Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Irritante discussies met zoon

Libertine schreef op 22-07-2021 om 22:36:

[..]

Vlees is ook lekker. Snap ik. Vind ik ook. Maar eten van dooie beesten, en de industrie eromheen, heeft ook een andere kant. Een tamelijk zwarte kant.
Het veroorzaakt onnoemlijk veel dierenleed en daarnaast is het een van de grootste veroorzakers van ons klimaatprobleem. Denken jullie daar ook wel eens aan? De impact op de wereld, milieu en het klimaat? Over wat voor wereld je na zou willen laten aan je kinderen en kleinkinderen? En welke bijdrage, of offers, je zou willen brengen daarvoor?
Zeker nu er een pandemie en flinke overstromingen in en rondom ons land gaande zijn welke rechtstreeks te koppelen zijn aan klimaatprobleemveroorzakers als het eten van onvoorstelbare hoeveelheden vlees …

Correctie: Vlees is niet lekker.
Zonder zout en kruiden smaakt het nergens naar.

Groeten hebben smaak van zichzelf.

redbulletje schreef op 23-07-2021 om 13:52:

https://www.welingelichtekringen.nl/natuur-en-milieu/707468/deze-vier-keuzes-hebben-de-meeste-invloed-op-het-klimaat.html

Ik zou niet alles geloven wat er staat.
"Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton. "

Dus als ik 80 word, bespaar ik 80 x 58,6 ton?
En als ik nu de pijp uitga, 50 x 58,6 ton?

Dat kan natuurlijk nooit kloppen.

Ze zullen wel bedoelen: een kind dat niet geboren wordt, bespaart 58,6 ton.

Oftewel, iemand die 25 jaar autorijdt creëert meer CO2.
18 keer naar de VS (en terug) vliegen creëert ook meer CO2.
En dan heb ik het nog niet over vliegen naar Azië.

Mensen vertellen hoe ze moeten leven is heel irritant. Vooral als het een snotneus van 15 is.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-08-2021 om 11:26

Joanjett schreef op 01-08-2021 om 11:14:

Mensen vertellen hoe ze moeten leven is heel irritant. Vooral als het een snotneus van 15 is.

Maar het past wel exact bij die levensfase. Ik vind het juist heel leuk als mijn jonge tieners hun stellige meningen de wereld in slingeren 

Als je nog nooit van mening bent veranderd, heb je zelden iets geleerd. 

Mensen van 50 die niks van iemand aannemen zijn ook behoorlijk irritant. Aangezien de volgende weer een andere mening heeft, die net zo rotsvast is. En ze kunnen niet allebei gelijk hebben. Als jongere vond ik die hardnekkigheid vrij stompzinnig, en als oudere vind ik dat nog steeds.

Jongeren kijken nieuw tegen de dingen aan en hun hersenen zijn nog flexibel. Alle reden om naar ze te luisteren en ze niet af te blaffen (al maak ik me daar zelf ook nog wel eens schuldig aan. En dat ergert me dan achteraf, maar dan is het alweer te laat).

Marieke1980 schreef op 18-07-2021 om 18:24:

Inhoudelijk heeft je zoon wel een punt. Als je iets koopt gaat er geld naar aandeelhouders die daar eigenlijk niks voor doen. En dat hij inziet dat rijden voor de hockey het milieu belast is alleen maar goed, toch?
Ik zou wel een gesprek aangaan over respectvol met elkaar communiceren. En misschien ook dat rijden voor de hockey en dividend uitkeren niet verboden is. En er een verschil is tussen dwingen en bewustwording.

Aandeelhouders investeren geld in een bedrijf, waarbij het maar de vraag is of het iets oplevert. 

Ik zou 'm maar eens een tijdje er heel consequent aan houden en kijken of alles wat ie kijkt, eet of draagt ook niet toevallig is gemaakt door een bedrijf met aandeelhouders. 

Lijkt me goed om eens samen te kijken wat aandeelhouders nou eigenlijk zijn. Hij lijkt vooral oog te hebben voor de uitwassen en niet voor het onderliggende principe.

Die zoon zal wel een lezer zijn van Emma van Skere Student. Die is van de groep beleggers die werkt met indexfondsen en het enige wat ze boeit is de rente. 

Julietta schreef op 31-07-2021 om 16:10:

mijn zoon stemt fvd, is tegen groene energie maar belegt er wel in voor rendement. Wat je zoon zegt over luilakken vind ik niet raar.

Zo zeg, ik zou het heel erg vinden als mijn zoon zo was!

En wat ontzettend hypocriet ook. Ergens tegen zijn, maar er wel aan willen verdienen.

Dan ben je alleen voor geld en heb je geen principes.

WendelmoedM schreef op 02-08-2021 om 13:38:

[..]

Mensen van 50 die niks van iemand aannemen zijn ook behoorlijk irritant. Aangezien de volgende weer een andere mening heeft, die net zo rotsvast is. En ze kunnen niet allebei gelijk hebben. Als jongere vond ik die hardnekkigheid vrij stompzinnig, en als oudere vind ik dat nog steeds.

Jongeren kijken nieuw tegen de dingen aan en hun hersenen zijn nog flexibel. Alle reden om naar ze te luisteren en ze niet af te blaffen (al maak ik me daar zelf ook nog wel eens schuldig aan. En dat ergert me dan achteraf, maar dan is het alweer te laat).

Hier ben ik het heel erg mee eens. Laat ze maar nadenken en discussiëren er over. 

Ik ben een 50er en ik wil niet zeggen dat ik vastgeroest ben, maar ik merk dat mijn puber me wel weer opnieuw laat nadenken over dingen. En dat is goed. Want de wereld is behoorlijk veranderd sinds ik begon mijn meningen te vormen en voor veel dingen geldt toch, als je er niet direct mee te maken hebt dan ben je er ook niet zo mee bezig. Voor mij geldt dat in ieder geval.

Ik zou not amused zijn als mijn zoon dermate opdringerig zou zijn met zijn meningen dat anderen daar boos van worden op mij, en ik zou proberen hem te leren te letten op signalen van mensen en te stoppen als hij irritatie ziet.

Maar ik vind een volwassene die mij belt over de mening van mijn 15 jarige ook stom eigenlijk. Ik zou zelf zo'n 15 jarige wel duidelijk aanspreken.

Tofwijf schreef op 04-08-2021 om 13:30:

[..]

Zo zeg, ik zou het heel erg vinden als mijn zoon zo was!

En wat ontzettend hypocriet ook. Ergens tegen zijn, maar er wel aan willen verdienen.

Dan ben je alleen voor geld en heb je geen principes.

Dacht even dat het over dezelfde zoon gaat als in de OP. Maar die FVD stemmer is helemaal erg en past precies in het straatje van Skere Student, millenialmindsetnl, financielefeminist, duo_investeerder etc  

Doemijdieglazenbol schreef op 02-08-2021 om 00:53:

[..]

Als je nog nooit van mening bent veranderd, heb je zelden iets geleerd.

Kunnen we dit even op een tegeltje zetten 🙌

oh het is een gezegde, het bestaat al muahaha🤣 eerste keer dat ik het hoor.

hCqT4-jpJbgI81nS2Frxnz7fjKm4iqZhrf5g23QXV6YAMHxrosRSQKT5zeLl-YQrDubgDiSUditl57LFXZCYttIMUqIa4Mqtp-865JkMqLYzuUX1-sS3ANbGpPe2cY24dn2VhCCUoihD7rFGiqmDrV0uZFfiG1dprn0

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 17:05:

oh het is een gezegde, het bestaat al muahaha🤣 eerste keer dat ik het hoor.

Hahaha. Yes. Is inderdaad een (voor mij) bekend tegeltje. had ik er misschien even bij moeten zetten. Sommige clichés moet ik gewoon af en toe uit de kast trekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.