Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Ysenda schreef op 24-08-2024 om 11:56:

en leggings voor de heren.
https://nl.gymshark.com/collections/leggings/mens

”Dankzij de zweetafvoerende eigenschappen houd je met een goed paar sportleggings voor heren onder je korte broek of joggingbroek…”

Nick90 schreef op 24-08-2024 om 11:54:

[..]

Ja dat zal wel van het type volk afhangen wat er in jouw sportschool gedragen wordt. In de mijne zie ik 50+ vrouwen echt niet in dit soort broeken. De meesten hoeven niet zo nodig op te vallen. Maar dit is verder niet echt van belang, die school heeft het kledingregelement aangepast en daar zal je het dan mee moeten doen. Waarom moeilijk doen als je hooguit 1 keer per week even twee uur geen legging aankan?

Gemiddeld op mijn werk: hoger opgeleid en met alle mogelijke lichaamsvormen en maten.

Sportscholen buiten het werk: jong tot oud, fanatiek tot recreatief.

Het gaat ook niet om opvallen, het gaat om je sport goed te kunnen beoefenen, dat gaat niet met wijde verhullende kleding.

Gymles is gewoon sport en een mainstream legging (dus zonder die paddings) is daar passend. 

Dus juist die 2 uur dat je gym hebt zou je ze aan kunnen, daar buiten juist niet.

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 11:56:

en leggings voor de heren.
https://nl.gymshark.com/collections/leggings/mens


Nergens worden hier op primaire of secundaire geslachtskenmerken ingezoomd. De legging zit niet diep in de bilnaad. Geen foto van closeup van de bilpartij tijdens een squad


Als iedereen er nou eens gewoon vanuit ging dat school niet voor de lol leggings verbiedt maar om een bestaand probleem op te lossen. Dan kun je als leerling of eventueel ouder beleefd informeren wat er achter deze beslissing zit, omdat je hem wat merkwaardig vindt. Afhankelijk van of je een bevredigend antwoord krijgt kun je altijd nog de barricades op. 

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 12:01:

[..]


Het gaat ook niet om opvallen, het gaat om je sport goed te kunnen beoefenen, dat gaat niet met wijde verhullende kleding.


Je kan wel sporten met wijde verhullende kleding. 
jij wil dat niet, dat is iets heel anders

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 12:01:

[..]

Het gaat ook niet om opvallen, het gaat om je sport goed te kunnen beoefenen, dat gaat niet met wijde verhullende kleding.

Wat een apart statement. Ik doe nu 8 jaar krachttraining en draag daarbij o.a. joggers. Ik heb nog niet ervaren “dat dat niet gaat in wijde verhullende kleding”.

Alle mannen in mijn sportschool dragen ook wijde/niet aansluitende kleding en zij lijken ook best prima in staat hun sport goed te beoefenen.

Kimdekim

Kimdekim

24-08-2024 om 12:45 Topicstarter

Chantal2022 schreef op 24-08-2024 om 12:38:

[..]

Je kan wel sporten met wijde verhullende kleding.
jij wil dat niet, dat is iets heel anders

School van dochter het duidelijk gesteld dat naast leggings ook baggy kleding verboden is.  Want " in wijdde kleding kun je niet sporten". 

Wij zijn verder nog niet geïnformeerd en dochter gaat maandag gewoon met legging naar de gymles

Ik denk dat jouw 'baggy' en mijn wijd niet helemaal het zelfde zijn.
Miljoenen mensen sporten in niet aansluitende kleding zonder dat hun billen en kruis in beeld zijn

Voetballend-kind.png

Kimdekim

Kimdekim

24-08-2024 om 13:45 Topicstarter

Dat is een kind toch? Damesvoetbalbroekjes zijn ook redelijk onthullend hoor.  Mijn dochter voetbalt en de briefjes die ze draagt laten meer zien dan een zwarte sportlegging

Kimdekim schreef op 24-08-2024 om 13:45:

Dat is een kind toch? Damesvoetbalbroekjes zijn ook redelijk onthullend hoor. Mijn dochter voetbalt en de briefjes die ze draagt laten meer zien dan een zwarte sportlegging

Nou enorm onthullend. 

240409JB10205.jpg

Kimdekim schreef op 24-08-2024 om 13:45:

Dat is een kind toch? Damesvoetbalbroekjes zijn ook redelijk onthullend hoor. Mijn dochter voetbalt en de briefjes die ze draagt laten meer zien dan een zwarte sportlegging

Dan Had ze net zo goed haar eigen voetbalbroek aan kunnen doen, ipv de maat 152 van haar neefje

Kimdekim

Kimdekim

24-08-2024 om 14:51 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 24-08-2024 om 14:39:

[..]

Dan Had ze net zo goed haar eigen voetbalbroek aan kunnen doen, ipv de maat 152 van haar neefje

Meer maar niet zoveel dat het een punt maakt. 

Ik heb geen idee hoe je plaatjes plakt Maar mijn dochter draagt speciale damesbroekjes . Door zijn doorgaans korter, smaller bij de taille en breder bij de heupen.  En als je vormen hebt dan zie je ze daarin ook. 

Ysenda schreef op 24-08-2024 om 12:01:

[..]

Gemiddeld op mijn werk: hoger opgeleid en met alle mogelijke lichaamsvormen en maten.

Sportscholen buiten het werk: jong tot oud, fanatiek tot recreatief.

Het gaat ook niet om opvallen, het gaat om je sport goed te kunnen beoefenen, dat gaat niet met wijde verhullende kleding.

Gymles is gewoon sport en een mainstream legging (dus zonder die paddings) is daar passend.

Dus juist die 2 uur dat je gym hebt zou je ze aan kunnen, daar buiten juist niet.

Hier loopt nauwelijks iemand in van die leggings die je noemt op de sportschool. De meeste mensen dragen een gewone jongingsbroek met tshirt of korte broek met tshirt zowel man als vrouw. Prima dat het in jouw sportschool anders gaat dat kan natuurlijk net zoals dat jij bepaalde voorkeuren hebt met het dragen.  Gymles is niet hetzelfde als sporten op de sportschool met je personal trainer. 

Los van dat alles wat betreft voorkeuren voor gymles en voor persoonlijke voorkeuren voor kleding in het algemeen; we kunnen er natuurlijk ook gewoon vanuit gaan dat de school deze maatregel niet " zomaar" heeft genomen met als argument pubers dwars zitten.  School zal daar ongetwijfeld een reden voor hebben, wellicht wordt het nog uitgelegd in de nieuwsbrief of op de jaarlijkse ouderavond. En dan kun je daarna evt. Bezwaar maken bij directie en MR ( waar ook ouders in zitten). Dochter van TO heeft het gehoord via een stagiaire, misschien is niet het hele verhaal verteld.

Gingergirl schreef op 24-08-2024 om 14:53:

[..]

Hier loopt nauwelijks iemand in van die leggings die je noemt op de sportschool. De meeste mensen dragen een gewone jongingsbroek met tshirt of korte broek met tshirt zowel man als vrouw. Prima dat het in jouw sportschool anders gaat dat kan natuurlijk net zoals dat jij bepaalde voorkeuren hebt met het dragen. Gymles is niet hetzelfde als sporten op de sportschool met je personal trainer.

Dat hangt denk ik vooral af van de leeftijd van de mensen in de sportschool. Onder jongeren zijn die leggings heel gewoon om te dragen. Evenals een vrij klein broekje naar het zwembad. Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen, dat mijn dochters in een weinig verhullende bikini naar het zwembad gingen. Op vakantie heb ik de afgelopen jaren gezien dat bijna iedereen onder de 30 er zo bijloopt. Overigens zijn het vooral de ouderen die topless op het strand liggen. 

Wel interessant trouwens dat, ondanks de weinig verhullende kleding die jongeren tegenwoordig dragen, ze moeilijker zijn met echt bloot en later zijn met sex. Het 1 staat dus los van het ander. 

Kimdekim schreef op 24-08-2024 om 14:51:

[..]

Meer maar niet zoveel dat het een punt maakt.

Ik heb geen idee hoe je plaatjes plakt Maar mijn dochter draagt speciale damesbroekjes . Door zijn doorgaans korter, smaller bij de taille en breder bij de heupen. En als je vormen hebt dan zie je ze daarin ook.

Het gaat er m.i. ook niet om dat je wat vormen ziet. So be it. Maar het is niet de bedoeling dat het expres allemaal super sexy is

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.