Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kledingvoorschrift


Anne1234! schreef op 22-08-2024 om 15:15:

[..]

Dat heeft mijns inziens niks met het kledingstuk sportlegging te maken. Je kan van bijna ieder kledingstuk een nette en minder nette variant dragen.


Daarom ben ik ook pro kledingreglement, en niet zozeer anti kledingstuk Volgens mij zijn we het best eens.

Yumi schreef op 22-08-2024 om 15:29:

[..]

[..]

Dit

Die Gymshark leggings worden veel gedragen in de sportschool. Naast de scholen zou ik daar ook graag kledingvoorschriften zien.
Gymshark Adapt x Whitney Leggings - Force Green/Winter Olive | Gymshark

die Aybls ook want die zitten ook gewoon heel erg fijn. zeker in een sportschool als je traint wil je kunnen zien welke spier je belast, en of je houding goed is erbij. 

Die Aybls is wel het gemiddelde hier in de sportschool. De dames / heren boven de 60 dragen wel andere wijdere kleding maar die doen voornamelijk cardio.

Die hele lijst met leggings die je hier genoemd werd zie ik in de sportschool, maar ik zie de meiden het ook gewoon als dagelijkse kleiding dragen in de zomer. 

Zelf draag ik ook deze leggings in de sportschool, want daar zijn ze voor gemaakt om in te sporten, houden model, schijnen niet door, sluiten goed aan. 

Wij hebben een voorgeschreven tenue. Korte broek, t-shirt met schoollogo en korte mouwen. Wordt één keer met korting aangeschaft en raakt het kwijt wordt de tweede set zonder korting besteld. Krijg je nog steeds uitzonderingen van islamitische meisjes. Dit jaar hebben we ook een variant met lange broek (model joggingbroek), t-shirt met lange mouwen en een sporthoofddoek. Scheelt een hoop gezeur. 

AlisonH schreef op 22-08-2024 om 16:19:

Wij hebben een voorgeschreven tenue. Korte broek, t-shirt met schoollogo en korte mouwen. Wordt één keer met korting aangeschaft en raakt het kwijt wordt de tweede set zonder korting besteld. Krijg je nog steeds uitzonderingen van islamitische meisjes. Dit jaar hebben we ook een variant met lange broek (model joggingbroek), t-shirt met lange mouwen en een sporthoofddoek. Scheelt een hoop gezeur.

Als het niet gratis is voor leerlingen kun je het niet verplichten.

Kimdekim

Kimdekim

22-08-2024 om 16:38 Topicstarter

Yumi schreef op 22-08-2024 om 15:29:

[..]

[..]

Dit

Die Gymshark leggings worden veel gedragen in de sportschool. Naast de scholen zou ik daar ook graag kledingvoorschriften zien.
Gymshark Adapt x Whitney Leggings - Force Green/Winter Olive | Gymshark

Die vrouw heeft gewoon gespierde billen.  Dat zie je in elke sportbroek.  

Overigens draagt mijn dochter tijdens toetsweken ook wel leggings naar school.  En dat mag wel.

Of jongens met afgezakte broeken. Worden bij ons op school ook aangesproken.

Tijdens de Olympische Spelen 2024 was ik verbaasd over de zwemkleding van het dames-waterpoloteam; badpak zonder bil. Hun gespierde billen waren volop te bewonderen, maar de aanpassingen waren jammer genoeg nodig om te voorkomen dat ze onderwater aan hun badpak getrokken werden. Dan liepen de heren basketbal er ‘beter’ bij; wijde knielange basketbalshort met er onder een legging.

Als de dochter van Kim een leuke basketbalbroek van bv ‘LA Lakers’ of met haar klasgenootjes langs een basketbalvereninging gaan voor een stapeltjes shorts van de oude collectie, zet ze straks nog een trend en willen de jongens ook in zo’n broek gymmen.😁

Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 16:22:

[..]

Als het niet gratis is voor leerlingen kun je het niet verplichten.

Als een leerling het echt niet kan of wil aanschaffen betalen wij, maar de meeste ouders betalen gewoon. De hele set kost een tientje. 

Een sportschool kies je vanwege de sfeer die er is, het soort mensen met wie je graag samen sport en ontspanning zoekt. De ene sportschool is de andere niet.
Een school kies je niet direct vanwege de gymlessen, dat heb ik tenminste zelden vernomen.

Wat deze discussie betreft: een 'schooluniform' tijdens gym zou helpen, ik weet niet of dat nog bestaat.
 Mijn brugklas is verre geschiedenis, toen werden we vanuit de schoolgids naar een bepaalde sportzaak in de stad gedirigeerd om gymkleding aan te schaffen. En een embleem kochten we op school. Mocht ik er zelf opnaaien

Maar - best irritant als er kort voor het eindexamen ineens wijzigingen worden doorgevoerd.  

Als jongens 'afgeleid' worden door meisjeslichamen is dat niet de verantwoordelijkheid van de meisjes en andersom ook niet. Ik snap kledingregels en eisen best, maar zo lang er geen billen zichtbaar zijn, borsten uit een topje hangen of mensen in hun bh of een halve bikini sporten, zouden regels voor jongens en meisjes gelijk moeten zijn.

Ook een uniform is prima. Ik zou niet weten waarom dat geen geld mag kosten, want andere gymkleding en gymschoenen betaalt de school ook niet voor je. Idem voor tekenspullen of een rekenmachine. Mensen met weinig geld kunnen bij stichting leergeld of zo terecht. 

Mukske schreef op 22-08-2024 om 13:36:

Ik heb het een keer op de school van mijn jongste aan de stok gehad met een lerares over haar kleding. Dochter zag er voor haar leeftijd zeer volwassen uit zeg maar. Kregen we tijdens zo’n 10-minuten gesprekje de opmerking of ze zich misschien iets bedekter wilde kleden. Dochter droeg altijd topjes met daarover een vestje dat bijna helemaal dicht was dus beslist niet te bloot en daarnaast altijd gewoon een spijkerbroek, geen crop tops of anderszins bloot. Zelfs in de zomer droeg ze geen blote benen naar school en ook dan geen blote topjes oid.
Ben toen flink van leer getrokken en heb duidelijk gemaakt dat niet mijn dochter of haar manier van kleden het probleem was maar dat het overduidelijk een probleem was van iedereen die daar ‘aanstoot’ aan nam.
Mogelijk vinden leraren en/of leerlingen meiden in een sportlegging een afleiding. Hoog tijd voor een gesprek met die, ik denk toch voornamelijk ‘heren’, over hún gedrag en niet dat van de meiden.
Niet iedere vrouw in een legging staat op tiktok haar kont te verkopen. Kennelijk zijn er veel mensen die het onderscheid niet meer kunnen maken.

Ysenda schreef op 22-08-2024 om 15:39:

[..]

die Aybls ook want die zitten ook gewoon heel erg fijn. zeker in een sportschool als je traint wil je kunnen zien welke spier je belast, en of je houding goed is erbij.

Die Aybls is wel het gemiddelde hier in de sportschool. De dames / heren boven de 60 dragen wel andere wijdere kleding maar die doen voornamelijk cardio.

Die hele lijst met leggings die je hier genoemd werd zie ik in de sportschool, maar ik zie de meiden het ook gewoon als dagelijkse kleiding dragen in de zomer.

Zelf draag ik ook deze leggings in de sportschool, want daar zijn ze voor gemaakt om in te sporten, houden model, schijnen niet door, sluiten goed aan.

Dan is het toch een ander merk/model wat sommige dames hier dragen want die schijnt wel degelijk door. Heb daar laatst iemand op gewezen, zei dat het mij niet uitmaakt maar dat haar legging doorscheen. Ze zei dat ze het niet wist, maar het boeide blijkbaar ook niet.. week erop droeg ze dezelfde. 

IngridT schreef op 22-08-2024 om 17:36:

[..]

Wat wil je zeggen Ingrid? Ik ben altijd heel geïnteresseerd in jouw visie op de zaak maar nu lees ik niks van jouw mening😜😂

dan

dan

22-08-2024 om 17:41

Er zit uiteraard wel een groot verschil in sportleggings. Bij bepaalde modellen kan ik me wel enigszins voorstellen dat ze voor afleiding kunnen zorgen. Zeker in combinatie met strakke shirts of topjes. Maar ik weet natuurlijk niet welke sportleggings de meisjes dragen tijdens de gym op de school waar de dochter van TO op zit. 

MamaE schreef op 22-08-2024 om 17:22:

Als jongens 'afgeleid' worden door meisjeslichamen is dat niet de verantwoordelijkheid van de meisjes en andersom ook niet. Ik snap kledingregels en eisen best, maar zo lang er geen billen zichtbaar zijn, borsten uit een topje hangen of mensen in hun bh of een halve bikini sporten, zouden regels voor jongens en meisjes gelijk moeten zijn.

Ook een uniform is prima. Ik zou niet weten waarom dat geen geld mag kosten, want andere gymkleding en gymschoenen betaalt de school ook niet voor je. Idem voor tekenspullen of een rekenmachine. Mensen met weinig geld kunnen bij stichting leergeld of zo terecht.

Het is wettelijk zo geregeld: wie bepaald betaald. Het kan hooguit een vrijwillige bijdrage zijn, onderwijs is gratis binnen het verplichte curriculum. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.