Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Ciska78

Ciska78

03-11-2023 om 08:34 Topicstarter

Dank jullie wel voor het meedenken, ik heb alles opgeschreven om straks mee te nemen in het overleg.
Ik hou jullie op de hoogte

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

03-11-2023 om 09:01

Succes 🍀

Veel succes, Ciska. Ook hier wordt aan jullie gedacht.

Ik hoop dat het gesprek wat oplevert. Ik duim!

Succes! Ik denk aan jullie,

ik denk aan jullie! 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

03-11-2023 om 10:24

Sterkte, Ciska

Ciska78

Ciska78

04-11-2023 om 08:12 Topicstarter

Even in het kort omdat we zo dochter gaan halen.
We hebben een erg constructief gesprek gehad gisteren.
Er wordt diagnostisch onderzoek gedaan, dit vindt al over anderhalve plaats. 
De orthopedaag gaat een aantal keer observeren en in gesprek met dochter. Hieruit moeten dan hopelijk concrete tips gaan komen hoe dochter te begeleiden.
Er komt een ervaringsdeskundige die er alleen voor dochter gaat zijn, een soort buddy, die ze “ten alle tijden “ kan bellen/spreken.

Voor nu lijkt het heel erg dat dochter flink overvraagd wordt op deze groep.
Later nog meer.

oh wat fijn dat er concrete stappen worden ondernomen en dat ze beter gaan kijken naar haar behoeften! Ik wens jullie een ontspannen weekend ♥️

fijn dat er nu (toch) concreet gekeken kan worden hoe dochter te helpen/ondersteunen! 
ik hoop dat jullie een weekend met wat minder spanning tegemoet gaan!

Ciska78 schreef op 04-11-2023 om 08:12:

Even in het kort omdat we zo dochter gaan halen.
We hebben een erg constructief gesprek gehad gisteren.
Er wordt diagnostisch onderzoek gedaan, dit vindt al over anderhalve plaats.
De orthopedaag gaat een aantal keer observeren en in gesprek met dochter. Hieruit moeten dan hopelijk concrete tips gaan komen hoe dochter te begeleiden.
Er komt een ervaringsdeskundige die er alleen voor dochter gaat zijn, een soort buddy, die ze “ten alle tijden “ kan bellen/spreken.

Voor nu lijkt het heel erg dat dochter flink overvraagd wordt op deze groep.
Later nog meer.

Goed gedaan Ciska 

Goedemorgen Ciska, hoe is het weekend gegaan? Denk aan jullie ❤️

Ciska78

Ciska78

08-11-2023 om 08:33 Topicstarter

wij hebben een fijn weekend gehad. Zaterdag eerst even wezen winkelen en daarna boulderen. Toen gaf dochter zelf aan dat het wel genoeg was en dat haar hoofd vol zat. Dus naar huis en daar nog rustig aan gedaan.
Zondag de hele dag thuis geweest en een beetje aangerommeld. Aan het einde van de dag nog een film gekeken, wat achteraf gezien niet handig was want ee zaten wel wat spannende stukken in. Op de terugweg was het donker en erg slecht weer, wat in combinatie met de film, wat zorgde voor erg veel spanning en dingen zien.
Dit is op de groep wel goed opgepakt gelukkig. 
al met al wel een fijn weekend.

Het lijkt erop dat de medicatieverhoging wel wat doet, alhoewel ze dit zelf niet zo ervaart. De vraag aan mijn man op de terugweg was, wat heeft medicatie voor nut en wat als je stop (met meteen erachteraan, dit is niet voor mij hoor). Ze lijkt er wel wat beter van in haar vel te zitten.

Volgende week hebben we 2 afspraken staan voor diagnostisch onderzoek. En hopelijk kan de orthopedagoog ook snel op de groep komen.

Helaas is wel besloten dat ze het nog niet verantwoord vinden om dochter thuis te laten slapen.

Ciska78 schreef op 08-11-2023 om 08:33:

wij hebben een fijn weekend gehad. Zaterdag eerst even wezen winkelen en daarna boulderen. Toen gaf dochter zelf aan dat het wel genoeg was en dat haar hoofd vol zat. Dus naar huis en daar nog rustig aan gedaan.
Zondag de hele dag thuis geweest en een beetje aangerommeld. Aan het einde van de dag nog een film gekeken, wat achteraf gezien niet handig was want ee zaten wel wat spannende stukken in. Op de terugweg was het donker en erg slecht weer, wat in combinatie met de film, wat zorgde voor erg veel spanning en dingen zien.
Dit is op de groep wel goed opgepakt gelukkig.
al met al wel een fijn weekend.

Het lijkt erop dat de medicatieverhoging wel wat doet, alhoewel ze dit zelf niet zo ervaart. De vraag aan mijn man op de terugweg was, wat heeft medicatie voor nut en wat als je stop (met meteen erachteraan, dit is niet voor mij hoor). Ze lijkt er wel wat beter van in haar vel te zitten.

Volgende week hebben we 2 afspraken staan voor diagnostisch onderzoek. En hopelijk kan de orthopedagoog ook snel op de groep komen.

Helaas is wel besloten dat ze het nog niet verantwoord vinden om dochter thuis te laten slapen.

Goed om te lezen dat jullie een fijn weekend hebben gehad. 

Zoek professionele hulp voor je dochter.

Het is belangrijk dat je dochter zo snel mogelijk professionele hulp krijgt. De wachtlijsten zijn lang, dus het is belangrijk dat je je dochter alvast aanmeldt. Daarnaast kun je zelf proberen om je dochter te ondersteunen door haar te laten weten dat je er voor haar bent en dat je haar helpt om professionele hulp te krijgen.



Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.