Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Goed om te horen dat je je vandaag weer wat beter voelt!
En goed om contact met andere ouders op te nemen, zodat je zicht houdt op wat dochter en vriendinnen afspreken. 
Dat het de laatste tijd misgaat betekent misschien gewoon dat oude afspraken / regels niet meer helemaal werken en het tijd is voor een gesprek.

In gesprek met haar gaan betekent overigens niet dat je haar helemaal vrij laat. Misschien kom je door je zorgen te delen op een compromis uit wat jullie beiden goed past. En het is voor haar makkelijker om zich aan afspraken te houden waar zij zelf mee heeft ingestemd. 

succes! 

Even met een andere moeder overleggen is fijn hè!

Wij hebben een verder vrij brave puber(zoon) van 16 en ik hanteer de regel dat hij bedenkt hoe laat hij van plan is thuis te zijn, ik daar (meestal) akkoord op geef en hij zich daar dan dus aan houdt. Ik wil graag vantevoren weten wat de plannen ongeveer zijn (bij iemand chillen, ergens gaan poolen) en dus horen hoe laat hij thuis is. Die eindtijd is dan in overleg met hem al afgestemd op andere activiteiten (sport, bijbaan). Hij heeft zich ook al eens flink verslapen en was daardoor te laat op z’n werk, maar dat is niet mijn probleem. Dat lossen ze daar maar met hem op.

En als je even een week helemaal niet bijstuurt, gebeurt er waarschijnlijk ook niet zoveel. Ze is oud genoeg om niet in zeven sloten tegelijk te lopen en jullie hebben dan allebei even rust.
Je voelt je wel ongerust over hoe het met haar verder moet, maar er gebeurt niet echt zoveel op dit moment. Dus je kunt het ook gewoon even op zijn beloop laten.

Ik vond en vind de pubertijd echt doorploeteren en uitzitten, voor beide partijen, en het heeft niet eens altijd zoveel zin wat je doet.

Dan mag je ook kijken naar waar je zelf het meeste aan hebt, en wat je het minste energie kost en dat is dingen soms maar gewoon laten zitten, bepaalde zaken even uit de weg gaan en elkaar een beetje met rust laten. Dan komt het ook wel goed, want al dat bijsturen en ruzie maken levert niet zo enorm veel op. Leef het gewoon maar een beetje voor, en dan komt ze zelf ook wel tot inzichten. Twee kunnen geen ruzie maken als één niet wil. En perfect wordt het niet, je blijft opgescheept zitten met een extra persoon in je huis die zich niet automatisch voegt naar jouw ideeën en voorkeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.