Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


wat fijn Ciska! Hele fijne vakantie!

Wat super Ciska! Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben samen.
Geniet er van!
♥️

Wat fijn dat de offerte eindelijk is goedgekeurd! Ik snap dat je dochter het spannend vindt, maar ze kan dit zelf niet overzien denk ik. Als daar een passende plek met passende zorg is, dan is het daar. Blijven waar ze nu is, gaat haar ook niet verder helpen.

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe waarin jullie een fijne tijd samen kunnen hebben.

Wat fijn dat jullie samen vakantie kunnen vieren. Ik snap dat het intensief is, maar ook zo de moeite waard

fijn dat jullie samen op vakantie kunnen. 

Hoe is het nu?

Ciska78

Ciska78

06-08-2024 om 08:08 Topicstarter

we hadden oorspronkelijk 1 week samen en die week ging echt super goed. Dus dachten we dat we er een 2de week aan vast konden plakken, war achteraf gezien gewoon geen handige keuze is geweest. We zijn bijna 2 jaar niet meer dan 3 dagen samen geweest, dan is 2 weken toch wel heel erg wennen.
De 2de week verliep dan ook een stuk moeizamer, dochter had het veel moeilijker, zat veel meer in haar hoofd, negatieve gedachtens die veel meer naar boven kwamen, het kostte ook veel meer energie om iets te bedenken.
Dus die week was zwaar, voor ons allemaal. We waren bijna dinsdag al weer naar huis gegaan, maar die was ook een error in haar hoofd. Uiteindelijk 1 dag eerder naar huis gegaan.
Sinds zondag is ze weer terug op de groep en daar heeft ze het gisteren erg zwaar gehad. De omschakeling van 2 weken hier en weer terug naar daar is erg groot, ze mist ons enorm. Veel onduidelijkheid bij haar mbt vervolgplek.

Wij hebben vandaag wel een kennismakingsgesprek met haar eventuele vervolgplek, ben er benieuwd of we meer duidelijkheid gaan krijgen over waar ze geplaatst kan gaan worden.

Succes Ciska! Hoop dat dit goed gaat uitpakken.  Omschakelen en elders wennen  is altijd moeilijk  maar als die andere plek betere zorg kan  leveren is dat beter zo.

Succes en sterkte Ciska

Heel veel sterkte Ciska. 
♥️

Omschakelen is vaak ook heel moeilijk. Onze dochter heeft het er ook altijd heel erg moeilijk mee als we weer vertrekken na een logeerweekend of week bij familie elders in het land. Ze mist haar familie dan heel erg.
Jammer dat de tweede week daardoor zo zwaar was. Maar gelukkig was de eerste week wel heel fijn. 
Hopelijk heeft het gesprek van vandaag wat verhelderd over haar toekomstige plek.

Zoveel onduidelijkheid, daar wordt een "gewoon" mens al gestresst van, laat staan een gevoelig mens als je dochter. En voor jou natuurlijk ook! Heel veel sterkte met alle onzekerheid!

Ik hoop dat dochter snel meer duidelijk heeft over het vervolg. Wel heel fijn dat jullie in ieder geval 1 fijne vakantieweek hebben beleefd, ik hoop dat er steeds meer van dat soort momenten bij zullen komen. Die tweede week vergeet je dan gewoon snel 😄

Hoe was jullie kennismaking gesprek?

Ciska78

Ciska78

09-08-2024 om 08:44 Topicstarter

Zo, we hebben echt een hele uitgebreid en fijn gesprek gehad. Ze wilde vooral van ons horen hoe wij dochter zien en wat wij denken/vinden dat ze nodig heeft.
Zij hebben hun proces verteld. Zij gaan deze week beslissen welke locatie het wordt (ze hebben er 2 op het oog, 1 redelijk dichtbij en 1 wat verder weg, maar alsnog dichterbij dan waar ze nu zit). Het team is ook al bijna compleet. Maar ze willen niets overhaast doen. We hebben kennis gemaakt met de teamleider en behandelcoordinator, die gaan/zijn beide momenteel,op vakantie tot begin september.
Als zeker is welke locatie het wordt (wat we gisteren te horen hebben gekregen, het wordt de locatie iets verder weg omdat ze dit in alles meer passend vinden voor dochter) dan gaan wij eerst daar kennismaken. 
De bedoeling is dat er begin september samen met oude en nieuwe behandelcoordinator, orthopedagoog, teamleider en team rond de tafel gezeten gaat worden om echt alle gezichten dezelfde kant op te krijgen.
Wat echt wel naar voren komt is dat ze geen overhaaste beslissingen willen nemen en dochter ook niet willen overplaatsen voordat het hele plaatje rond en duidelijk is.
Dochter zal dan ook niet eerder gaan kijken voordat zoveel mogelijk duidelijk is.

Jammer dat het de locatie wat verder weg is geworden, maar wij zijn bij beide langs gereden en die locatie geeft wel een fijner gevoel. 
Dochter is gisteren al naar huis gekomen, de overgang vakantie/groep was echt groot, ze heeft het de afgelopen dagen super zwaar gehad op de groep. Dus dit leek ons voor nu het enige waarmee we haar konden helpen.

Jullie zijn ontzettend goed bezig Ciska . Het is zwaar . Stapje voor stapje. Je doet wat je kunt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.