Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Jemig Ciska, wat een horror. Zo vreselijk slordig en onbegrijpelijk. 
Hoe moet je ooit je kind daar weer in vertrouwen achterlaten? Heb enorm met jullie te doen 

hebben ze jullie al reactie gegeven hoe dit in godsnaam is gekomen? Dit mag nooit gebeuren!

Krijgt dochter ook therapie om met haar suïcidale gedachten om te gaan ?

Ciska, dit is echt onvoorstelbaar, onverteerbaar. Dat de begeleiders nieuw zijn is geen enkel excuus. Als een pasje achter slot en grendel ligt, dan ligt dat niet zomaar achter slot en grendel. Hoezo bedenkt iemand dan om dat maar af te geven? Waar zit je verstand dan? Je hoeft toch geen diploma te hebben voor zoiets basaals? Zelfs al heb je elke communicatie in dossiers of per mail of hoe dan ook gemist, dan nog is een pasje in een gesloten kastje toch voldoende communicatie! Wat kan iemand daar niet aan begrijpen? Ik zou echt heel kwaad worden en er werk van maken.
Wat ik me afvroeg, in hoeverre spelen de stemmen een rol bij haar suicide-gedachten, weet je dat?

Tsjor

Jeetje, wat erg! Én zomaar alleen naar buiten laten (daar had ze ook al van allerlei andere foute dingen kunnen doen..), én dan ook nog eens haar pinpas die achter slot lag meegeven.
Hopelijk gaat het weer wat beter met je dochter.

Jemig, gaat er dan echt helemaal niks goed? Denk je ook dat ze 1-op-1 begeleiding heeft, maar op deze manier is dat dus een wassen neus. 
Gelukkig leeft ze nog 🙏 Maar niet dankzij hen. Ik zou ook echt een klacht indienen als je daar de kracht nog voor hebt. Dikke knuffel voor jullie 

Ik kan ook niets anders zeggen dan dat ik het onbegrijpelijk en verschrikkelijk vind. Terecht ben je pislink!! Dit had onder geen enkele voorwaarde mogen gebeuren.

Hoe kun je nu ooit weer het vertrouwen opbrengen om haar daar achter te laten? Een fout op leven en dood, het is niet te bevatten...

Ciska78

Ciska78

17-10-2024 om 13:13 Topicstarter

momenteel is de boosheid ietsje gezakt, vooral omdat er wat meer duidelijkheid is.. Op het moment dat dochter vroeg om een rondje te lopen gaf begeleiding (ze stonden nog buiten) aan dat hij dit even ging doorgeven, want het was dus wel de bedoeling dat hij mee zou lopen. Maar op het moment dat hij naar binnen ging is dochter weg gegaan. Begeleiding is meteen in de auto gestapt om haar te gaan zoeken.

Over het feit dat ze haar pinpas had, ik wist dat ze die al had, alleen had ik er toen geen punt van gemaakt omdat ze toch niet alleen naar de winkels ging.

Voor nu is dochter t/m zondag thuis. Vandaag overleg gehad en er gaat een plan gemaakt worden hoe we ons vertrouwen hopelijk weer terug kunnen krijgen. We hebben heel duidelijk onze zorgen kunnen uitspreken. Ook dat we aankomende week willen dat dochter naar iemand gaat waar we heel veel vertrouwen in hebben. Morgen zitten we weer om de tafel dus ze nemen ons echt serieus.

Ciska78 schreef op 17-10-2024 om 13:13:

momenteel is de boosheid ietsje gezakt, vooral omdat er wat meer duidelijkheid is.. Op het moment dat dochter vroeg om een rondje te lopen gaf begeleiding (ze stonden nog buiten) aan dat hij dit even ging doorgeven, want het was dus wel de bedoeling dat hij mee zou lopen. Maar op het moment dat hij naar binnen ging is dochter weg gegaan. Begeleiding is meteen in de auto gestapt om haar te gaan zoeken.

Over het feit dat ze haar pinpas had, ik wist dat ze die al had, alleen had ik er toen geen punt van gemaakt omdat ze toch niet alleen naar de winkels ging.

Voor nu is dochter t/m zondag thuis. Vandaag overleg gehad en er gaat een plan gemaakt worden hoe we ons vertrouwen hopelijk weer terug kunnen krijgen. We hebben heel duidelijk onze zorgen kunnen uitspreken. Ook dat we aankomende week willen dat dochter naar iemand gaat waar we heel veel vertrouwen in hebben. Morgen zitten we weer om de tafel dus ze nemen ons echt serieus.

Ik weet niks te zeggen Ciska maar wil je een  geven.

Ik breng ook alleen even een knuffel. Ik voel de onmacht gewoon.

Van mij ook Ciska! 
♥️

Ciska78 schreef op 17-10-2024 om 13:13:

momenteel is de boosheid ietsje gezakt, vooral omdat er wat meer duidelijkheid is.. Op het moment dat dochter vroeg om een rondje te lopen gaf begeleiding (ze stonden nog buiten) aan dat hij dit even ging doorgeven, want het was dus wel de bedoeling dat hij mee zou lopen. Maar op het moment dat hij naar binnen ging is dochter weg gegaan. Begeleiding is meteen in de auto gestapt om haar te gaan zoeken.

Over het feit dat ze haar pinpas had, ik wist dat ze die al had, alleen had ik er toen geen punt van gemaakt omdat ze toch niet alleen naar de winkels ging.

Voor nu is dochter t/m zondag thuis. Vandaag overleg gehad en er gaat een plan gemaakt worden hoe we ons vertrouwen hopelijk weer terug kunnen krijgen. We hebben heel duidelijk onze zorgen kunnen uitspreken. Ook dat we aankomende week willen dat dochter naar iemand gaat waar we heel veel vertrouwen in hebben. Morgen zitten we weer om de tafel dus ze nemen ons echt serieus.

Dus iedereen moet nog alerter zijn, helaas. Pinpas kan echt niet, 'even wachten' kan ook niet.

Tsjor

Ik denk dat je nooit iemand 24 uur per dag kan beschermen. Dochter lijkt chronisch suïcidaal. Ook daar zal gerichte therapie voor moeten komen.
Ik vraag mij af hoe die gerichte therapie er in de jeugdzorg uitziet?
Voor jullie als ouders is dit loodzwaar

Ciska78

Ciska78

18-10-2024 om 10:26 Topicstarter

Dochter is aangemeld bij een uitgebreid therapie centrum, maar hoe therapie er daar precies uit komt te zien is voor ons nog niet duidelijk.

Iemand vroeg ook of vooral de stemmen de suicide "aanmoedigen". Voor een deel zijn dit inderdaad de stemmen die zeggen dat ze zichzelf wat aan moet doen, maar een deel is ook zichzelf die het leven gewoon echt te zwaar/niet leuk/te ingewikkeld vind om in oud te worden.

Net nog een gesprek met de planning voor de komende periode, aankomende week gaat ze naar de orthopedagoog, elke dag komt daar dan ook een begeleider waarmee samen activiteiten ondernomen gaan worden om zo dochter beter te leren kennen en een goede vertrouwensband met begeleiding op te gaan bouwen.
Daarnaast gaan we met zijn allen aan het werk in een plan die nu gemaakt wordt over verwachtingen ed. Dit wordt dan dinsdagochtend weer besproken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.