Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gesprek met trainer


Wow wat een bizar gedrag! Ik zou een gesprek aanvragen met de wijkagent, misschien dat een officieel stop gesprek hem wakker schudt? Heb je een logboek bijgehouden? Mails/appjes/ telefoontjes? Zeker doen!

En het idee van het gesprek met advocaat erbij ipv zoon is echt een goed idee. Ik zou deze kerel eens stevig inprenten dat hij een volwassen man is, die een kind stalkt. Dat die vorige club dit niet als een enorme rode vlag ziet, vind ik echt alarmerend. 

Dit gaat wel heel ver zeg. Er zijn elk jaar duizenden kinderen die van een club af gaan om uiteenlopende redenen. Sport niet meer leuk, chronische blessure, geen aansluiting meer met team/groep, geen klik met trainer. Kan allemaal en is geen ramp. Ik zou het als trainer jammer vinden dat een kind om mij weg zou gaan en ook kijken wat ik anders had kunnen en misschien ook moeten doen. Maar oneindig er achteraan bellen en mailen, stalken zelfs...dat nooit. Ik zou me erbij neerleggen en het kind veel plezier wensen bij de nieuwe club.

Het is niet normaal dat die man dit doet. Kids komen en gaan op sportclubs, net wat mamaE zegt. 

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 19:45:

Aangifte doen. Aangeven dat je als ouders zonder kind in gesprek wil met bemiddeling van de wijkagent en wanneer hij dat niet wil dan de aangifte doorzetten. Wat adviseert je advocaat? Ik denk dat je advocaat wil dat een minderjarig kind alleen in gesprek gaat met deze trainer?

Helemaal eens. Wat verwacht jij nou eigenlijk? Dat wij hier waterdicht gaan uitleggen waarom deze man zich als een gestoorde gedraagt + easypeasy exitstrategie? Dat is toch totaal onrealistisch? 

Of je negeert het en accepteert dat hij af en toe je kind lastigvalt of je doet de volgende stap en dat is de politie. Ik zou in ieder geval in overleg gaan daar over wat je mogelijkheden zijn. Die man gaat gewoon veel te ver. En hij zit dus achter je kind aan. Je moet je niet afvragen waarom hij het doet maar gewoon zien dat hij het doet en daarnaar handelen. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

18-08-2021 om 00:46

Niet vervelend bedoeld, maar is er niet meer aan de hand? Met je kind óf met de trainer.

In het geval van de trainer: wat spookt hij nog meer uit, hoor je ook verhalen van anderen? Want wellicht dat je kind daarom ook 'boos' gedrag vertoont (volgens je andere topic), omdat er iets op de club is gebeurd.

In het geval van je zoon: zou het mogelijk zijn dat hij een bepaalde aandoening of een anders werkend brein heeft dan anderen? (Wederom gezien je andere topic over hem.)

Wanneer het iemand zou zijn die zuiver gedrag vertoont dan was hij niet gaan stalken. Het lijkt mij ieder iemand die niet tegen zijn ongelijk kan, iemand die deze positie niet aankan en die narcistische trekken heeft. Wie maakt er anders van een kind een target? Zelfs van een kind dat wellicht boos je geweest omdat hij niet is opgesteld of die uit frustratie iets heeft gedaan...hier zitten geen zuivere motieven achter. 

De eerste vraag die ik kreeg toen ik je relaas las is Waarom. Maar goed. Volgens mij zijn er een paar opties
1. De man verdraagt geen nee en wil altijd het laatste woord. Dus moet je zoon weten dat zoon het echt verkeerd ziet
2. De man is een enorme pleaser en ontzettend geschrokken dat zoon weggaat. Wil dat niet en wil van zijn eigen schuldgevoel af
3. Er zijn dingen gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen en trainer wil nog even zeker stellen dat dit ‘onder ons’ blijft. Optie 3a is dat trainer iets verkeerd gedaan heeft, maar optie 3b is dat zoon zich misdragen heeft. In beide gevallen; als zoon het wel weet en ouders niet kan dat iets zijn wat de trainer zo wil houden of juist niet. 
4. Trainer heeft een of meerdere psychiatrische stempeltjes. Stoornissen in allerlei spectra zouden kunnen; narcistisch, autistisch, borderline achtig en ook psychische problemen waardoor hij niet meer ziet wat maatschappelijk geaccepteerd is en wat niet 
Optie 5 is dan ‘all of the above’. 
Maar de grote vraag blijft; waarom is dat belangrijk. Waarom wil je hem begrijpen? Ik denk dat bij de meeste opties de weg clubbestuur, wijkagent, formele aangifte de beste is, waarbij ik wel heel erg je zoon in bescherming zou nemen. Want laat het niet gebeuren dat je zo ver gaat om die man te begrijpen, dat je zoon het gevoel krijgt dat hij niet belangrijk is. 

Er zijn zat mensen met rare trekken die nooit een stempeltje hebben gekregen omdat zij a: geen behandeling zoeken omdat zij er zelf weinig last hebben en b het probleemgedrag door de organisaties waar zij werken niet wordt erkend. 

Viva-amber schreef op 18-08-2021 om 07:03:

Er zijn zat mensen met rare trekken die nooit een stempeltje hebben gekregen omdat zij a: geen behandeling zoeken omdat zij er zelf weinig last hebben en b het probleemgedrag door de organisaties waar zij werken niet wordt erkend.

Ook waar. Dan moet optie 4 zijn, vertoont gedrag dat overeenkomt met een psychiatrische stoornis, al of niet gediagnosticeerd. 
Maakt voor de rest niet uit, maar wel zo volledig

Trekken is nog geen stoornis, er zijn zat mensen met narcistische trekken die geen aandoening hebben. Sterker nog door de individualisering vertonen steeds meer mensen trekjes waarbij zij uitstralen dat zij recht hebben op zaken van andere mensen zoals gelijk, tijd en geld, waarbij desnoods met dwang ea verkregen moet worden. 

Het lijkt mij dat het weinig productief is om energie te steken in de vraag waarom deze man dit doet. Er zijn verschillende mogelijkheden - zie de posting van Biebel - en geen van alle verheffend. 

Het doet er niet toe. Nee is nee. Ik zou niet het gesprek aangaan met die advocaat erbij - tenzij die advocaat het voor niks wil doen, maar die kans lijkt me klein - ik zou de man een brief of mail schrijven met de strekking "welk deel van nee begrijpt u niet?" , aangeven dat dit nu de zoveelste keer is dat je hem meedeelt dat verder contact niet op prijs wordt gesteld en aankondigen dat bij een volgende contactpoging aangifte zal worden gedaan van stalking en dat mogelijk verdere juridische stappen zullen worden overwogen. Dat eerste kan je namelijk doen zonder verdere kosten te maken, het vragen van een straat/contactverbod is zo simpel nog niet (en kost een hoop geld tenzij op toevoeging) en je moet niet dreigen met iets waarvan je nog niet weet of je het gaat doen. Daarom "overweegt", dan hangt de dreiging in de lucht maar ben je op dit punt niet ongeloofwaardig als je er toch niet mee verder gaat. Wel dus die aangifte doen als de man na deze brief niet ophoudt.

Vermeld onderaan de brief dat een kopie ter kennisname naar de oude club gaat, en doe dat ook. Puur ter kennisname, verder niet. 

Uiteraard een kopie behouden voor de eigen administratie. 

Als de man niet zwaar psychiatrisch gestoord is zou dit toch afdoende moeten zijn.

Mocht het toch tot een aangifte moeten komen, en mocht je het ongeluk hebben een agent te treffen die je probeert af te poeieren ("civiele zaak"), sta erop dat de aangifte wordt opgenomen, dat is de politie namelijk wel degelijk verplicht. Je zou bij aangifte ook misschien nog kunnen vragen of de wijkagent eens een gesprekje met deze man wil hebben. Maar goed, laten we hopen dat een laatste brief eindelijk afdoende is. 

Sterkte ermee

Temet

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

19-08-2021 om 13:45

En TO, inmiddels al stappen ondernomen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.