Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
MamaZwaan

MamaZwaan

13-06-2024 om 19:30

Kind met narcisme? Ik weet het niet meer...


Haar gedrag klinkt inderdaad heel heftig en buiten alle proporties. Dat is niet meer passend bij haar leeftijd en gaat haar ook niet verder brengen in het leven.
Ik vind het bijzonder dat de hulpverlening alleen maar gelooft wat ze zelf zien, dat ene uurtje per week dat ze er zijn. Je dochter is slim genoeg om toneel te spelen en ze zouden daar toch moeten snappen dat ze ook heel veel niet zien.

Dat ze een hele tijd een verkeerd voorbeeld heeft gehad van hoe met mensen om te gaan en dat die haar vervolgens keihard afdanken, dat is zeker pijnlijk en waarschijnlijk onderdeel van het probleem.

Als je in een stad woont met 170.000 inwoners, dan zijn er ongetwijfeld meer huisartsen dan die van je schoonmoeder. Daarbij is het schenden van beroepsgeheim door artsen strafbaar. En er zijn vast ook meer scholen dan waar de familie hun kinderen heen stuurt. Desondanks klinkt het als een hele ongezonde, giftige omgeving.
Als de familie van je man geen contact wil/mag van schoonmoeder is dat hun keuze. 
Hebben jullie wel andere vrienden? Kinderen vriendjes op school en clubjes? Of wordt daar ook overal mee bemoeid?

Is het een idee om op een onopvallende manier opnames te maken van wat ze zegt en doet, zodat de hulpverlening kan zien hoe makkelijk ze haar gedrag kan omslaan en de situatie kan manipuleren? Zolang de hulpverlening niet het volledige plaatje kan zien, lijkt het me dat je dochter niet de juiste hulp krijgt.

Huisarts kan doorsturen naar de kinderpsychiatrie . Daar is altijd een crisisdienst beschikbaar.
Waarom cjg ?

En de 2 jongsten die zo bang zijn ?
Weer naar de huisarts.

MamaZwaan schreef op 14-06-2024 om 07:57:

Even voor de duidelijkheid, wij hebben goede grenzen en consequenties. Alle hulpinstanties waren het erover eens dat dit voldoende zou moeten zijn. De testen zijn bedoeld om haar juist te helpen, omdat ze zelf ook nauwelijks iets zegt als je met haar praat. Mijn man en ik zitten ook op 1 lijn , alleen ze luistert nergens naar en word elke keer agressief als ze nee hoort van ons. Niet alleen agressief naar ons maar ook naar de andere kinderen en ze gooit met spullen in huis. Volgens Veilig Thuis is zij degene die nu echt hulp moet krijgen, aangezien wijzelf al veel hulp gehad hebben. Zij zegt alleen nooit iets als hulp er is en ze laat ook nooit haar gedrag zien. Ze kan ook binnen 1 minuut omschakelen tussen boos en blij als de hulp weer binnenkomt. Niemand mag haar van de kwade kant zien.

Verhuizen is gewoon geen optie. We wonen al in een dorp met stadsrechten. Ik laat me ook niet wegjagen door schoonmoeder.

Stadsrechten is iets van vroeger. Dat zegt echt 0,0... Steden onderscheid je van dorpen door het inwoneraantal. 

Ik snap dat je niet huis en haard wil verlaten maar je kan je afvragen wat goed voor je gezin is. Deze situatie niet iig. 

Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 14:21:

Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜

Nou, dat schoot mij ook door het hoofd. Alleen is de vakantie nog niet begonnen  

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 14:21:

Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜

Ja. Mensen hebben verschillende achtergronden en niveaus. Ook hoe ouder je wordt hoe dommer jonge mensen kunnen klinken en dan denk je misschien dat het een grap is. 

Het enige waarvan ik dacht is dit provocerend bedoelt is om een huilbaby steeds voor de tv te zetten. Iedereen weet dat een baby niks te zoeken heeft voor een tv en dat dat veel te veel prikkels zijn. Maargoed ik ben zwanger dus ik lees ook selectief nu. 

SuzyQFive schreef op 14-06-2024 om 14:31:

[..]

Nou, dat schoot mij ook door het hoofd. Alleen is de vakantie nog niet begonnen

Examenkandidaten die toch geslaagd zijn en nog geen zomerbaantje hebben, omdat ze dachten nog te moeten blokken voor een her? 

Buurmeisje hier heeft nu meer dan genoeg tijd.😜

Moederkareltje schreef op 14-06-2024 om 14:32:

[..]

Ja. Mensen hebben verschillende achtergronden en niveaus. Ook hoe ouder je wordt hoe dommer jonge mensen kunnen klinken en dan denk je misschien dat het een grap is.

Het enige waarvan ik dacht is dit provocerend bedoelt is om een huilbaby steeds voor de tv te zetten. Iedereen weet dat een baby niks te zoeken heeft voor een tv en dat dat veel te veel prikkels zijn. Maargoed ik ben zwanger dus ik lees ook selectief nu.

Wacht maar af, als jouw baby niet slaapt, probeer jij ook alles. 

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 14:21:

Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜

Ik vind het ook best wel een wonderlijk verhaal inderdaad.... 

Zeespiegel schreef op 14-06-2024 om 14:59:

[..]

Wacht maar af, als jouw baby niet slaapt, probeer jij ook alles.

Uiteraard moet iedere moeder daarin haar eigen keuzes maken en begrijp ik dat huilen tergend kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld maanden met een baby op mij rondgelopen en op mij geslapen omdat hij anders ging huilen. Dat zou ook niet iedere moeder doen. 

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 14:21:

Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜

Nee 😜

Bakblik:

"Ben ik nou de enige die hier leest en denkt: zou de vakantie al zijn begonnen? 😜"

Slachtoffers van narcisme worden door de narcist al gegaslight en door de buitenwereld al zo vaak niet geloofd, moeten jullie er nu echt nog een schepje bovenop doen? 
Als je het niet herkent of gelooft, prijs jezelf gelukkig en reageer liever niet.

troelahoep schreef op 14-06-2024 om 15:16:

[..]

Ik vind het ook best wel een wonderlijk verhaal inderdaad....

Je denkt dat dit verzonnen is? Dan heb je geluk dat je in een omgeving woont waarin je dit niet herkent. Dit is namelijk een ideaal voorbeeld uit de jeugd ggz / jeugdzorg en die keer op keer alle ellende en kritiek over zich heen krijgt. Laat staan  met enorme personeelstekorten te moeten handelen. 

En dan is het vooral de schuld van de hulpverlening die niks doet. 

De huloverlening is er niet voor pubers die 1 keer een klap uitdelen of 3x spijbelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.