Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gênant… Stiefbroer/zoon klaagt over “bedactiviteit” zus/dochter

Is hij van het gamen? , een ultra luxe koptelefoon een idee? toen ik mijn broer hoorde met zijn vriendin heb ik een Ipod gekregen van hem  (die waren net uit) met koptelefoon, gipswandmuurtje , woningbouwhuis, ik hoorde letterlijk iedere scheet. Soms kun je er niks aan doen. Als hij ze hoort seksen omdat het huis gehorig is, hoort hij ze eerst naar de kamer gaan , prima oplossing om even lekker een half uurtje te gamen in het weekend

Anoniemvoornu schreef op 08-02-2025 om 15:51:

Is hij van het gamen? , een ultra luxe koptelefoon een idee? toen ik mijn broer hoorde met zijn vriendin heb ik een Ipod gekregen van hem (die waren net uit) met koptelefoon, gipswandmuurtje , woningbouwhuis, ik hoorde letterlijk iedere scheet. Soms kun je er niks aan doen. Als hij ze hoort seksen omdat het huis gehorig is, hoort hij ze eerst naar de kamer gaan , prima oplossing om even lekker een half uurtje te gamen in het weekend

midden in de nacht als zus terug komt van het stappen? 

Als het niet geruisloos kan (dus niet zachter, maar echt zonder dat hij iets hoort), dan kan het dus gewoonweg niet in jullie huis en zullen ze andere momenten moeten vinden. Ik vind het heel sneu voor je stiefzoon, die er niks tegen kan beginnen en het maar moet aanhoren. En dan wordt hij ook nog voor aansteller en dramaqueen uitgemaakt. De omgekeerde wereld. 

Meesje schreef op 08-02-2025 om 16:24:

[..]

midden in de nacht als zus terug komt van het stappen?

Het lijkt me dat de sex geluiden niet de enige geluiden zijn als ze thuiskomen en het huis zo gehorig is , soms kun je er echt niks aan doen en moet je elkaar een beetje verdragen, hij zal ook zijn stapavonden krijgen

poe, wat een ingewikkelde. Is hij wakker als ze thuiskomen en ligt te luisteren tot “het begint” om zich vervolgens zo op te winden (hij ook al😉) dat hij niet meer kan slapen, of maken ze dermate leven dat hij wakker wordt? Dat laatste zou ik dochter op aanspreken, bij het eerste kun je ze misschien vragen enkele keren over te slaan? Dan gaat voor stiefzoon de ergenis en spanning er vanaf en slaapt hij rustiger in als ze er zijn, waardoor ze later alsnog zich uit kunnen leven? Of een ander moment kiezen, (de ochtend). 
praktisch: er bestaan echt goede ondreunings en isolatievloeren, die het kraken van vloer en bed kunnen verminderen, zie bijvoorbeeld de akoestiekwinkel.nl

Ik vind het bijzonder dat je je überhaupt afvraagt wat je hiermee moet. Je moet dochter aanspreken natuurlijk, en zodra iemand haar hoort een paar klappen op de muur geven. Vreselijk gênant om je zus te horen neuken, en minstens zo gênant dat je dat als ouder afdoet als "seks hoort bij het leven". 

Ik vind dat je stiefzoon terecht zijn grens aangeeft. Ook ik gun iedereen een fijn seksleven, maar ik wil er echt geen getuige van zijn. Dat zeg ik ook tegen mijn gasten die de logeerkamergebruiken: er ligt hier een houten vloertje en ik hoor elke zucht en snurk, dus bewaar dat liever voor thuis. Of doe het in de douche, daar heb ik geen last van als je je stem een beetje onder controle houdt. Is dat nog een tip voor je dochter? Anders inderdaad matras op de grond en muisstil zijn.
Nog een mogelijkheid: als het vriendje bij jullie overnacht, slaap jij in het bed van stiefzoon en hij bij zijn vader.

Thy

Thy

08-02-2025 om 18:22

Weet zus het? M.a.w. hebben jullie haar weleens verteld dat stiefbroer hoort hoe het bed kraakt en moet luisteren naar de seksgeluiden die zij maken? En dat hij hier over klaagt?
Ik zou me als (stief)zus nogal genegeerd voelen, het zou zeker reden voor me zijn om dit voortaan geluidloos te doen.

Dat je je dochter aanspreekt is inderdaad logisch. Maar ik begrijp ook dat ze de boel niet bij elkaar krijsen en het niet een continu gekets is, eigenlijk maar sporadisch voorkomt en niet lang duurt.
Dan is de overlast die je stiefzoon met zijn gezaag erover veroorzaakt dus eigenlijk groter. Stiefzoon moet dus ook aangesproken worden op die negativiteit.

Hij kan zijn grens ook tijdens die paar minuten aangeven door even te kloppen tegen de muur. 

Thy schreef op 08-02-2025 om 18:22:

Weet zus het? M.a.w. hebben jullie haar weleens verteld dat stiefbroer hoort hoe het bed kraakt en moet luisteren naar de seksgeluiden die zij maken? En dat hij hier over klaagt?
Ik zou me als (stief)zus nogal genegeerd voelen, het zou zeker reden voor me zijn om dit voortaan geluidloos te doen.

Dit!

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kan me niet voorstellen dat wanneer ze het weet ze er niks mee doet. Dus ik zou dat eerst met dochter bespreken. Prima dat je sex hebt maar doe het dan wel zo dat niemand er "last" van heeft.

Dus matras op de grond, in een kussen bijten op het moment supreme. 

Ik vind het ook niet prettig om andere mensen te horen seksen. Ik denk dat niemand dat uiteindelijk fijn vindt. Dus stiefzoon heeft gewoon terecht een punt daar. Dat het bij het leven hoort wil niet zeggen dat iedereen mee hoeft te genieten.  

Miraval schreef op 08-02-2025 om 18:28:

[..]

Dit!

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kan me niet voorstellen dat wanneer ze het weet ze er niks mee doet. Dus ik zou dat eerst met dochter bespreken. Prima dat je sex hebt maar doe het dan wel zo dat niemand er "last" van heeft.

Ik vind het ook niet prettig om andere mensen te horen seksen. Ik denk dat niemand dat uiteindelijk fijn vindt. Dus stiefzoon heeft gewoon terecht een punt daar. Dat het bij het leven hoort wil niet zeggen dat iedereen mee hoeft te genieten.

Het lijkt mij dat zij ( en haar vriend) het toch ook reuze gênant moeten vinden dat zij gehoord worden? Of zijn ze dermate beneveld dat ze niets meer door hebben? 

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 19:22 Topicstarter

Miraval schreef op 08-02-2025 om 18:28:

[..]

Dit!

Ja, het is haar gezegd en ze vindt dat natuurlijk ook helemaal niet leuk.

Supern0va

Supern0va

08-02-2025 om 19:32 Topicstarter

Ninoea schreef op 08-02-2025 om 18:26:

Dat je je dochter aanspreekt is inderdaad logisch. Maar ik begrijp ook dat ze de boel niet bij elkaar krijsen en het niet een continu gekets is, eigenlijk maar sporadisch voorkomt en niet lang duurt.
Dan is de overlast die je stiefzoon met zijn gezaag erover veroorzaakt dus eigenlijk groter. Stiefzoon moet dus ook aangesproken worden op die negativiteit.

Hij kan zijn grens ook tijdens die paar minuten aangeven door even te kloppen tegen de muur.

Nou ZO is het dus precies. Het klagen (manier waarop) is een beetje over de top. Tuurlijk mag hij zijn grenzen aangeven, maar dat hoeft niet roepend, vloekend en tierend. 

Dochter en vriend zitten allebei op school en werken. Bovendien wonen ze niet heel dicht bij elkaar. Dus ze moeten het van de weekenden hebben.

Als dochter en haar vriend er zijn dan maar ruilen van kamer zou ik zeggen. Slaapt stiefzoon in jullie kamer en mogen jullie "genieten" van de geluiden van dochter. Blijkbaar vinden jullie dat er geen oplossing is en daarom stiefzoon maar niet moet klagen in plaats van dat dochter zich moet aanpassen. Als jullie het niet zo'n groot ding vinden dan kan je prima één keer per maand van kamer wisselen en is het probleem opgelost. 

Ik hoef ook echt van niemand de geluiden van seks te horen ondanks dat het iets natuurlijks is. Op straat hoef ik ook niemand tegen te komen die seks heeft. Dat is voor mij allemaal privé en het is echt niet dat ik preuts ben. De geluiden van iemand die met diarree op de wc zit hoef ik ook niet te horen ondanks dat het iets natuurlijks is. Dat het natuurlijk is hoeft niet te betekenen dat anderen er lastig gevallen mee moeten worden. In je eigen huis wil je je prettig voelen en dat is voor stiefzoon op deze manier op sommige momenten een stuk lastiger en lijkt er ook niet echt in gehoord te worden.  

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 19:32:

[..]

Nou ZO is het dus precies. Het klagen (manier waarop) is een beetje over de top. Tuurlijk mag hij zijn grenzen aangeven, maar dat hoeft niet roepend, vloekend en tierend.

Dochter en vriend zitten allebei op school en werken. Bovendien wonen ze niet heel dicht bij elkaar. Dus ze moeten het van de weekenden hebben.

Er wordt niets met zijn grenzen gedaan, dus dan snap ik dat die ze op andere manier gaat aangeven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.