Lotd
13-01-2025 om 12:13
Help advies nodig festival
hoi ik heb even advies nodig mijn zoon 16 gaat dit weekend naar een festival (100km van ons huis) gaat met groep jongens en zouden met partybus gaan! Jullie raden het al geen Partybus geregeld iedereen heeft vervoer behalve hij, fijn!! Nu kan hij zelf een los kaartje boeken voor een bus en hier zitten volgens hem veel oude bekende in zijn eigen groep treft hij dan daar (hij wil echt niet wat wij hem brengen en halen wand dat is voor schut blijkbaar). Ik ben natuurlijk ouderwets dat ik dit allemaal vaag vind en niet leuk en ben pissig op die jongens ect hij vind het blijkbaar allemaal prima. Wat vinden jullie zit er toch wel over in?
absor
13-01-2025 om 12:16
als hij alles prima vind en het zelf wil regelen, waarom maak jij je druk dan?
loslaten hoor. Gewoon loslaten
Mayosate
13-01-2025 om 12:18
laat het hem zelf regelen, in het ergste geval moet je toch brengen of ophalen. Nou, dat is dan maar zo.
Lotd
13-01-2025 om 12:27
absor schreef op 13-01-2025 om 12:16:
als hij alles prima vind en het zelf wil regelen, waarom maak jij je druk dan?
loslaten hoor. Gewoon loslaten
Ja ik maak me ook niet zo druk om die bus meer van nu is hij alleen ze hebben allemaal iets geregeld hij heeft niks dadelijk is er iets helpen ze hem dan wel ect ect doem denken ik weet het
Kimdekim
13-01-2025 om 12:30
Ik ben nogal van samen uit, samen thuis dus ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Mag hij wel binnen bij het festival? Heel veel festivals zijn 18+.
Lotd
13-01-2025 om 12:44
Kimdekim schreef op 13-01-2025 om 12:30:
Ik ben nogal van samen uit, samen thuis dus ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Mag hij wel binnen bij het festival? Heel veel festivals zijn 18+.
Ja 16 plus dus dat zit wel goed maar ja iedereen gaat nu apart met auto’s dus dat samen ie nu helemaal weg baal er echt van maar blijkbaar vinden jongens dit oké???
Ginevra
13-01-2025 om 12:44
Laat het hem zelf uitzoeken. Als hij zelfstandig genoeg is om naar een festival te gaan redden ze zich heus wel. En als er toch iets mis loopt, dan kan hij toch bellen?
Toen ik voor het eerst naar festivals ging hadden we nog lang geen mobiele telefoons en dat kwam ook goed. Je spreekt een meetingpoint af en in het ergste geval moet je een tijdje je alleen vermaken tot je elkaar weer hebt teruggevonden.
Nou, dan merkt hij misschien dat het toch leuker is als je bijtijds allemaal hetzelfde vervoer geregeld hebt. Leerpuntje voor de volgende keer. Ik zou me daar volstrekt niet mee bemoeien zolang er geen ernstige dingen aan de hand zijn.
wil40
13-01-2025 om 13:06
Laten gaan met die bus en afspreken dat als vervoer terug niet lukt hij kan bellen. Iedereen gaat op eigen gelegenheid schrijf je, kan hij niet met iemand mee? Wel ongezellig om zo te vertrekken, samen uit samen thuis is prettiger inderdaad. Hij vindt dat geen probleem, nou, dan zal dat zo zijn.
absor
13-01-2025 om 13:07
Lotd schreef op 13-01-2025 om 12:27:
[..]
Ja ik maak me ook niet zo druk om die bus meer van nu is hij alleen ze hebben allemaal iets geregeld hij heeft niks dadelijk is er iets helpen ze hem dan wel ect ect doem denken ik weet het
Nou dan uiteindelijk brengt of zijn moeder hem of hij gaat niet. Ook goed toch?
Maar leer mij pubers kennen, last minute is alles ineens totaal omgegooid of hij heeft toch een lift of alles is weer totaal anders. Maak je er vooral niet druk om, en ZEKER niet als hij zich er niet druk om maakt hoor
Garfield77
13-01-2025 om 13:34
Lotd schreef op 13-01-2025 om 12:27:
[..]
dat ligt aan hem zelf, dan had hij eerder iets moeten regelen, en nu ook aan hem om dit op te lossen..................loslaten!
Dymo
13-01-2025 om 13:40
Och ja, pubers.... ik zei altijd 'ik hoor het wel' en dan hoorde ik het wel of soms ook niet. Ik ben maar één keer 's nachts uit bed gebeld toen er paniek was en daar heb ik dochter toen om geprezen, dat was niet iets wat ze zelf kon oplossen. Loslaten dus en je zoon vertellen dat hij bij gevaar jou moet bellen.
Biebel
13-01-2025 om 15:39
Als ze naar een festival gaan op 100 km zou ik erg blij zijn met die party bus. Liever veilig bij een (meestal) nuchtere chauffeur van wie het zijn vak is en die niet feest dan bij iemand die belooft nuchter te blijven.
Met het gemiddelde pillen-/blow-/drankgebruik op festivals waar mijn kinderen over vertellen zou ik niet vertrouwen op nuchter blijvende adolescenten of jeugd die wel ‘eerst even in de auto slaapt’.
Wat je hem nog wel mag meegeven voor je hem loslaat; oordoppen. Want het volume is er niet zachtjes, en tinitus is echt niet fijn.
Lizzyliz
13-01-2025 om 17:12
Hij gaat met die partybus en ontmoet zijn vrienden op het festival. Prima toch.
TrefleQ
13-01-2025 om 17:45
Ik snap je ongerustheid wel. Ik ben voor samen uit samen thuis. Jouw zoon gaat alleen. Zijn vrienden in groepjes met auto's. Dat voelt niet fijn. En 16 is nogbest jong. Hoe zelfstandig en verstandig is je zoon? Kan hij zichzelf redden, ook als hij zijn vrienden niet vindt? Kun jij hem ophalen als er een probleem is?
Kimdekim
13-01-2025 om 17:47
Ik vind 16 ook nog best jong om het hem maar allemaal uit te laten zoeken. Ik denk dat ze zich niet realiseren hoe groot zo'n festival kan zijn en dat het wel els lastig kaal zijn om elkaar te vinden.
Lotd
13-01-2025 om 18:18
TrefleQ schreef op 13-01-2025 om 17:45:
Ik snap je ongerustheid wel. Ik ben voor samen uit samen thuis. Jouw zoon gaat alleen. Zijn vrienden in groepjes met auto's. Dat voelt niet fijn. En 16 is nogbest jong. Hoe zelfstandig en verstandig is je zoon? Kan hij zichzelf redden, ook als hij zijn vrienden niet vindt? Kun jij hem ophalen als er een probleem is?
Ja zeker we kunnen hem halen en in die bus zitten wel bekende maar wat zo leuk begon festival met groep is nu (voor mij) ineens niet meer zo leuk