Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gênant… Stiefbroer/zoon klaagt over “bedactiviteit” zus/dochter

Omdat jullie mij hier eerder zo goed geholpen hebben met een schoonouderkwestie, wil ik jullie graag nog iets voorleggen.

Het is erg gênant, maar het weegt hier nogal in huis en mijn man en ik weten niet goed hoe we dit correct moeten/kunnen oplossen.

Info: samengesteld gezin. Ik heb 3 dochters (18, 2x16) en mijn man heeft een zoon van 17.

Het gaat om de 18v en 17m. Zij heeft een vriend, alweer even. En die blijft in het weekend als de kinderen bij ons zijn (om de week) geregeld een nachtje logeren. 
Tja, ze zijn beide 18 en dolverliefd… Dus als ze terugkomen van een avondje uit, dan wordt de avond/nacht geregeld afgesloten met seks. Om American Pie maar aan te halen: “All perfectly natural…”

Maar mijn stiefzoon heeft er GROTE problemen mee en komt dan ‘s ochtends met veel drama naar beneden om te klagen “dat hij weer eens niet kon slapen van dat gene*uk!”

Haar zussen horen het soms ook, maar hebben er geen problemen mee. Die lachen er juist om. Tja, de vloeren zijn hier van hout, het is een beetje gehorig, daar kunnen we niks aan veranderen helaas. Kamers ruilen lost “het probleem” ook niet op.

Mijn man en ik slapen beneden (de kinderen boven en zolder) dus wij horen het niet.

Volgens haar zussen duurt het een minuut en dan is het weer stil. Tja 18 hè 😅 

Maar stiefzoon doet er heel moeilijk over. Roepen, tieren, drama… En wordt vervolgens meewarig aangekeken door zijn stiefzussen, want die vinden dat hij zich aanstelt. 

Wij zitten er tussen. We snappen dat het gênant is om een ander te horen (mag hij blij zijn dat wij beneden slapen…..) maar het duurt geen uren en het is niet elke week. 
Aan de ene kant vinden we dat hij zich niet zo moet aanstellen. Want hij zal vast ook eens een vriendin krijgen die blijft slapen. En als zijn andere stiefzussen ook een relatie krijgen, tja… Dan wordt het helemaal drama vrees ik.

Aan de andere kant: ik ga mijn oudste en haar vriend wel vragen of het “wat zachter” kan. Dat kan hoor, zulke gesprekken kunnen wij hier gewoon hebben met elkaar.

Ik wil haar niet zeggen dat ze het niet meer mogen doen. Dat vind ik te ver gaan. Liever thuis dan buiten en ze zijn niet te jong.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Want dit zorgt nu voor veel gedoe hier in huis…

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn zus een bloeiend en fijn seksleven gun, maar ik wil het niet horen. En nu ben ik nog volwassen, maar ik begrijp broer wel. Op zijn leeftijd en als hij wil slapen constant die seksgeluiden horen is echt helemaal niet fijn.

Is het het kraken van het bed, of zijn het de geluiden die ze zelf maken? Tegen het kraken van het bed is misschien wel een simpele oplossing te bedenken. Iets met de lattenbodem ofzo, of geluiddempende viltjes onder de bedpoten. Geen idee of dat helpt hoor, maar dat is wellicht makkelijk uit te proberen. Of is het de vloer die kraakt? Dan heeft iemand anders hier misschien wel tips.
Geluiden die ze zelf maken: daar kan je volgens mij prima afspraken over maken qua zachtjes doen als er andere mensen thuis zijn. 

Idd: zachtjes doen en rekening houden met andere huisgenoten lijkt me prima. En voor broer een setje goede oordoppen?

Koko67 schreef op 08-02-2025 om 10:03:

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn zus een bloeiend en fijn seksleven gun, maar ik wil het niet horen. En nu ben ik nog volwassen, maar ik begrijp broer wel. Op zijn leeftijd en als hij wil slapen constant die seksgeluiden horen is echt helemaal niet fijn.

Ja en dit ook. Hij zal er nu ongemerkt en ongewild ook extra op gefocust zijn, dat helpt niet mee natuurlijk. Oordopjes wil hij vast niet aan beginnen, die ene nacht in het weekend (om het weekend), vul ik zomaar in. Maar wie weet ligt daar een oplossing. 

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:16 Topicstarter

Teigera schreef op 08-02-2025 om 10:06:

Idd: zachtjes doen en rekening houden met andere huisgenoten lijkt me prima. En voor broer een setje goede oordoppen?

Die had hij al. We zullen weer nieuwe kopen

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:17 Topicstarter

Koko67 schreef op 08-02-2025 om 10:03:

Eens. Met dit verschil dat het absoluut niet “constant” is. Het is hoogstens 1x per maand ofzo (mijn dochter logeert ook bij haar vriend en er zijn ook weken dat er niet gelogeerd wordt.

Ik snap broer heel goed en ik snap niet zo goed dat de rest van het gezin hier zo laconiek over doet. Ik hoef niemand te horen seksen en al helemaal geen (stief)familie. Prima dat je elkaar leuk vindt, maar je zorgt er maar voor dat niemand je hoort.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:19 Topicstarter

afrodite05 schreef op 08-02-2025 om 10:06:

[..]

Ja en dit ook. Hij zal er nu ongemerkt en ongewild ook extra op gefocust zijn, dat helpt niet mee natuurlijk. Oordopjes wil hij vast niet aan beginnen, die ene nacht in het weekend (om het weekend), vul ik zomaar in. Maar wie weet ligt daar een oplossing.

Hij slaapt sowieso graag met oordoppen. Dat vindt hij prettig. De meiden doen het soms ook, zodat ze niet wakker van elkaar worden als er ‘‘s nachts iemand naar het toilet moet

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:22 Topicstarter

afrodite05 schreef op 08-02-2025 om 10:05:

Is het het kraken van het bed, of zijn het de geluiden die ze zelf maken? Tegen het kraken van het bed is misschien wel een simpele oplossing te bedenken. Iets met de lattenbodem ofzo, of geluiddempende viltjes onder de bedpoten. Geen idee of dat helpt hoor, maar dat is wellicht makkelijk uit te proberen. Of is het de vloer die kraakt? Dan heeft iemand anders hier misschien wel tips.
Geluiden die ze zelf maken: daar kan je volgens mij prima afspraken over maken qua zachtjes doen als er andere mensen thuis zijn.

Het is én, én én. Vloer kraakt (niks aan te doen) bed kraakt (ook haast niet op te lossen) en voor dat laatste gebruik ik de term van de zussen: “kort applaus” En DAAR kan wel wat aan gedaan worden natuurlijk..

Wat je kan doen hangt van de oorzaak van het geluid af. 
Als ze zelf geluid maken dan vragen om dat niet te hard te doen.
Gaat het om een krakend bed of vloer dan naar praktische oplossingen kijken. Een houten vloer met een tapijtje onder het bed klinkt al minder door en gordijnen absorberen ook geluid.
Vrijen op een ander tijdstip zodat zoon gewoon kan slapen kan ook een oplossing zijn.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:27 Topicstarter

MiniJCW schreef op 08-02-2025 om 10:19:

Ik snap broer heel goed en ik snap niet zo goed dat de rest van het gezin hier zo laconiek over doet. Ik hoef niemand te horen seksen en al helemaal geen (stief)familie. Prima dat je elkaar leuk vindt, maar je zorgt er maar voor dat niemand je hoort.

Laconiek is het woord niet, ik probeerde het hier een beetje luchtig te houden 😊.

Ik hoorde mijn ouders vroeger ook wel eens, duurde stuk langer. Niet fijn, maar ik heb er geen trauma van, maakte er ook geen drama van.

'Aan de andere kant: ik ga mijn oudste en haar vriend wel vragen of het “wat zachter” kan. Dat kan hoor, zulke gesprekken kunnen wij hier gewoon hebben met elkaar.'

Als het zo makkelijk bespreekbaar is voer dat gesprek dan maar gewoon. 
Helemaal eens met Minijcw: ik hoef ook geen seksgeluiden in huis, ook niet van de buren of in een hotel. En dan ben ik 62 en echt wel wat gewend. Maar op je 17e, van inwonende stiefzus. Gatver, en bijzonder akward.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 10:29 Topicstarter

afrodite05 schreef op 08-02-2025 om 10:06:

[..]

Dat van die focus, dat is helemaal waar. 

ik trok vroeger met vriendje het matras naar de grond, dat kraakte veel minder. En ja, zachtjes doen kun je best vragen en is ook best uitvoerbaar. 

Hier iets soortgelijks bij de hand gehad. De ene zus hoorde de andere zus en vond dit heel erg vervelend. Beiden slapen op zolder met een dun wandje er tussen. Wij hebben wel echt gezegd dat het geluidloos moet gebeuren als ze allebei thuis zijn. Gelukkig voor oudste is jongste in het weekend regelmatig laat thuis en kunnen ze ook bij vriendlief slapen dus er zijn gelegenheden genoeg. 
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet normaal om elkaar te horen. Mijn man en ik proberen het ook geluidloos te doen als zoonlief naast ons in zijn kamer ligt. Dit verwacht ik van iedereen in huis. Zou wat zijn als we elkaar allemaal wakker gaan houden met sex geluiden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.