Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gênant… Stiefbroer/zoon klaagt over “bedactiviteit” zus/dochter

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 12:28 Topicstarter

MRI schreef op 08-02-2025 om 12:19:

[..]

afgezien van dat het natuurlijk hinderlijk is: hoe zie je consent in een situatie als deze voor je dan? Heb ik jouw toestemming om vanavond om half twaalf vijf minuten te kreunen?

Ja, dat zie ik ook niet gebeuren en is (vind ik) ook wat vreemd

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 12:30 Topicstarter

Roos57 schreef op 08-02-2025 om 11:58:

3 dochters tegen 1 zoon .
Hem hierin niet serieus nemen.
Staat hij vaker ergens alleen in ?
In ieder geval over dit .seks .. prima maar ik wil er niet van meegenieten. Ook geen minuut .

Je maakt het een stuk groter dan het is… Gaat hier verder prima hoor. 

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 12:25:

[..]

Nee helaas. Ze heeft zo’n bedbank van IKEA, haar ene zus heeft dezelfde. Kraakt ook behoorlijk. Als we dit hadden kunnen zien aankomen, hadden we wel andere bedden aangeschaft. Tja, andere bedden kopen, dat zou kunnen helpen, maar dan heb je nog geen garantie. Alle bedden maken wel min of meer geluid. Piep, kraak…

Nou, dan dus gewoon n matras op de grond, op t vloerkleed. Volgens mij kan je dan redelijk te keer gaan zonder dat de vloer kraakt?

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 12:33 Topicstarter

Peertjuh schreef op 08-02-2025 om 12:14:

stiefzoon heeft gelijk, jammer dat daar zo klakkeloos mee om wordt gegaan door het maar wat weg te wuiven.
Hier ook pubers en jongvolwassenen in huis en de puber en diens liefje hoorde je ook terwijl de andere prima rekening kan houden met de huisgenoten. Gewoon een kwestie van fatsoen. En als hen dat niet lukt dan houden ze maar rekening ermee dat zoon slaapt en seksen ze maar op een ander moment.

We wuiven niks weg. Daarom ben ik hier: misschien zit de gouden tip erbij. 

We negeren gevoelens van stiefzoon echt niet. Proberen een modus te vinden waar iedereen zich prettig bij voelt.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 12:34 Topicstarter

TineWinkel schreef op 08-02-2025 om 12:30:

[..]

Nou, dan dus gewoon n matras op de grond, op t vloerkleed. Volgens mij kan je dan redelijk te keer gaan zonder dat de vloer kraakt?

Liefst drie matrassen op elkaar dan. Voor de zekerheid 😅

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 12:28:

[..]

Ja, dat zie ik ook niet gebeuren en is (vind ik) ook wat vreemd

Jouw dochters vinden het toch oke: instemming, consent

Je zoon vindt het niet oke: geen instemming, geen consent 

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 12:55 Topicstarter

Karmijn schreef op 08-02-2025 om 12:40:

[..]

Ik vind persoonlijk niet dat iemand hier in huis toestemming aan een ander moet vragen hiervoor. 

Consent tussen twee lovebirds, ja dat uiteraard wel.

MRI

MRI

08-02-2025 om 12:55

Karmijn schreef op 08-02-2025 om 12:40:

[..]

OT Ja dat wordt nogal een semantische discussie. Consent is imho als je actief toestemming geeft voor iets wat aan jouw lichaam gebeurt. Voor geluiden van buitenaf is de term consent wat vreemd. Als in: ik geef geen consent dat mijn buurman in de muur boort. Ja ik baal ervan, ik ben het er niet mee eens, maar ik geef geen consent? Ik weet niet, voelt taalkundig vreemd. Maar goed taal is een levend iets en kan alle kanten opgaan natuurlijk, dit is slechts mijn taalgevoel er over.  

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 13:01 Topicstarter

MRI schreef op 08-02-2025 om 12:55:

[..]

OT Ja dat wordt nogal een semantische discussie. Consent is imho als je actief toestemming geeft voor iets wat aan jouw lichaam gebeurt. Voor geluiden van buitenaf is de term consent wat vreemd. Als in: ik geef geen consent dat mijn buurman in de muur boort. Ja ik baal ervan, ik ben het er niet mee eens, maar ik geef geen consent? Ik weet niet, voelt taalkundig vreemd. Maar goed taal is een levend iets en kan alle kanten opgaan natuurlijk, dit is slechts mijn taalgevoel er over.

Laten we de semantische discussie maar achterwege laten. Taal is zeg maar ook erg mijn ding, maar iets kan op meerdere manieren worden opgevat en dan krijg je dus dit… Helemaal met je eens. 

mijn slaapkamer is onder die van zoon met slechts een houten vloertje er tussen. Ik wil het gewoon niet horen. Punt.
En daar zorgen ze maar voor.
 En dat lukt blijkbaar want in de afvalbak liggen wel de verpakkingen van condooms. 

Over semantiek gesproken: het gaat ook over waardigheid, je kunnen inleven in een ander en je bewust zijn van je omgeving en je eigen gedrag. Als dat allemaal zo bespreekbaar is in huize TO snap ik het probleem niet. 

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 12:33:

[..]

We wuiven niks weg. Daarom ben ik hier: misschien zit de gouden tip erbij.

We negeren gevoelens van stiefzoon echt niet. Proberen een modus te vinden waar iedereen zich prettig bij voelt.

Uuhmm, lees je OP nog even 😉

Je dochter is degene die 'overlast' veroorzaakt midden in de nacht als anderen liggen te slapen. Dat je andere dochter daar geen moeite mee heeft dat is fijn, maar stiefzoon heeft er wel last van. Nu gaat het om seksgeluiden wat het nog vervelender maakt, maar sowieso midden in de nacht houd je rekening met de anderen en dat die niet wakker liggen. En dat zou ik dus ook als uitgangspunt nemen. Dus dan seksen ze maar niet die avond als dat niet kan zonder anderen te hinderen en als ze daar geen zin in hebben dan slapen ze maar bij vriendje.

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 11:35:

[..]

Daarin verschillen wij (jij en ik) van mening. Wij (mijn man en ik) vinden seks (En wat daar rond hangt) niet “gatver”, maar vinden dat het bij het leven hoort als ademen, eten en slapen. En dat geven we de tieners hier ook mee. Die gevoelens zijn normaal, niks om je voor te hoeven schamen.

Toiletgeluiden zijn ook awkward en duren langer en zijn vaker dan het minuutje van zus, wilde ik maar zeggen.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik mijn stiefzoon echt begrijp! En ik vind het heus erg vervelend voor hem, maar het gaat ook een beetje om hoe groot hij het maakt. Iets té, vinden we.

Als de zaken omgedraaid waren en hij zou er commentaar over krijgen, dan zou hij dat ook niet fijn vinden. Het is lastig. Pubers hè…

Als ik in de nacht wakker wordt van toiletgeluiden van mijn zus dan klaag ik ook... Ik hoef geen poepgeluiden, seks, smakken enz te horen. Ook al hoort het bij de normale functies van het lichaam. En ik wil er al helemaal niet wakker van worden.

Ik krijg de indruk dat jij vooral op zoek was naar manieren om de onredelijke stiefzoon zo ver te krijgen dat hij stopt met overdrijven. En in plaats daarvan krijg je te horen dat je dochter zich dient aan te passen. 

Als het idd om 1x/maand gaat zoals je ergens aangeeft. Dan kan ze die ene keer toch ook wel overslaan? Doet ze het een keer overdag oid. 

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 11:45:

[..]

“Uitleven.” Nou nee hoor, kom, ze zijn 18. Ga ik ze ook niet voor naar een hotel sturen, dat vind ik VEEL te overdreven.

Ik gun haar haar fun en hem zijn nachtrust. Alleen, tja soms hoort hij het dus. Niet leuk, snap ik.

Nooit gedacht dat dit er als ouder zijn ook nog eens bij kwam… Pffff

Hoe zou je het vinden als stiefzoon midden in de nacht muziek zou draaien of zou zitten gamen? Gun je hem die "fun" dan ook?

MRI schreef op 08-02-2025 om 12:55:

[..]

Toch nog semantiek: betrokken worden in andermans seksuele ervaringen (als waarnemer), valt voor mij ook onder consent. 

Je ziet het of je hoort het en kan het niet meer niet weten. Ongevraagd. 

Dat is wat anders dan een borende buurman. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.