Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Zijn de ouders ook officieel de hoogte gesteld van de nieuwe regels.

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:19:

ik heb al eerder gezegd dat ik best snap dat school bepaalde regels heeft. 
...

 Moet dan die uitzondering ervoor zorgen dat alle meisjes niet meer een normaal kledingstuk mogen dragen?

Nee, ik vind ook dat je dochter groot gelijk heeft. Ze mag best eisen dat de school duidelijke regels opstelt die voor iedereen gelden: jongens, meisjes, het lerarenkorps en overig personeel. Zie mijn eerdere post, je kunt prima algemene regels opstellen.

Zoals: 

Op school draagt iedereen passende schoolkleding. Uitgaanskleding hoort in het uitgaansmilieu, niet op school.
Passende schoolkleding bedekt de volledige buik, borst, rug en bovenbenen vanaf 10 cm boven de knie.

Bij kleding zonder mouwen zijn de schouderbanden minimaal 3 cm breed.

Ondergoed is niet zichtbaar.

De buik is niet zichbaar wanneer de persoon diens armen omhoog strekt.

Kleding die zicht op de geslachtsdelen (inclusief de bilnaad) mogelijk maakt, of die de geslachtsdelen benadrukt, is niet toegestaan. 

Het blijft op sommige punten enigszins subjectief, dus misschien moet ook gezegd worden dat de directeur het laatste woord heeft.

Mevrouw75 schreef op 23-08-2024 om 09:32:

[..]

Je kleden naar de gelegenheid is bij gym dat je erin kan sporten. Dus een rok met slippers is onhandig en trek je dus niet aan. Sportlegging met een sporttopje kan je prima in gymmen.

Deze staat nu bij mijn Zalando bij "tips voor jou":

Smilodox BATIK ACID VERA SCRUNCH - Legging - olive/olijfgroen - Zalando.nl
(2e foto even bekijken)

Dat is ook een sportlegging met een sporttopje, maar ik zou mijn zoon of dochter toch iets anders aantrekken

@TO: Ik ben heel benieuwd! Houd je ons up to date?

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:37:

[..]

Ja die staat al lang op de barricades. Ze heeft van mijn neefje een voetbalbroekje maat 152 geleend. Dus ik ben benieuwd wat dit gaat eindigen.

Haha, geweldig!!

Tuinfluiter schreef op 23-08-2024 om 09:37:

[..]

Bij niet elke sport draag je dezelfde sportkleding. Een hockey skort, wielrenbroek of judopak trek je toch ook niet in de sportschool aan of tijdens het hardlopen.

Wat een volwassen vrouw draagt tijdens hardlopen is totaal haar zaak op de openbare weg of op een officiële wedstrijd.

Tijdens een gymles doe je verschillende sporten en moet je kleding geschikt zijn voor ieder sport. Bij sommige turnoefeningen wordt een leerling ook opgevangen of geholpen door de docent als het mis gaat. Moeten we die onderdelen maar schappen als er geen geschikte kleding wordt gedragen.

Voor al die sporten is een sportlegging handig. 

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:37:

[..]

Ja die staat al lang op de barricades. Ze heeft van mijn neefje een voetbalbroekje maat 152 geleend. Dus ik ben benieuwd wat dit gaat eindigen.

Wordt dit trouwens nog besproken bij jullie thuis? Hoe je protest dan aanpakt? Wat je doel is en hoe je dat het beste kunt bereiken?

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 09:50:

[..]

Deze staat nu bij Zalando bij "tips voor jou":

Smilodox BATIK ACID VERA SCRUNCH - Legging - olive/olijfgroen - Zalando.nl
(2e foto even bekijken)

Dat is ook een sportlegging met een sporttopje, maar ik zou mijn zoon of dochter toch iets anders aantrekken

@TO: Ik ben heel benieuwd! Houd je ons up to date?

Ik zou er vooral een bh onder doen met die buste. Verder zie ik dit soort kleding gewoon langskomen hoor. Het is vooral haar pose die iets suggestiefs doet. Daarnaast zal ik ik mijn kind helemaal niks aantrekken als ze 18 is. 
Maar goed, mijn kind staat gewoon zo op de atletiekbaan:

zurich-switzerland-09th-sep-2021-femke-bol-ned-competes-in-the-400m-hurdles-during-the-wanda-diamond-league-finals-at-the-letzigrund-stadium-in-zurich-photo-by-gary-mitchellsopa-imagessipa-usa-credit-sipa-usaalamy-live-news-2GN9XAN.jpg



@Mevrouw: Ik ook. Maar de sport bh is vaak de top.

Ik vind de locatie dus wel een verschil maken. Als jouw dochter in haar atletiek outfit bij de gymles aankomt zou ik het wel begrijpen als een gymleraar daar wat van vindt. En andersom kan ik me ook voorstellen dat het wedstrijdbestuur er wat van zegt als je dochter in haar gymkleding aan de competitie meedoet.

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 10:10:

@Mevrouw: Ik ook. Maar de sport bh is vaak de top.

Ik vind de locatie dus wel een verschil maken. Als jouw dochter in haar atletiek outfit bij de gymles aankomt zou ik het wel begrijpen als een gymleraar daar wat van vindt. En andersom kan ik me ook voorstellen dat het wedstrijdbestuur er wat van zegt als je dochter in haar gymkleding aan de competitie meedoet.

Blote buik op de brug ongelijke leggers, snap ik, gevaarlijk etc. ‘Te bloot’ en dat is het, nee, snap ik niet. 

Mevrouw75 schreef op 23-08-2024 om 10:13:

[..]

Blote buik op de brug ongelijke leggers, snap ik, gevaarlijk etc. ‘Te bloot’ en dat is het, nee, snap ik niet.

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw mening in de volgende situatie:

Restaurant gelegen aan het strand, heeft een bordje hangen dat plaatsnemen in badkleding niet toegestaan is.

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 10:19:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw mening in de volgende situatie:

Restaurant gelegen aan het strand, heeft een bordje hangen dat plaatsnemen in badkleding niet toegestaan is.

Jammer. Dat vind ik ervan. 

Kimdekim

Kimdekim

23-08-2024 om 10:30 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 10:05:

[..]

Wordt dit trouwens nog besproken bij jullie thuis? Hoe je protest dan aanpakt? Wat je doel is en hoe je dat het beste kunt bereiken?

Nee,  niet echt.  Het is haar ding.  Ik laat haar even haar ding doen.  En als ze zelf om hulp vraagt dan geef ik advies.  

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 10:19:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw mening in de volgende situatie:

Restaurant gelegen aan het strand, heeft een bordje hangen dat plaatsnemen in badkleding niet toegestaan is.

Terecht, badkleding draag je tijdens het zwemmen en eventueel zonnen maar niet als je gaat eten. Wie is er aansprakelijk als er een kom hete soep op je buik belandt? Eten doe je in kleding en niet half in je blootje.  Thuis en op de camping heb ik ook de regel dat je niet in je bikini/zwembroek aan tafel komt. Zwemkleding is vaak ook nog synthetisch dus brandplekken nog erger als het mis gaat.

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:37:

[..]

Ja die staat al lang op de barricades. Ze heeft van mijn neefje een voetbalbroekje maat 152 geleend. Dus ik ben benieuwd wat dit gaat eindigen.

ik ben ook benieuwd. Wel goed dat ze dat doet.

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 09:50:

[..]



Smilodox BATIK ACID VERA SCRUNCH - Legging - olive/olijfgroen - Zalando.nl
(2e foto even bekijken)

Dat is ook een sportlegging met een sporttopje, maar ik zou mijn zoon of dochter toch iets anders aantrekken


Dit is gewone sportschoolkleding, niets suggestiefs aan. Dit draag ik ook in de sportschool. Al zal ik niet snel kiezen voor zo'n scrunch ik heb er wel een paar, overgenomen van mijn schoondochter die nieuwe had gekocht. 

Maar zou ik niet snel aan laten trekken bij een gymles, dat dan weer niet. Of dan wel met een wijder t-shirt er over.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.