Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Ik geef je dochter ook groot gelijk. Ik zou haar steunen als ze dat vraagt, maar het haar eerst zelf laten proberen te regelen. Bij een jonger kind, zou ik waarschijnlijk zelf contact met school opnemen als ze ineens met rare kledingvoorschriften komen. 

Oh, ik zou hier heel boos over worden, en dochter hier zeker in steunen! Zijn ze nou helemaal gek geworden!
Natuurlijk kan ze iets anders aan, maar het gaat om het principe?

"Het leidt af?" Bij wie dan? De jongens, de stagiaire? Ik denk dat daar dan het probleem ligt, en dat daar een stevig gesprek gevoerd moet worden. Het is níet de verantwoordelijk van de vrouwen dat die jongens níet afgeleid raken. 

Misschien moeten ze maar een tijdje in een burka naar de gymles, dan raakt er tenminste niemand meer afgeleid. Want nu is het een legging, wat is het volgende? Mascara? De ellebogen?

Een kind in 6 (vwo?) zou ik het ook zelf laten oplossen. Bij een jonger kind zou ik er eventueel zelf op af gaan met een mail naar de mentor of afdelingsleider. 
Kimdekim ben jij van België?  Ik vraag dit vanwege je uitspraak over de zesde klas dat zeggen wij eigenlijk niet.  Wellicht kunnen we beter adviseren als we dat weten.  De gezagsverhoudingen liggen in België anders dan in Nederland en dat kan uitmaken bij de benadering die je kiest. 

Tijgeroog schreef op 22-08-2024 om 11:48:

Oh, ik zou hier heel boos over worden, en dochter hier zeker in steunen! Zijn ze nou helemaal gek geworden!
Natuurlijk kan ze iets anders aan, maar het gaat om het principe?

"Het leidt af?" Bij wie dan? De jongens, de stagiaire? Ik denk dat daar dan het probleem ligt, en dat daar een stevig gesprek gevoerd moet worden. Het is níet de verantwoordelijk van de vrouwen dat die jongens níet afgeleid raken.

Misschien moeten ze maar een tijdje in een burka naar de gymles, dan raakt er tenminste niemand meer afgeleid. Want nu is het een legging, wat is het volgende? Mascara? De ellebogen?

Ja zat ik ook te denken, die zijn volgens mij wel te krijgen bij So Low. En dan een foto op de socials zetten en er een sturen naar het ANP. 

Tijgeroog schreef op 22-08-2024 om 11:48:

Oh, ik zou hier heel boos over worden, en dochter hier zeker in steunen! Zijn ze nou helemaal gek geworden!
Natuurlijk kan ze iets anders aan, maar het gaat om het principe?

"Het leidt af?" Bij wie dan? De jongens, de stagiaire? Ik denk dat daar dan het probleem ligt, en dat daar een stevig gesprek gevoerd moet worden. Het is níet de verantwoordelijk van de vrouwen dat die jongens níet afgeleid raken.

Misschien moeten ze maar een tijdje in een burka naar de gymles, dan raakt er tenminste niemand meer afgeleid. Want nu is het een legging, wat is het volgende? Mascara? De ellebogen?

Niet afgeleid maar wel gewond als die burka verstrikt raakt in het wandrek of de ringen.  Dat meid ook af van wat er in de gymles normaal gedaan wordt😜😂

dan

dan

22-08-2024 om 11:54

Bakblik schreef op 22-08-2024 om 11:51:

Een kind in 6 (vwo?) zou ik het ook zelf laten oplossen. Bij een jonger kind zou ik er eventueel zelf op af gaan met een mail naar de mentor of afdelingsleider.
Kimdekim ben jij van België? Ik vraag dit vanwege je uitspraak over de zesde klas dat zeggen wij eigenlijk niet. Wellicht kunnen we beter adviseren als we dat weten. De gezagsverhoudingen liggen in België anders dan in Nederland en dat kan uitmaken bij de benadering die je kiest.


Denk dat de dochter in VWO 6 zit, want het gaat om het examenjaar.

Bakblik schreef op 22-08-2024 om 11:53:

[..]

Niet afgeleid maar wel gewond als die burka verstrikt raakt in het wandrek of de ringen. Dat meid ook af van wat er in de gymles normaal gedaan wordt😜😂

Nou ja ik denk dat als je een groep meiden in burka of niqab op de foto zet en publiceert met een tekst erbij, dat je dan al genoeg spin off hebt. Zou een heerlijk gevoel voor die meiden zijn, dat ze hier een punt hebben gemaakt dat tot discussie leidt. 

Kimdekim

Kimdekim

22-08-2024 om 12:12 Topicstarter

Ik ben het volledig met mijn dochter eens hoor en als school mij belt zal ik dat ook zeker zeggen. Ik kan er ook plaatsvervangend boos om worden.   Het is net dat mijn dochter de confrontatie gaat opzoeken idd door jongens te vragen sportleggings te dragen, iets aandoen wat veel onthullender is etc. Mijn dochter is niet het type dat opgeeft. Haar energie niet eigenijk naar andere zaken gaan. Ze heeft nog maar 4 maanden gym. Ze mag een voetbalbroekje aan.  Ze mag ook niks aan wat wijd zit want daar kan je niet in sporten. 

Kimdekim schreef op 22-08-2024 om 12:12:

Ik ben het volledig met mijn dochter eens hoor en als school mij belt zal ik dat ook zeker zeggen. Ik kan er ook plaatsvervangend boos om worden. Het is net dat mijn dochter de confrontatie gaat opzoeken idd door jongens te vragen sportleggings te dragen, iets aandoen wat veel onthullender is etc. Mijn dochter is niet het type dat opgeeft. Haar energie niet eigenijk naar andere zaken gaan. Ze heeft nog maar 4 maanden gym. Ze mag een voetbalbroekje aan. Ze mag ook niks aan wat wijd zit want daar kan je niet in sporten.

Oh, ik zou van de weeromstuit kiezen voor een heel strak en heel kort voetbalbroekje... want dat leidt niet af  

Overigens,, hebben die voetbalbroekjes altijd een binnenbroek - anders kijk je zo via die korte pijpjes naar binnen toch? Dat leidt ook niet af.

Mijn dochter zou dan een sportlegging aan doen met daarover een voetbal broekje!

Weet je wat het is, er zijn ook leggings die in je kont zitten, scrunchleggings. Bij een  normale legging zie je ook al veel, en helemaal als ze lekker opgetrokken worden. Ik ben dan ook afgeleid, net als strakke shirts en meiden zonder bh. Ik blijf naar die borsten en tepels kijken. Of een diep decolleté. Als die meiden een groot shirt over de bil zouden dragen op die legging, zoals ik dat ook doe in de sportschool, zou er vast niet zo een voorschrift komen. Een jongen van 17 of 18 is volop puber en vol hormonen. Mag hij afgeleid zijn als ik het al ben. Lijkt mij gezond maar niet wenselijk op school. Je kan zijn hoofd en hormonen moeilijk uitzetten. Effe groot shirt aan is makkelijker. Ik sta dus achter de voorschriften.  

Een goede leersituatie voor je dochter om haar mening te laten horen!

Moederkareltje schreef op 22-08-2024 om 12:46:

Weet je wat het is, er zijn ook leggings die in je kont zitten, scrunchleggings. Bij een normale legging zie je ook al veel, en helemaal als ze lekker opgetrokken worden. Ik ben dan ook afgeleid, net als strakke shirts en meiden zonder bh. Ik blijf naar die borsten en tepels kijken. Of een diep decolleté. Als die meiden een groot shirt over de bil zouden dragen op die legging, zoals ik dat ook doe in de sportschool, zou er vast niet zo een voorschrift komen. Een jongen van 17 of 18 is volop puber en vol hormonen. Mag hij afgeleid zijn als ik het al ben. Lijkt mij gezond maar niet wenselijk op school. Je kan zijn hoofd en hormonen moeilijk uitzetten. Effe groot shirt aan is makkelijker. Ik sta dus achter de voorschriften.

Ik zie deze leggings ook op de sportschool en sommige zitten niet alleen tussen de billen... als ze dan ook nog doorschijnen, is het plaatje compleet. De scrunchlegging accentueert de natuurlijke vormen, en zorgt zeker voor afleiding. Ik zie liever iemand in zijn blootje in de sauna dan in zo'n legging. De "normale" legging trekt men soms zo hoog op, waardoor ik me afvraag of ze komen om te sporten of voor bepaald aandacht. Ik begrijp die school wel. 

wel een voetbalbroekje?? En dat leidt niet af?? 
Wat een seksisme!

En moeder Kareltje, die jongens moeten, ondanks hun hormonen, leren dat ze hun eigen problemen op moeten lossen, en dat met af moeten schuiven op de dames. Want was is anders het volgende? Het is haar eigen schuld dat ze verkracht, hij kon er niets aan duren met z'n hormonen en haar strakke legging?

Tijgeroog schreef op 22-08-2024 om 13:02:

wel een voetbalbroekje?? En dat leidt niet af??
Wat een seksisme!

En moeder Kareltje, die jongens moeten, ondanks hun hormonen, leren dat ze hun eigen problemen op moeten lossen, en dat met af moeten schuiven op de dames. Want was is anders het volgende? Het is haar eigen schuld dat ze verkracht, hij kon er niets aan duren met z'n hormonen en haar strakke legging?

Groot verschil. Ze zeggen of doen niks verkeerds als het goed is. Ze proberen zich te focussen maar de hersenen zijn afgeleid. De jongens doen dus niks fout. Het is hun vizier op die vormen die hun hoofd op hol laat slaan en wat focus verlies geeft. Natuurlijke processen. We leren ze niks te zeggen of te doen. Maar het interne gebeuren kun je er niet uit slaan zomaar of uitzetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.