Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Pippeltje schreef op 24-08-2024 om 09:22:

Wat ik eigenlijk niet zo snap: in een zwembad lopen meisjes er nog veel bloter bij dan bij gym. Daar zullen jongens zich toch ook gewoon moeten gedragen?

En vroeger hadden we voor gym speciale pakjes als meisje; dat was een soort badpakje met mouwtjes. Dat is dus bloter dan een legging. Dus wat is het hele punt?

Zwembad is vrije tijd toch? En ik lees ook niet dat de jongens zich niet gedragen. Het leidt alleen af. Maar misschien niet alleen bij jongens, want die bepaalde leggings zouden mij ook afleiden. Het gaat ook niet om bloot/niet bloot. Maar die leggings zijn volgens mij niet bedoeld om niet de aandacht te trekken. Al weet ik natuurlijk niet of het ook daadwerkelijk om dit soort leggings gaat.

CharlieB schreef op 24-08-2024 om 09:40:

[..]

Zwembad is vrije tijd toch? En ik lees ook niet dat de jongens zich niet gedragen. Het leidt alleen af. Maar misschien niet alleen bij jongens, want die bepaalde leggings zouden mij ook afleiden. Het gaat ook niet om bloot/niet bloot. Maar die leggings zijn volgens mij niet bedoeld om niet de aandacht te trekken. Al weet ik natuurlijk niet of het ook daadwerkelijk om dit soort leggings gaat.

Nee, zwemmen is hier onderdeel van het schoolprogramma. 

Mevrouw75 schreef op 24-08-2024 om 10:13:

[..]

Nee, zwemmen is hier onderdeel van het schoolprogramma.

Ah oké dat ken ik niet. Maar dat doe je dan ook niet in een stringbikini neem ik aan. 

CharlieB schreef op 24-08-2024 om 10:20:

[..]

Ah oké dat ken ik niet. Maar dat doe je dan ook niet in een stringbikini neem ik aan.

Waarschijnlijk wel want ze hebben niet anders of ze spijbelen.

Tuinfluiter schreef op 24-08-2024 om 09:39:

[..]

Waarschijnlijk is het nu geen mode meer maar toe mijn zoon op de middelbare school zat had je gedoe over te laag gedragen broeken van jongens bijna de gehele onderbroek was zichtbaar en dat werd dus ook verboden.

Hangt maar net van de mode af wie de klos is. De school van mijn kinderen had een kledingvoorschrift ook voor gym en daar werd dan naar vewezen.

Idd, dat heb je ook een tijdje gehad. En ook terecht als ze dat niet op school wilden

Toen ik de openingspost las, begreep ik niet waarom een school leggings zou verbieden. Wanneer ik de links zie, heb ik wel alle begrip voor deze school. Als je de behoefte hebt je kont te showen als een vruchtbare baviaan, helemaal ok en je eigen vrije keuze. Maar dan wel in je vrije tijd en niet op school of werk.
En ook voor jongens gelden kledingregels, zo zijn hier op school petten en je verschuilen in de kap van je hoodie verboden. 
Op mijn werk is een mannelijke collega teruggefloten omdat hij kwam werken met een hawaï bermuda en sandalen. Een vrouw met een zomerkleedje in dezelfde print wordt wel helemaal aanvaard op de werkvloer.

Als zwemmen onderdeel is van het schoolprogramma, dan heb je natuurlijk zwemkleding aan op dat moment. Dat is voor de activiteit een gepaste outfit. De school mag dan uiteraard wel vragen dat in ieder geval de billen en de borsten bedekt zijn. 
Heb je geen zwemoutfit die daar aan voldoet, zul je die aan moeten schaffen. Iemand die zwemmen als sport doet en geen andere sportkleding heeft, moet dat ook aanschaffen, die gaat ook niet dan maar in zwemkleding gymmen 'want ik heb niks anders'.
Bij een sportdag waarbij gezwommen wordt en wat eenmalig is, vind ik het dan weer te veel gevraagd om voor die ene dag andere zwemkleding aan te schaffen.

AliceC schreef op 24-08-2024 om 11:09:

Toen ik de openingspost las, begreep ik niet waarom een school leggings zou verbieden. Wanneer ik de links zie, heb ik wel alle begrip voor deze school. Als je de behoefte hebt je kont te showen als een vruchtbare baviaan, helemaal ok en je eigen vrije keuze. Maar dan wel in je vrije tijd en niet op school of werk.
En ook voor jongens gelden kledingregels, zo zijn hier op school petten en je verschuilen in de kap van je hoodie verboden.
Op mijn werk is een mannelijke collega teruggefloten omdat hij kwam werken met een hawaï bermuda en sandalen. Een vrouw met een zomerkleedje in dezelfde print wordt wel helemaal aanvaard op de werkvloer.

De links hier geplaatst zijn allemaal heel normale leggings, die ook gedragen worden door 50+ vrouwen om in te sporten. Ik zie deze bij de sportschool, tijdens het hardlopen en ook bij de yoga en de fysio fit. Niks ongepaste in die situatie en dus ook bij de gymles. 

De beschreven legging met padding etc daar heb ik nog geen link naar gezien.

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 11:25:

[..]

De links hier geplaatst zijn allemaal heel normale leggings, die ook gedragen worden door 50+ vrouwen om in te sporten. Ik zie deze bij de sportschool, tijdens het hardlopen en ook bij de yoga en de fysio fit. Niks ongepaste in die situatie en dus ook bij de gymles.

De beschreven legging met padding etc daar heb ik nog geen link naar gezien.

https://m.shein.com/nl/SHEIN-Yoga-Basic-Seamless-High-Stretch-Sports-Bra-Leggings-p-22004563.html?ref=nl&rep=dir&ret=mnl

Zoiets bijvoorbeeld .

https://www.bol.com/nl/nl/f/tiktok-legging-dames-butt-lifting-tiktok-broek-tiktok-yogapants/9300000039239298/#modal_open

Of deze TikTok sensatie bijv.

Nick90 schreef op 24-08-2024 om 11:29:

[..]

https://m.shein.com/nl/SHEIN-Yoga-Basic-Seamless-High-Stretch-Sports-Bra-Leggings-p-22004563.html?ref=nl&rep=dir&ret=mnl

Zoiets bijvoorbeeld .

https://www.bol.com/nl/nl/f/tiktok-legging-dames-butt-lifting-tiktok-broek-tiktok-yogapants/9300000039239298/#modal_open

Of deze TikTok sensatie bijv.

Zijn nog steeds niet de leggings met padding waar over gesproken wordt. Dit zijn uit suggestieve hoek genomen foto's van getrainde modellen die heel hard werken om zulke ronde billen te krijgen met wat hulp van foto shop.

Dit zijn echt de leggings die ik hier boven al beschreef en ook gedragen worden door 50+ dames. Dat butlifting is ook alleen maar een andere manier van weven van de stof, wat steviger maar doet niks en als je het niet goed uitlicht zie je het ook nauwelijks.


Zelfde leggings, ander model, dit draag ik zelf ook. Eerlijk gezegd ook met dezelfde hoge sokken en all stars er onder. 

https://nl.gymshark.com/products/gymshark-flex-high-waisted-leggings-greyed-purple-white-ss24

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 11:25:

[..]

De links hier geplaatst zijn allemaal heel normale leggings, die ook gedragen worden door 50+ vrouwen om in te sporten. Ik zie deze bij de sportschool, tijdens het hardlopen en ook bij de yoga en de fysio fit. Niks ongepaste in die situatie en dus ook bij de gymles.

De beschreven legging met padding etc daar heb ik nog geen link naar gezien.

De leggings die helemaal diep in je bilnaad zitten zijn niet normale leggings en die zie ik hier op mijn sportschool zelden of nooit en al helemaal niet in de groepslessen

CharlieB schreef op 24-08-2024 om 10:20:

[..]

Ah oké dat ken ik niet. Maar dat doe je dan ook niet in een stringbikini neem ik aan.

Geen idee. Ik weet dat ik mijn bikini niet zou aanraden, maar meer omdat je dan niet echt het water in kan duiken.


Dus net als bij de Engelse les, dat een niet werkende pen, of een lichtgele ofzo niet handig is, of een spijkerbroek in het zwembad, zou ik als gymleerkracht inzetten op 'geschikt/handig/nuttig voor de activiteit'. Waarbij 'geschikt' niet gelijk staat aan 'hoe het hoort'.

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 11:42:

[..]

Zijn nog steeds niet de leggings met padding waar over gesproken wordt. Dit zijn uit suggestieve hoek genomen foto's van getrainde modellen die heel hard werken om zulke ronde billen te krijgen met wat hulp van foto shop.

Dit zijn echt de leggings die ik hier boven al beschreef en ook gedragen worden door 50+ dames. Dat butlifting is ook alleen maar een andere manier van weven van de stof, wat steviger maar doet niks en als je het niet goed uitlicht zie je het ook nauwelijks.

Ja dat zal wel van het type volk afhangen wat er in jouw sportschool gedragen wordt. In de mijne zie ik 50+ vrouwen echt niet in dit soort broeken. De meesten hoeven niet zo nodig op te vallen. Maar dit is verder niet echt van belang, die school heeft het kledingregelement aangepast  en daar zal je het dan mee moeten doen. Waarom moeilijk doen als je hooguit 1 keer per week even twee uur geen legging aankan? 

Legging met padding voor de heren, past mooi bij de cameltoe trend. 

sportschool-fitness-groot-pakket-outfit-heren-0.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.