Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Mischa83 schreef op 23-08-2024 om 15:15:

[..]

Ook zo'n seksistische vraag die alleen aan meisjes en vrouwen gesteld wordt.

Euh TO komt daar zelf mee aan dat dochter zich mooi wil voelen en dat ze daarom dus kleding draagt die bepaalde onderdelen extra accentueren. En uiteraard kan ze dat gewoon doen maar dan wordt er wel naar gekeken/gefantaseert. 

Kimdekim

Kimdekim

23-08-2024 om 16:24 Topicstarter

Nick90 schreef op 23-08-2024 om 16:15:

[..]

Euh TO komt daar zelf mee aan dat dochter zich mooi wil voelen en dat ze daarom dus kleding draagt die bepaalde onderdelen extra accentueren. En uiteraard kan ze dat gewoon doen maar dan wordt er wel naar gekeken/gefantaseerd

Kijken en fantaseren mag,  daar heeft niemand last van ( mits op een normale manier). Maar het gaat hier om verbieden van een legging omdat het blijkbaar mensen afleidt.    Daarnaast mogen mannen zich best realiseren dat het feit dat zij kleding aantrekkelijk vinden,  het niet betekent dat een vrouw dit aantrekt om door hen aantrekkelijk gevonden te worden. 

Als leraren/leerlingen afgeleid worden door een legging of een wat lager decolleté ligt dat toch echt aan hen hoor..
Als je je gewoon naar de gelegenheid kleed zie ik geen enkel probleem

noas_1993 schreef op 23-08-2024 om 17:01:

Als leraren/leerlingen afgeleid worden door een legging of een wat lager decolleté ligt dat toch echt aan hen hoor..
Als je je gewoon naar de gelegenheid kleed zie ik geen enkel probleem

Ik denk dat het 'm daarin in zit: kleden naar de gelegenheid. Aanpassen of daarvan gaan steigeren.

De minister-president in een string op weg naar de Koning.

En zelfs daar verschillen de meningen dan weer over😄

Persoonlijk vind ik niet dat er iets mis is met bloot, maar ik wil niet verplicht worden dat te zien. Voor beide kanten geldt denk ik wat inschikken en aanpassen.

Mijn bejaarde moeder loopt zo bloot door het huis en ik, als haar kind, vind dat teveel informatie en de schaamte voorbij. Zeker als mijn kinderen of kleinkind hier zijn. En dan nog steeds is er niets vreemds aan bloot, maar hoef ik het nog steeds niet te zien, evenmin ontblote mannelijke bovenlijven in werksetting, topless achter een frisbee aanrennen enz.


Decembermamma schreef op 23-08-2024 om 12:30:

prima regel en ik denk dat jongens ook niet in legging mogen gymmen dus helemaal discriminatie proof!

Bij zoon op school werd in de informatiesessie ook gevraagd om rekening te houden met wat voor gymkleding gedragen wordt. In strakke leggings is weinig te verhullen.

Bestaan er dan jongens die in een strakke legging van dunne stof rondlopen?

Mijn idee niet, zelfs in het zwembad dragen jongens wijde broeken zodat er niks van hun 'zaakje' te zien is.

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 16:24:

[..]

Kijken en fantaseren mag, daar heeft niemand last van ( mits op een normale manier). Maar het gaat hier om verbieden van een legging omdat het blijkbaar mensen afleidt. Daarnaast mogen mannen zich best realiseren dat het feit dat zij kleding aantrekkelijk vinden, het niet betekent dat een vrouw dit aantrekt om door hen aantrekkelijk gevonden te worden.

Tja mogen ze wat mij betreft helemaal zelf weten wat ze aantrekken hoor. Ik had vroeger gewoon gymkleding van school met het logo van de school erop en die kleding was ook verplicht voor jongens en meisjes, ik vind een regelement qua kleding dus niet vreemd, bij m'n zoon die nog op de basisschool zit is ook een regelement qua kleding voor de ouders en kinderen, heel normaal voor mij dus, en ja kijken mag en fantaseren hoe iemand er zonder haar kleding uitziet ook maar besef je ook dat 40,50 60+ mannen dat ook doen. En nee, vrouwen zullen wel niet speciaal moeite doen om indruk te maken op het andere geslacht maar met weinig verhullende kleding maken ze zeker indruk. En de meeste vrouwen weten dat ook gewoon. 

Chantal2022 schreef op 23-08-2024 om 18:03:

[..]

Bestaan er dan jongens die in een strakke legging van dunne stof rondlopen?

Mijn idee niet, zelfs in het zwembad dragen jongens wijde broeken zodat er niks van hun 'zaakje' te zien is.

Mijn zoon doet outdoor sport (wat veel mensen kennen als mudrunnen) klimmen in touwen en lopen door bosjes en door modderslootjes. Daar is een legging echt nodig, een losse broek blijft teveel hangen aan de bosjes en een korte broek zocht voor schaafwondjes.

Mijn zoon droeg in de winter thermoleggings tijdens het roeien. Voor hardlopers heb je volgens mij ook legging.
Dus als een jongen tijdens de gymles een legging wil dragen dan zijn er gewoon geschikte exemplaren voor het mannelijk lichaam.

Tuinfluiter schreef op 23-08-2024 om 22:33:

Mijn zoon droeg in de winter thermoleggings tijdens het roeien. Voor hardlopers heb je volgens mij ook legging.
Dus als een jongen tijdens de gymles een legging wil dragen dan zijn er gewoon geschikte exemplaren voor het mannelijk lichaam.

Met de nadruk op 'geschikt' 

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden als jongens op school zouden verschijnen in een sportlegging (eventueel kort tot het begin van de bil) waarbij de stof zo is vormgegeven dat de ballen en de penis " mooi" uitkomen. 

Ik vind het een rare discussie. Gewone sportleggings: niks mis mee. Maar die speciaal vormgegeven leggings om er zo "mooi en sexy mogelijk" mee voor de dag te komen vind ik in een bodybuilders-omgeving thuis horen. Bij mij op de sportschool worden die niet eens gedragen. Laat staan dat het wenselijk is op een school. Je gaat als jongen of meisje (geen verschil wat mij betreft) ook niet in je bikini of zwembroek in de schoolbank zitten.

Herfstappeltaart schreef op 24-08-2024 om 07:01:

[..]

Met de nadruk op 'geschikt'

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden als jongens op school zouden verschijnen in een sportlegging (eventueel kort tot het begin van de bil) waarbij de stof zo is vormgegeven dat de ballen en de penis " mooi" uitkomen.

Ik vind het een rare discussie. Gewone sportleggings: niks mis mee. Maar die speciaal vormgegeven leggings om er zo "mooi en sexy mogelijk" mee voor de dag te komen vind ik in een bodybuilders-omgeving thuis horen. Bij mij op de sportschool worden die niet eens gedragen. Laat staan dat het wenselijk is op een school. Je gaat als jongen of meisje (geen verschil wat mij betreft) ook niet in je bikini of zwembroek 


Precies.
En natuurlijk wordt er ook op gereageerd als een jongen zoals jij hierboven omschrijft verschijnt, alleen dat zal zelden tot nooit gebeuren. Vind het wel grappig zoals een aantal direct verongelijkt over jongens beginnen: ‘ja maar zij……’ Dit onderwerp is toch echt veel meer een vrouwen/meisjes ding dan een mannen/jongens.

En verder vind ik een legging ook een heel gewoon sportattribuut voor op school maar dan niet expres in een sexy variant. 

Herfstappeltaart schreef op 24-08-2024 om 07:01:

[..]

Met de nadruk op 'geschikt'

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden als jongens op school zouden verschijnen in een sportlegging (eventueel kort tot het begin van de bil) waarbij de stof zo is vormgegeven dat de ballen en de penis " mooi" uitkomen.

Ik vind het een rare discussie. Gewone sportleggings: niks mis mee. Maar die speciaal vormgegeven leggings om er zo "mooi en sexy mogelijk" mee voor de dag te komen vind ik in een bodybuilders-omgeving thuis horen. Bij mij op de sportschool worden die niet eens gedragen. Laat staan dat het wenselijk is op een school. Je gaat als jongen of meisje (geen verschil wat mij betreft) ook niet in je bikini of zwembroek in de schoolbank zitten.

Juist en daarom begrijp ik dus de regel van geen legging tijdens sport heel goed!

Decembermamma schreef op 24-08-2024 om 07:35:

[..]

Juist en daarom begrijp ik dus de regel van geen legging tijdens sport heel goed!

Ik nog steeds niet want het is mij nog niet gelukt een plaatje van een dergelijke legging naar boven te krijgen. Met padding bedoel ik dan. Ultra low waist nog wel.

Dan kun je nog gewoon eisen aan de sportbroek stellen als tot in de taille en tot minimaal 10 cm op het bovenbeen. 

Wat ik eigenlijk niet zo snap: in een zwembad lopen meisjes er nog veel bloter bij dan bij gym. Daar zullen jongens zich toch ook gewoon moeten gedragen?

En vroeger hadden we voor gym speciale pakjes als meisje; dat was een soort badpakje met mouwtjes. Dat is dus bloter dan een legging. Dus wat is het hele punt?

Pippeltje schreef op 24-08-2024 om 09:22:

Wat ik eigenlijk niet zo snap: in een zwembad lopen meisjes er nog veel bloter bij dan bij gym. Daar zullen jongens zich toch ook gewoon moeten gedragen?

En vroeger hadden we voor gym speciale pakjes als meisje; dat was een soort badpakje met mouwtjes. Dat is dus bloter dan een legging. Dus wat is het hele punt?

Omdat je om het punt heen draait. Het gaat om het expres er sexy of meer dan sexy te laten uitzien. 

bieb1963 schreef op 24-08-2024 om 07:17:

[..]

Precies.
En natuurlijk wordt er ook op gereageerd als een jongen zoals jij hierboven omschrijft verschijnt, alleen dat zal zelden tot nooit gebeuren. Vind het wel grappig zoals een aantal direct verongelijkt over jongens beginnen: ‘ja maar zij……’ Dit onderwerp is toch echt veel meer een vrouwen/meisjes ding dan een mannen/jongens.

En verder vind ik een legging ook een heel gewoon sportattribuut voor op school maar dan niet expres in een sexy variant.

Waarschijnlijk is het nu geen mode meer maar toe mijn zoon op de middelbare school zat had je gedoe over te laag gedragen broeken van jongens bijna de gehele onderbroek was zichtbaar en dat werd dus ook verboden.

Hangt maar net van de mode af wie de klos is. De school van mijn kinderen had een kledingvoorschrift ook voor gym en daar werd dan naar vewezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.