Lotd
13-01-2025 om 12:13
Help advies nodig festival
hoi ik heb even advies nodig mijn zoon 16 gaat dit weekend naar een festival (100km van ons huis) gaat met groep jongens en zouden met partybus gaan! Jullie raden het al geen Partybus geregeld iedereen heeft vervoer behalve hij, fijn!! Nu kan hij zelf een los kaartje boeken voor een bus en hier zitten volgens hem veel oude bekende in zijn eigen groep treft hij dan daar (hij wil echt niet wat wij hem brengen en halen wand dat is voor schut blijkbaar). Ik ben natuurlijk ouderwets dat ik dit allemaal vaag vind en niet leuk en ben pissig op die jongens ect hij vind het blijkbaar allemaal prima. Wat vinden jullie zit er toch wel over in?
Kimdekim
15-01-2025 om 18:50
Omdat het vervelend is als je 16 jarige kind op 100 km. afstand in de nacht ergens strandt?
Biebel
15-01-2025 om 18:58
Kimdekim schreef op 15-01-2025 om 18:50:
Omdat het vervelend is als je 16 jarige kind op 100 km. afstand in de nacht ergens strandt?
Die kans is groter als je met ‘vrienden’ meerijdt dan als je een georganiseerde busreis maakt. Dan weet je waar je moet zijn en hoe laat.
Stranden kan altijd. Ik vond het fijn als er altijd een plan b was, maar 16 is echt niet te jong om op stap te gaan. Drank- en drugsgebruik, daar zou ik benauwd om zijn. Niet die bus.
(En op elkaar letten tijdens zo’n festival; ik heb mijn kinderen gedrild om bij binnenkomst altijd eerst de nooduitgang en de EHBO te spotten. Ik hoop dat ze op hun vrienden letten en vice versa, maar ik wil dat ze vooral zelf ook hebben nagedacht bij het naar binnen gaan)
Izza
15-01-2025 om 19:42
DeOnbekende schreef op 15-01-2025 om 09:04:
Ik ben volgens mijn puber een heel relaxte moeder, maar no way dat hij in zijn eentje 100 km terug gaat vanaf een festival met zijn 16 jaar. Hij regelt maar dat hij toch met een van zijn vrienden mee kan en anders haal ik hem op.
Volgens mij zijn er ladingen pubers van 16/17 die zelfstandig met het OV gaan hoor. Op die leeftijd ga je naar het vervolgonderwijs en dat kan gewoon aan de andere kant van het land zitten. Net als stages, bezoek aan familieleden of vrienden en dagjes weg. En ja dat is ook in het donker of in de avond. Ik ging vroeger zonder smartphone naar mijn studentenkamer op alle tijdstippen. Genoeg die op die leeftijd zelf op vakantie gaan.
Izza
15-01-2025 om 19:44
Dan bel je je ouders of neemt een taxi. Echt ze zijn van normaal niveau he? Als je daar niet toe in staat bent blijf je beter thuis. En in de nacht rijden er ook treinen of bussen.
Garfield77
15-01-2025 om 20:17
Natuurlijk is dat vervelend. Maar dat risico is er ook als je met anderen meerijdt, zeker als je ze niet zo heel goed kent.
Ginevra
15-01-2025 om 20:55
Die kans is minstens zo groot met die vrienden in de auto. Afspraken lopen mis, elkaar even kwijt en Jantje dacht dat hij met Pietje zou meerijden, of Keesje had eigenlijk toch wat te veel gedronken. En Marietje besloot dat ze toch naar Truusje ging om te afterpartyen en oeps sorry kun jij misschien iets anders verzinnen?
Die bus heeft een betaalde professionele chauffeur en staat op tijdstip X klaar, en bent niet van de vrienden afhankelijk.
DeOnbekende
15-01-2025 om 21:27
Izza schreef op 15-01-2025 om 19:42:
[..]
Volgens mij zijn er ladingen pubers van 16/17 die zelfstandig met het OV gaan hoor. Op die leeftijd ga je naar het vervolgonderwijs en dat kan gewoon aan de andere kant van het land zitten. Net als stages, bezoek aan familieleden of vrienden en dagjes weg. En ja dat is ook in het donker of in de avond. Ik ging vroeger zonder smartphone naar mijn studentenkamer op alle tijdstippen. Genoeg die op die leeftijd zelf op vakantie gaan.
Dat vind ik iets heel anders dan alleen terug gaan van een feest waar kinderen misschien wel gedronken hebben en vervelend worden.
Izza
15-01-2025 om 22:41
DeOnbekende schreef op 15-01-2025 om 21:27:
[..]
Dat vind ik iets heel anders dan alleen terug gaan van een feest waar kinderen misschien wel gedronken hebben en vervelend worden.
Dan is een betaalde chauffeur juist veel prettiger! Die vertrekt op tijd ongeacht of er mensen niet op komen dagen. Ik heb wel eens een terugreis gemist omdat er nog iemand zoek was etc. Of ik moest eerder of juist later weg van een activiteit dan ik eigenlijk wilde. Met een grote groep is het juist fijn dat je eigen vervoer hebt los van anderen. En wie zegt dat die bestuurders niet drinken na een hele dag festival? De zoon van to kent ze niet eens heel erg goed.
Izza
15-01-2025 om 22:43
Labyrinth schreef op 15-01-2025 om 21:30:
Powerbank meegeven
En dit! Super goede tip. Ik heb standaard een mini powerbank in mijn tas voor plekken waar opladen (waarschijnlijk) niet kan of moeizaam is. Na een dag festival is je telefoon snel leeg.
Lotd
17-01-2025 om 23:31
morgen is het zover ik plaats zondag nog even hoe het gegaan is (en met mij ook🫣)