Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Wilgenkatje- schreef op 25-08-2024 om 17:27:

[..]

Uiteraard is het altijd zaak 'oerdriften' (al dan niet minder onder controle door een drankje/pilletje) niet uit te leven op een totaal ongepast moment. Natuurlijk! Zo'n flirtende vader, dieptriest. Dacht op een singlecamping te staan en interpreteerde totaal fout wat hij dacht te zien.

Zoals een ander al schreef, hoever men driften toelaat heeft alles te maken met cultuur en beschaving. Met gezond verstand. Ik neem aan dat (gym)docenten dat voldoende hebben.

Tegelijk kunnen kledingvoorschriften helpen in de lessituatie helder te houden. IngridT heeft in baar post duidelijk verteld hoe ongemakkelijk uitdagend ervaren kleding kan aanvoelen. Of degene die het draagt (13? 16? 18? ) dat puur doet uit zelfexpressie, omdat ze het mooi vindt, of met andere oogmerken - wat maakt het uit.

(Ik herinner me uit het verleden een TV-programma waarin een vrouw bij een tankstation hulp vroeg, in diverse uitmonseringen. Kleding doet ertoe. Maar goed, dat was bepaald geen schoolsituatie.)

Nou, ze ongeveer bedoel ik dat ja.

ToetieToover schreef op 24-08-2024 om 11:54:

Legging met padding voor de heren, past mooi bij de cameltoe trend.

sportschool-fitness-groot-pakket-outfit-heren-0.jpg

Poezie schreef op 25-08-2024 om 12:31:

Het wordt tijd dat die oude kerels zich eens gaan verlekkeren aan oude vrouwen van 57. Maar dat doen ze niet.

Wie zegt dat ze dat niet doen? Je bent echt niet meteen afgeschreven door een cijfertje hoor. 

Oude vrouwen van 57...lieve help, wat een rare gedachte.

MamaE schreef op 25-08-2024 om 14:12:

Oerdriften zijn er, die in bedwang houden heet beschaving. Je kunt ook niet iedereen die in de weg loopt of wiens hoofd je niet aanstaat op zijn gezicht timmeren en dat 'oerdrift' noemen. Je kunt ook best iemand knap of mooi vinden zonder dat op jezelf te betrekken. Dat je als royaal volwassen kerel bij een meisje van zestien denkt 'ik zou d'r doen' is gewoon smerig. Vind je het ook normaal dat je collega's of je buren dat over jouw dochter denken? Vast niet. Maar dat willekeurige meisje is ook iemands dochter.

En hoe dik is de plaat voor je kop als je denkt dat meisjes van die leeftijd daadwerkelijk interesse in je hebben? Hoe zou je het vinden als je dochter op haar zestiende thuiskomt met een kerel waar jij op de middelbare school bij in de klas zat of had kunnen zitten?

Dat heb ik dan ook nergens gezegd dat een 16 jarige intresse heeft maar hoe zij zich presenteren is er altijd wel iemand die kijkt, het staat niet op hun voorhoofd dat ze minderjarig zijn of bezit jij het vermogen om te ruiken hoe oud iemand is? 

Nick90 schreef op 25-08-2024 om 21:59:

[..]

Dat heb ik dan ook nergens gezegd dat een 16 jarige intresse heeft maar hoe zij zich presenteren is er altijd wel iemand die kijkt, het staat niet op hun voorhoofd dat ze minderjarig zijn of bezit jij het vermogen om te ruiken hoe oud iemand is?

Nou, als je het verschil tussen zestien en jouw leeftijdscategorie niet kunt zien, is het tijd voor een bezoekje aan de oogarts lijkt me.

Zelfs als een meisje 18 is, is ze waarschijnlijk niet geïnteresseerd in kerels van 30+.

MamaE schreef op 26-08-2024 om 12:55:

[..]

Nou, als je het verschil tussen zestien en jouw leeftijdscategorie niet kunt zien, is het tijd voor een bezoekje aan de oogarts lijkt me.

Zelfs als een meisje 18 is, is ze waarschijnlijk niet geïnteresseerd in kerels van 30+.

Blijkbaar zie jij mannen als een soort neanderthalers ofzo. Ik kan een vrouw ook gewoon lekker vinden maar verder niks van haar hoeven. Of dacht je dat elke vrouw meteen besprongen werd door hitsige kerels die vinden dat ze er goed uit ziet?  Eh nee of bespring of verwacht jij wel elke dat man die jij er wel goed uit vind zien jou ook geweldig vind? 

En nee zo duidelijk is het verschil tussen meerderjarig en minderjarig niet echt. 

Nick90 schreef op 26-08-2024 om 16:32:

[..]

Blijkbaar zie jij mannen als een soort neanderthalers ofzo. Ik kan een vrouw ook gewoon lekker vinden maar verder niks van haar hoeven. Of dacht je dat elke vrouw meteen besprongen werd door hitsige kerels die vinden dat ze er goed uit ziet? Eh nee of bespring of verwacht jij wel elke dat man die jij er wel goed uit vind zien jou ook geweldig vind?

En nee zo duidelijk is het verschil tussen meerderjarig en minderjarig niet echt.

Ja, dat dus.

Goh nou zijn hier zoveel vrouwen die zeggen dat ze ook verlekkerde blikken onaangenaam vinden, en zeker toen ze onder de achttien waren. Of zelfs pas 13. Het  kan voelen alsof je als heteroman in een heftige gay leerkroeg loopt. De meesten kijken verlekkerd naar je lijf en naar je kruis. En nou kwam jij als heteroman daar alleen maar wat bezorgen en staat na een kwartier weer buiten. Maar dit soort blikken hebben vrouwen dus vanaf hun 13e de hele dag overal. En heel sommigen vinden het wel fijn, of hebben er mee geleerd te leven. (Je hebt ook nog zo iets als de pick me girls) Maar wanneer beginnen mannen nou eens te luisteren naar vrouwen die zeggen dat echt niet alle vrouwen dat fijn vinden, sterker nog erg hinderlijk. En voor de goede orde: dan heb ik het over het zich aan je verlekkeren als object, en niet het even kijken van 'goh leuke vrouw' en dan respectvol weer wegkijken. Dat laatste hebben denk ik de meeste vrouwen niet zo'n moeite mee. Uiteindelijk gaat het om objectificatie versus respect. 

Nee, juist niet als neanderthalers, dan hadden ze er écht niks aan kunnen doen
Maar dat zijn ze niet

Het geval wat nu beschreven wordt is zo'n sluimer geval
Die zijn ook best eng, niet zo eng als het jonge meisje niet vaak in de buurt is, of het betreft een enkele keer (op een terras ofzo)
Maar zitten ze in de klas, wonen ze in de buurt of (moeten ze regelmatig pasfotos laten maken) of komen ze bij ze in de winkel dan zijn ze gevaarlijker

Onschuldige flirt, onschuldig interesse, onschuldig gesprekje, onschuldig klein complimentje
Onschuldig in vertrouwen nemen
Onschuldig laten praten, onschuldig goed luisteren en begrijpen 

"Deze gevoelens gebeurde zomaar, ook bij haar! Echt totaaaaaaal niet onze intentie, maar oh wat is ze mooi, niet mee bemoeien hoor" (dan duw je haar enkel dieper in mijn armen) 

Fucking groomers, geen neanderthalers

Overigens niks mis met age gap relaties, groot fan van! 
Sterker nog, ik zit er in 1 met een behoorlijk dosis verschil in jaren 
Maar dat begon niet met geniepig kijken en niks zeggen, ook niet op een leeftijd waarin ik nog zeer naief was en het verschil niet zie tussen groomen en oprechte interesse voor "ik" (wat dus veel verder gaat dan het uiterlijke plaatje, het stiekeme gegeil en het stiekeme gegniffel van binnen over een legging wat niet gehandeld kan worden door een volwassen kerel (of vrouw) )

Nee, nog steeds geen medelijden, begrip of respect voor
Maar blijf ze vooral verdedigen en van alles goed praten, niemand verdient het om zich alleen te voelen ofzo 

Beertjelief schreef op 26-08-2024 om 16:55:

Nee, juist niet als neanderthalers, dan hadden ze er écht niks aan kunnen doen
Maar dat zijn ze niet

Het geval wat nu beschreven wordt is een zo'n sluimer geval
Die zijn ook best eng, niet zo eng als het jonge meisje niet vaak in de buurt is, of het betreft een enkele keer (op een terras ofzo)
Maar zitten ze in de klas, wonen ze in de buurt of (moeten ze regelmatig pasfotos laten maken) of komen ze bij ze in de winkel dan zijn ze gevaarlijker

Onschuldige flirt, onschuldig interesse, onschuldig gesprekje, onschuldig klein complimentje
Onschuldig in vertrouwen nemen
Onschuldig laten praten, onschuldig goed luisteren en begrijpen

"Deze gevoelens gebeurde zomaar, ook bij haar echt totaaaaaaal niet onze intentie, maar oh wat is ze mooi, niet mee bemoeien hoor" (dan duw je haar enkel dieper in mijn armen)

Fucking groomers, geen neanderthalers

Overigens niks mis met age gap relaties, groot fan van!
Sterker nog, ik zit er in 1 met een behoorlijk dosis verschil in jaren
Maar dat begon niet met geniepig kijken en niks zeggen, ook niet op een leeftijd waarin ik nog zeer naief was en het verschil niet zie tussen groomen en oprechte interesse voor "ik" (wat dus veel verder gaat dan het uiterlijke plaatje, het stiekeme gegeil en het stiekeme gegniffel van binnen over een legging wat niet gehandeld kan worden door een volwassen kerel (of vrouw) )

Nee, nog steeds geen medelijden, begrip of respect voor
Maar blijf ze vooral verdedigen en van alles goed praten, niemand verdient het om zich alleen te voelen ofzo

Zo wat heb jij gebruikt?

Gaan we op de vrouw lieve blauw?
Heb je niet nodig, je kan mij ook wel aan zonder grote woorden als vermeend drugsgebruik erbij te halen 

Maar niks gebruikt hoor
Ik zie jullie gewoon, hoi 
En geconfronteerd worden door iemand die jullie ziet, is lastig

Beertjelief schreef op 26-08-2024 om 17:03:

Gaan we op de vrouw lieve blauw?
Heb je niet nodig, je kan mij ook wel aan zonder grote woorden als vermeend drugsgebruik erbij te halen

Maar niks gebruikt hoor
Ik zie jullie gewoon, hoi
En geconfronteerd worden door iemand die jullie ziet, is lastig

Geen idee waar jij het over hebt. 

Lexus schreef op 26-08-2024 om 16:47:

Goh nou zijn hier zoveel vrouwen die zeggen dat ze ook verlekkerde blikken onaangenaam vinden, en zeker toen ze onder de achttien waren. Of zelfs pas 13. Het kan voelen alsof je als heteroman in een heftige gay leerkroeg loopt. De meesten kijken verlekkerd naar je lijf en naar je kruis. En nou kwam jij als heteroman daar alleen maar wat bezorgen en staat na een kwartier weer buiten. Maar dit soort blikken hebben vrouwen dus vanaf hun 13e de hele dag overal. En heel sommigen vinden het wel fijn, of hebben er mee geleerd te leven. (Je hebt ook nog zo iets als de pick me girls) Maar wanneer beginnen mannen nou eens te luisteren naar vrouwen die zeggen dat echt niet alle vrouwen dat fijn vinden, sterker nog erg hinderlijk. En voor de goede orde: dan heb ik het over het zich aan je verlekkeren als object, en niet het even kijken van 'goh leuke vrouw' en dan respectvol weer wegkijken. Dat laatste hebben denk ik de meeste vrouwen niet zo'n moeite mee. Uiteindelijk gaat het om objectificatie versus respect.

Maar niemand hier vind toch dat het oké is dat mannen uitgebreid verlekkerd naar vrouwen en meisjes kijkt? Het gaat erom dat ook fatsoenlijke mannen zich ongemakkelijk voelen en niet weten waar ze kijken moeten en bang zijn de schijn te wekken verlekkerd te kijken, ook al is dat helemaal niet wat ze doen, maar wel beschuldigd van kunnen worden enz. Ik begrijp echt niet dat je dat niet begrijpt…..

bieb1963 schreef op 26-08-2024 om 17:26:

[..]

Maar niemand hier vind toch dat het oké is dat mannen uitgebreid verlekkerd naar vrouwen en meisjes kijkt? Het gaat erom dat ook fatsoenlijke mannen zich ongemakkelijk voelen en niet weten waar ze kijken moeten en bang zijn de schijn te wekken verlekkerd te kijken, ook al is dat helemaal niet wat ze doen, maar wel beschuldigd van kunnen worden enz. Ik begrijp echt niet dat je dat niet begrijpt…..

Dus komen we weer op het begin van dit gesprek; moet een meisje haar kleding aanpassen zodat mannen zich niet (mogelijk) ongemakkelijk voelen door haar aanblik? 

Wat zou jouw antwoord zijn Bieb? 

Nick90 schreef op 26-08-2024 om 17:11:

[..]

Geen idee waar jij het over hebt.

Als je geschoren wordt moet je stil zitten Nick! Je bent in dit topic gewoon flink over de schreef gegaan en hebt van meedere vrouwen een figuurlijke tik op de vingers gehad. Kan gebeuren, iedereen maakt fouten, maar probeer er wat van te leren ipv als een boze puber te blijven sneren. 

Ik zou je bijvoorbeeld willen aanraden om dit topic eens terug te lezen vanuit je rol als vader van een dochter. En ook trouwens vanuit je rol als vader van een zoon!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.