Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Ik denk aan jullie♥️

Veel sterkte Ciska! 

Wat moeilijk blijft het voor haar en voor jullie. 

Ciska78

Ciska78

29-11-2023 om 09:04 Topicstarter

Maandag hebben we gesprek gehad over het beleid.
Mentor die vond dat dochter alles wel weer in haar eigen kamer kon doen. BC vond dat ze buiten wel weer een rondje kon gaan lopen.
Het is algemeen bekend dat een prikkelarme kamer niet meewerkt aan vooruitgang en dat het zelfs tegen kan werken. Maar van alles naar niets ,dat is natuurlijk ook een flinke stap.
Buiten het feit dat die doodswens nog helemaal niet weg is.
Dochter wilde zelf wel beginnen met de rustmomenten op haar eigen kamer en een rondje buiten lopen.
Uiteindelijk afgesproken dat we starten met de rustmomenten en dat er dan vrijdag bekeken zou worden of het rondje wandelen erbij zou kunnen.

Nou had dochter een gesprek aangevraagd met de BC gisteren waarin ze heel eerlijk aangaf dat buiten wandelen voor 2 doelen is, ontprikkeling maar ook om te kijken of ze daar een kans ziet er tussenuit te knijpen, en dit is ook precies wat we maandag benoemde waar we bang voor zijn.
Dus voor nu is afgesproken eerst haar eigen kamer momenten uit te breide en het wandelen voor nu even te laten.

BC gaf gisteren wel naar ons aan dat het heel moeilijk in te schatten is bij dochter of ze echt wel uit het leven wil stappen,  omdat ze gemixte signalen laat zien en horen. Ze zegt dat ze plannen heeft, maar handelt er niet naar. Schijnbaar loopt er daar elke dag wel iemand weg, vooral vanuit school. Dus de mogelijk is er wel maar die pakt dochter gelukkig niet.

Oh Ciska wat moeilijk allemaal weer voor jullie!!
Weet dat ik aan jullie denk. Heel veel sterkte!
♥️

Zeiden ze nog iets over de medicatie in het gesprek?

Ciska78

Ciska78

29-11-2023 om 16:48 Topicstarter

ze heeft nu quetiapine sinds een week, daar heeft ze welk slechte dromen van maar dit zou alleen de eerste weken zijn.

bij mijn moeder heeft dit medicijn echt heel veel geholpen, ze had wel andere klachten dat wel.

Ciska, ik hoop dat het weekend een beetje goed verloopt voor jullie.

Ciska78

Ciska78

05-12-2023 om 09:22 Topicstarter

we hebben een redelijk rustig weekend gehad. Zaterdag hadden we een verjaardag waar dochter wel graag heen wilde, was gelukkig niet super druk.
Na het eten zag ik haar spanning wel oplopen, dus op tijd naar huis gegaan. Dochter gaf heel goed aan dat ze graag even wilde wandelen. Dus zaterdagavond samen nog een uur gewandeld. En toen was haar spanning ook echt goed omlaag. 

Zondag een rustige dag met spelletjes en gedichtjes maken voor mentor en groepsgenoot.

Gisteren belde ze en toen klonk ze, sinds lange tijd, behoorlijk opgewekt. Ze had best wel wat positieve dingen gedaan. Fijn om haar ook zo eens aan de lijn te hebben.

Volgende week dinsdag hebben we en afspraak staan om nog wat vragenlijsten in te vullen en dan volgende week vrijdag adviesgesprek CCE.

De orthopedagoog komt het weekend ook nog thuis observeren en dan hoop ik echt dat ze een duidelijk beeld van dochter hebben gekregen.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

05-12-2023 om 09:38

dat hoop ik ook 

Ik hoop het ook Ciska♥️

Ciska78 schreef op 05-12-2023 om 09:22:

we hebben een redelijk rustig weekend gehad. Zaterdag hadden we een verjaardag waar dochter wel graag heen wilde, was gelukkig niet super druk.
Na het eten zag ik haar spanning wel oplopen, dus op tijd naar huis gegaan. Dochter gaf heel goed aan dat ze graag even wilde wandelen. Dus zaterdagavond samen nog een uur gewandeld. En toen was haar spanning ook echt goed omlaag.

Zondag een rustige dag met spelletjes en gedichtjes maken voor mentor en groepsgenoot.

Gisteren belde ze en toen klonk ze, sinds lange tijd, behoorlijk opgewekt. Ze had best wel wat positieve dingen gedaan. Fijn om haar ook zo eens aan de lijn te hebben.

Volgende week dinsdag hebben we en afspraak staan om nog wat vragenlijsten in te vullen en dan volgende week vrijdag adviesgesprek CCE.

De orthopedagoog komt het weekend ook nog thuis observeren en dan hoop ik echt dat ze een duidelijk beeld van dochter hebben gekregen.

Klinkt als een goed weekend! Wat fijn om te lezen na de zorgen van de laatste tijd. Een opgewekte dochter aan de telefoon: dat klinkt als muziek in de oren! Ik hoop dat dit betekent dat de medicatie iets voor haar doet en dat het effect nog zal toenemen en stabiliseren. En ik hoop natuurlijk ook dat er binnenkort een goed plan komt voor hoe verder. Ik duim voor jullie.

♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.