoef toch niet meer mee naar binnen te gaan als ik haar afzet?? ..........


Waarom zou je dat niet doen als ze dat graag wil? Mee op vakantie is nog wel iets anders dan even logeren.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

17-12-2021 om 19:54

Waarom niet? Al was het om iedereen een fijne vakantie te wensen. Vind ik eigenlijk wel zo netjes als je kind met ze mee op vakantie gaat.

dan

dan

17-12-2021 om 19:57

Als het gaat om meegaan op vakantie, dan vind ik het ook niet raar dat je even mee naar binnen gaat. Bij afzetten voor een nachtje logeren dan minder nodig. 
Wij hebben ook wel vrienden van onze zoon meegenomen op vakantie en ik ging dan ook even naar binnen bij het ophalen van de vriend. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 20:00

Ik zou het vreemder vinden om niet mee naar binnen te gaan. Ze mag mee op vakantie,  dan is het wel zo leuk om even met de ouders te kletsen en ze allen een fijne vakantie te wensen. 

Nou ik vind dat je dochter meer begrijpt van hoe je met elkaar om gaat dan jij. Zou jij het niet vreemd vinden als je een vriendinnetje van je andere dochter een week lang mee neemt op vakantie en haar ouders komen met de auto voorrijden, zetten hun dochter en tas op de stoep, geven haar een kus en rijden weer weg? Die komen toch even binnen, een fijne vakantie wensen, verifiëren welk noodnummer ze kunnen bellen zo nodig en bijv hun kind 20 euro geven zodat ze jullie op een ijsje kan tracteren? 

Ik zou als 1 van mijn kinderen met mensen op vakantie gaat altijd even meelopen. Ook als het voor een paar dagen is. Wel zo netjes. 
Voor 1 nachtje logeren, ergens waar dochter al vaak is geweest, volstaat afzetten wat mij betreft wel en zou ik ook geen zin hebben altijd mee naar binnen te moeten. Bij jonge kinderen is dit natuurlijk anders.

Bij een vakantie zou ik dan wel even meegaan. De mensen een fijne vakantie vakantie wensen en ze alvast bedanken dat je dochter mee mag. Bij een logeerpartij zou ik dat niet doen.
Wel apart dat je dit topic logeren noemt terwijl het om een vakantie gaat. En dat je je dit nu pas afvraagt terwijl het zich in de herfstvakantie al afspeelde.

Suusje. schreef op 17-12-2021 om 20:02:

Nou ik vind dat je dochter meer begrijpt van hoe je met elkaar om gaat dan jij. Zou jij het niet vreemd vinden als je een vriendinnetje van je andere dochter een week lang mee neemt op vakantie en haar ouders komen met de auto voorrijden, zetten hun dochter en tas op de stoep, geven haar een kus en rijden weer weg? Die komen toch even binnen, een fijne vakantie wensen, verifiëren welk noodnummer ze kunnen bellen zo nodig en bijv hun kind 20 euro geven zodat ze jullie op een ijsje kan tracteren?

Kon het niet beter zeggen.

je dochter voelt het goed aan

Vreemder om niet mee te gaan.

Blijkbaar zit je hier al een tijdje mee, aangezien de herfstvakantie toch al een poos geleden was?

Ze ging niet een nachtje logeren, ze ging mee op vakantie.
Maar ik ben vooral benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan?
En de herfstvakantie... Je zit er nu nog mee in je maag?

Bloementuin

Bloementuin

18-12-2021 om 11:48 Topicstarter

Bedankt voor alle reacties. Ik zit er inderdaad mee of ik wel/niet goed geanticipeerd heb?? Voor mij maakt het geen verschil of mijn dochter nu 2 of 5 nachten gaat logeren. Het blijft logeren. En ze heeft de afgelopen 10 jaar al vaker bij haar vriendin 2 nachten gelogeerd. Ik ben toen ze jonger was (uiteraard) wel mee naar binnen gelopen. Maar sinds ze op de middelbare zit doe ik dat niet meer. Ze is immers zelfstandig genoeg en kind aan huis. Maar omdat ze me dit vroeg, ben ik gaan twijfelen??? 

Ik vind logeren en mee op vakantie echt wat anders. De ouders maken kosten, hebben de verantwoordelijkheid voor jouw dochter in een andere omgeving dan thuis, en voor je dochter is het ook anders, al is het maar gevoelsmatig: bij een logeerpartij kan ze altijd naar huis, op vakantie kan dat niet. Vind jij het echt dezelfde situatie? Want zo ja dan snap ik je. Maar je ziet al dat de meeste mensen hier er anders instaan. 
Voor mij zou de vraag “Ga je nog even mee naar binnen” overigens al voldoende zijn. “Tuurlijk, als jij dat fijn vindt.”
Wel goed dat je het navraagt vind ik trouwens. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

18-12-2021 om 14:14

Bloementuin schreef op 18-12-2021 om 11:48:

Voor mij maakt het geen verschil of mijn dochter nu 2 of 5 nachten gaat logeren. Het blijft logeren. En ze heeft de afgelopen 10 jaar al vaker bij haar vriendin 2 nachten gelogeerd. 

Ik hoef toch niet meer mee naar binnen te gaan als ik haar afzet??

Ik snap hoe je tot het idee gekomen bent om eventueel niet naar binnen te gaan.
Zeker als het daar kind aan huis is. Alhoewel ik in zo'n geval wel automatisch naar binnen zou gaan.

Maar je geeft zelf het antwoord eigenlijk al: het hoeft niet, maar het mág wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.