Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gênant… Stiefbroer/zoon klaagt over “bedactiviteit” zus/dochter

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 20:09 Topicstarter

mana_sutiyuq schreef op 08-02-2025 om 20:06:

[..]

Nou of het erg is dat je kinderen dan 1x per maand je man horen weggaan?

Als daar het antwoord 'ja' op is heb je ook het antwoord of de seksgeluiden erg zijn.

En dan is aankleden weggaan 1x per maand toch beduidend minder wederzijds gênant dan seksgeluiden.

O excuus, ik dacht dat je bedoelde sowieso ruilen voor “altijd”. 

Maar zie boven

Eens met diezijnvanmij.
Als het om 1x in de maand een weekend gaat dan zou ik voorlopig om de angel er even uit te halen zelf op de kamer van (stief)zoon slapen.
Dan gaat bij zoon de focus eraf.
Daarnaast kunnen dan de geluiddempende maatregelen meteen getest worden zonder dat zoon hier last van heeft.
Het is net als bij een druppende kraan: zodra je erop gaat letten gaat het je meer en meer irriteren.
Die hyperfocus moet eraf.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 20:13 Topicstarter

Nick90 schreef op 08-02-2025 om 19:51:

[..]

Hij is 17, dus dat uit huis gaan was sowieso een keer aan de orde lijkt me. Even aan het volwassen leven wennen waarbij je niet altijd meer de controle ovet anderen hebt en waar jouw mening er niet heel veel toe doet. Wen er maar aan.

Ik had er heel anders ingestaan als stiefzoon veel jonger was, idd. 

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 20:15 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 08-02-2025 om 20:06:

Nogmaals: stiefzoon kan die ene keer per maand bij zijn vader slapen en jij in de kamer van stiefzoon. Opgelost!

En wat als stiefzoon dit niet wil? Wat ik me kan voorstellen…

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 20:17 Topicstarter

Nomade schreef op 08-02-2025 om 20:09:

Eens met diezijnvanmij.
Als het om 1x in de maand een weekend gaat dan zou ik voorlopig om de angel er even uit te halen zelf op de kamer van (stief)zoon slapen.
Dan gaat bij zoon de focus eraf.
Daarnaast kunnen dan de geluiddempende maatregelen meteen getest worden zonder dat zoon hier last van heeft.
Het is net als bij een druppende kraan: zodra je erop gaat letten gaat het je meer en meer irriteren.
Die hyperfocus moet eraf.

Eens met de hyperfocus en de testperiode! Maar of stiefzoon liever een nacht bij pa slaapt dan een minuutje gekraak… durf ik zoniet te zeggen.

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 20:15:

[..]

Dan heeft zus even geen seks als ze thuis komt van het stappen als dat niet stil kan.

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 20:13:

[..]

Ik had er heel anders ingestaan als stiefzoon veel jonger was, idd.

Maar dat kun je ook omdraaien, dochter is 18 en zij moet ook leren om rekening te houden met anderen.

Ik vind het allemaal nogal overdreven.
Ligt hij dan de hele nacht te wachten totdat ze thuiskomen?
Natuurlijk is het niet tof als je seksgeluiden hoort maar het is niet iedere dag van de week, eens in de zoveel weken eens een keer en het zal vast niet zo heftig zijn dat de grondvesten trillen.
Leg bij je dochter een matras neer zodat ze daarop kunnen liggen en als dit voor stiefzoon nog te heftig is dan doet die oortjes in met noisecanceling, dan hoor je helemaal niks meer en anders moet die maar gewoon zorgen dat die slaapt en niet de hele nacht wakker op ze ligt te wachten.

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 20:17:

[..]

Eens met de hyperfocus en de testperiode! Maar of stiefzoon liever een nacht bij pa slaapt dan een minuutje gekraak… durf ik zoniet te zeggen.

Je kan het vragen. Zoon heeft dan in elk geval een keuze toch?

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 20:15:

[..]

Dan heeft hij een keuze. Niemand heeft er verder blijkbaar last van (wat ik ook bijzonder vind, maar goed, fijn dat dat zo is) en hij kan dan kiezen of hij liever bij zijn vader slaapt of liever die geluiden hoort. 

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 21:23 Topicstarter

Ingrid18 schreef op 08-02-2025 om 20:35:

Ik vind het allemaal nogal overdreven.
Ligt hij dan de hele nacht te wachten totdat ze thuiskomen?
Natuurlijk is het niet tof als je seksgeluiden hoort maar het is niet iedere dag van de week, eens in de zoveel weken eens een keer en het zal vast niet zo heftig zijn dat de grondvesten trillen.
Leg bij je dochter een matras neer zodat ze daarop kunnen liggen en als dit voor stiefzoon nog te heftig is dan doet die oortjes in met noisecanceling, dan hoor je helemaal niks meer en anders moet die maar gewoon zorgen dat die slaapt en niet de hele nacht wakker op ze ligt te wachten.

Ik weet niet of hij ze ligt op te wachten. Ik hoop het niet, maar “hyperfocus” wordt hier geopperd en dat kan best kloppen. Hij weet natuurlijk dat vriend blijft logeren.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 21:27 Topicstarter

Nomade schreef op 08-02-2025 om 20:35:

[..]

Je kan het vragen. Zoon heeft dan in elk geval een keuze toch?

Ga ik doen! (Moet ook aan mijn man vragen, denk niet dat die er op ligt te wachten dat ik er dan niet lig… maar hé… Dat schelden en tieren is ook niet leuk)

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 21:28 Topicstarter

MrsLady schreef op 08-02-2025 om 21:12:

[..]

Dan heeft hij een keuze. Niemand heeft er verder blijkbaar last van (wat ik ook bijzonder vind, maar goed, fijn dat dat zo is) en hij kan dan kiezen of hij liever bij zijn vader slaapt of liever die geluiden hoort.

Dat is niet bijzonder… Het valt natuurlijk best mee als het een minuutje duurt (2 max…)

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 21:27:

[..]

Ga ik doen! (Moet ook aan mijn man vragen, denk niet dat die er op ligt te wachten dat ik er dan niet lig… maar hé… Dat schelden en tieren is ook niet leuk)

Dan is die vast wel enthousiast over samen in een eenpersoons bed

Naast gesprek over volume, misschien eens tijdstip aankaarten. Overdag als anderen de deur uit zijn of niet op hun kamer kan natuurlijk ook. Het hoeft niet altijd op bedtijd. Geen idee hoe je dat niet ongemakkelijk aankaart trouwens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.