Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Zilver_gray schreef op 23-08-2024 om 07:59:

[..]

Ik wist hier het bestaan niet eens van! Voel me echt oud nu. Maar belangrijker; waarom zou je dat doen? Wat is er mis met je?


Ik ook niet heb echt even Google moeten aanslingeren om te kijken wat er wordt bedoeld. Wat een vreselijke dingen die zo de billen accentueren. Ben blij dat mijn dochter het niet draagt. 

Herfstappeltaart schreef op 23-08-2024 om 07:03:

Ik wist van het bestaan van de leggings uit een linkje hier niet eens af. Ik draag zelf ook een legging om te sporten, gewoon eentje van Under Armour, die zijn normaal aansluitend en niet doorschijnend. Daarboven een sportshirt van hetzelfde merk. Niks raars te zien en normale sportkleding. Als ik nu lees wat er allemaal gedragen wordt lijkt me dat ook niet wenselijk. Inderdaad, alles op zijn tijd. Geen strandkleding naar school, niet bewust de sexy randjes opzoeken. Want dat is wat deze meiden en jongens doen in mijn optiek. De leerkrachten moeten zich ook nog prettig voelen.
Ik vind voorschriften dus helemaal niet gek. Voor meisjes èn jongens.

Ik had ook het beeld van het soort legging wat jij beschrijft voor ogen en dat moet gewoon kunnen. Maar het exemplaar waar de billen niet geheel bedekt zijn die door een andere formster beschreven wordt is natuurlijk geen normale kleding voor tijdens de gym.

Ik vind zelfexpressie prima maar je moet als ouder wel je puber uitleggen welke expressie op welk moment. De kleding moet wel gepast zijn voor de plaats en gelegenheid. 

Op de school waar mijn kinderen opzaten waren wel regel voor jongens en meisjes lange broek niet onder de onderbroek voor jongens en geen croptops voor meisjes bijvoorbeeld.

Bakblik schreef op 23-08-2024 om 08:16:

[..]

Ik ook niet heb echt even Google moeten aanslingeren om te kijken wat er wordt bedoeld. Wat een vreselijke dingen die zo de billen accentueren. Ben blij dat mijn dochter het niet draagt.

Ansich snap ik dat je de bil wil accentueren,  je traint hard om mooie ronde volle billen te krijgen. Dat is wel wat als mooi beschouwd wordt tegenwoordig. 

Dus zo'n gymshark met een iets andere kleurzetting rond de bil dat snap ik nog, mits gedragen tijdens sporten. Die draag ik ook. Zelfde voor het model met de scrunch bij de bilnaad. Die draag ik dan weer niet. 

Maar met padding en ultra low waist dat snap ik dan weer niet. Die zie ik ook niet in de sportschool, en ik wissel regelmatig van locatie maar heb ze nog niet gezien. Hier allemaal ook die jonge meiden zo hoog mogelijk.

Ik train ook graag in een aansluitende top of een sport bh, niks sexy aan. Zeker als het upper body dag is. Dan wil ik zien of ik de spier train die ik wil trainen en niet net een andere. Dus een wijd shirt is dan niet handig ook niet voor de trainer want die kan dan slecht zien of ik voortdurend mijn buikspieren goed aan span. Daarom film ik ook tijdens het trainen om daarna te analyseren met mijn PT

Zilver_gray schreef op 23-08-2024 om 07:59:

[..]

Ik wist hier het bestaan niet eens van! Voel me echt oud nu. Maar belangrijker; waarom zou je dat doen? Wat is er mis met je?


Omdat je dan optisch mooie ronde billen krijgt. Die kussentjes aan de voorkant ken ik niet btw. 

Ysenda schreef op 23-08-2024 om 08:33:

[..]

Ansich snap ik dat je de bil wil accentueren, je traint hard om mooie ronde volle billen te krijgen. Dat is wel wat als mooi beschouwd wordt tegenwoordig.

Dus zo'n gymshark met een iets andere kleurzetting rond de bil dat snap ik nog, mits gedragen tijdens sporten. Die draag ik ook. Zelfde voor het model met de scrunch bij de bilnaad. Die draag ik dan weer niet.

Maar met padding en ultra low waist dat snap ik dan weer niet. Die zie ik ook niet in de sportschool, en ik wissel regelmatig van locatie maar heb ze nog niet gezien. Hier allemaal ook die jonge meiden zo hoog mogelijk.

Ik train ook graag in een aansluitende top of een sport bh, niks sexy aan. Zeker als het upper body dag is. Dan wil ik zien of ik de spier train die ik wil trainen en niet net een andere. Dus een wijd shirt is dan niet handig ook niet voor de trainer want die kan dan slecht zien of ik voortdurend mijn buikspieren goed aan span. Daarom film ik ook tijdens het trainen om daarna te analyseren met mijn PT

Nu klinkt jouw training wel net iets anders dan een gemiddelde gymles. Tijdens een partijtje basketbal of hockey is een t- shirt voor jongens en meisjes waarschijnlijk een betere keuze.

Ali

Ali

23-08-2024 om 08:48

Wat waarschijnlijk meespeelt is de cupmaat van de meisjes. Een straks aansluitend sporttopje bij cup a geeft een ander beeld dan bij cup d. Het gaat dan waarschijnlijk om de grotere cupmaten en strakke topjes, waar men een probleem mee heeft.

Ik schrik trouwens weer eens opnieuw hier van de eisen die aan meisjes worden gesteld door sommigen. Meisjes hoeven hun lichaam niet te verstoppen om verleiding en afleiding tegen te gaan. We hebben nog een lange weg te gaan.

Tuinfluiter schreef op 23-08-2024 om 08:44:

[..]

Nu klinkt jouw training wel net iets anders dan een gemiddelde gymles. Tijdens een partijtje basketbal of hockey is een t- shirt voor jongens en meisjes waarschijnlijk een betere keuze.

Maar als je outfit gewoon je outfit is, dan trek je dat aan. In dit keurige dorp wordt er ook hardgelopen in een topje, niet om te showen of te analyseren, maar gewoon. (En zie de hardlopers op de WKs en OS enzo). 

Ali schreef op 23-08-2024 om 08:48:

Meisjes hoeven hun lichaam niet te verstoppen om verleiding en afleiding tegen te gaan. We hebben nog een lange weg te gaan.

Ik lees dat veel mensen hier meer neigen naar "je geschikt kleden voor de gelegenheid" dan "meisjes moeten zich bedekken om te voorkomen dat jongens verleid worden".

Ali

Ali

23-08-2024 om 09:12

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 09:03:

[..]

Ik lees dat veel mensen hier meer neigen naar "je geschikt kleden voor de gelegenheid" dan "meisjes moeten zich bedekken om te voorkomen dat jongens verleid worden".


Veel, maar zeker niet allemaal. Ook niet buiten het forum.

Kimdekim

Kimdekim

23-08-2024 om 09:19 Topicstarter

ik heb al eerder gezegd dat ik best snap dat school bepaalde regels heeft.  Dat ik persoonlijk geen regels stel aan de kleding van mijn kinderen,  wil niet zeggen dat de kinderen denken dat ze alles maar kunnen dragen wanneer ze het willen.  School heeft regels,  werk heeft regels en sporten heeft ook regels.  En als je daar wil zijn hou je je dus aan die regels.  Maar regels moeten wel een beetje redelijk zijn.  Mijn dochter draagt gewone sportleggings,  zwart,  grijs of wit ( en de witte hebben een huidskleurige broek erin genaaid). Die scrunchie leggings zullen best gedragen worden op school maar ik geloof niet dat het doorgaans veel verder gaat.  Moet dan die uitzondering ervoor zorgen dat alle meisjes niet meer een normaal kledingstuk mogen dragen? 

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 09:03:

[..]

Ik lees dat veel mensen hier meer neigen naar "je geschikt kleden voor de gelegenheid" dan "meisjes moeten zich bedekken om te voorkomen dat jongens verleid worden".

Je kleden naar de gelegenheid is bij gym dat je erin kan sporten. Dus een rok met slippers is onhandig en trek je dus niet aan. Sportlegging met een sporttopje kan je prima in gymmen.  

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:19:

Moet dan die uitzondering ervoor zorgen dat alle meisjes niet meer een normaal kledingstuk mogen dragen?

Nee Heeft je dochter al besloten of ze de strijd aan wil gaan?

Kimdekim schreef op 23-08-2024 om 09:19:

ik heb al eerder gezegd dat ik best snap dat school bepaalde regels heeft. Dat ik persoonlijk geen regels stel aan de kleding van mijn kinderen, wil niet zeggen dat de kinderen denken dat ze alles maar kunnen dragen wanneer ze het willen. School heeft regels, werk heeft regels en sporten heeft ook regels. En als je daar wil zijn hou je je dus aan die regels. Maar regels moeten wel een beetje redelijk zijn. Mijn dochter draagt gewone sportleggings, zwart, grijs of wit ( en de witte hebben een huidskleurige broek erin genaaid). Die scrunchie leggings zullen best gedragen worden op school maar ik geloof niet dat het doorgaans veel verder gaat. Moet dan die uitzondering ervoor zorgen dat alle meisjes niet meer een normaal kledingstuk mogen dragen?

Ik snap wat je bedoeld. Maar het wordt voor een school ook lastig om in kledingvoorschriften te gaan stellen; legging van merk X, A en H is wel toegestaan maar van merk D, F en Z niet. En dat dan de gymleraar dat elke keer moet gaan controleren. Ja, jouw legging mag niet Marie,  die van jouw wel Kim. Wellicht probeert school het zo duidelijk mogelijk te maken door 1 lijn te trekjen; dit kledingstuk niet. Je dochter kan navragen waarom de school deze keuze gemaakt heeft. Misschien zijn er wel vervelende incidenten geweest, die stagiaire weet ook niet alles misschien. 

Mevrouw75 schreef op 23-08-2024 om 08:49:

[..]

Maar als je outfit gewoon je outfit is, dan trek je dat aan. In dit keurige dorp wordt er ook hardgelopen in een topje, niet om te showen of te analyseren, maar gewoon. (En zie de hardlopers op de WKs en OS enzo).

Bij niet elke sport draag je dezelfde sportkleding. Een hockey skort, wielrenbroek of judopak trek je toch ook niet in de sportschool aan of tijdens het hardlopen.

Wat een volwassen vrouw draagt tijdens hardlopen is totaal haar zaak op de openbare weg of op een officiële wedstrijd.

Tijdens een gymles doe je verschillende sporten en moet je kleding geschikt zijn voor ieder sport. Bij sommige turnoefeningen wordt een leerling ook opgevangen of geholpen door de docent als het mis gaat. Moeten we die onderdelen maar schappen als er geen geschikte kleding wordt gedragen.

Kimdekim

Kimdekim

23-08-2024 om 09:37 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 23-08-2024 om 09:32:

[..]

Nee Heeft je dochter al besloten of ze de strijd aan wil gaan?

Ja die staat al lang op de barricades.  Ze heeft van mijn neefje een voetbalbroekje maat 152 geleend. Dus ik ben benieuwd wat dit gaat eindigen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.