Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Eten op school met beugel...

Mijn kind zit in de brugklas en heeft sinds kort een beugel, maar wil geen brood eten op school, want is bang voor restjes eten in de beugel.
In de schooltas zit een tandenborstel en ragertjes, maar in de toiletruimte tanden poetsen is stom.
Hebben jullie tips welk eten niet tussen je beugel blijft zitten? Banaan is wel oké en een overgebleven pannekoek van de avond ervoor ook wel, maar elke dag pannekoeken bakken is veel werk en lijkt me ook niet gezond...

Kwark met een smaakje

Ze kan een flesje water meenemen en haar tandenborstel,  eventueel de wc in. Het is niet pre se nodig om tandpasta te gebruiken.

Misschien is het spoelen van haar mond na het eten ook al genoeg. Neem een slok water, thee of koffie en trek die tussen de tanden en kiezen door. Je kan dat doorslikken.

rionyriony schreef op 24-09-2024 om 17:25:

Ze kan een flesje water meenemen en haar tandenborstel, eventueel de wc in. Het is niet pre se nodig om tandpasta te gebruiken.

Misschien is het spoelen van haar mond na het eten ook al genoeg. Neem een slok water, thee of koffie en trek die tussen ze tanden en kiezen door. Je kan dat doorslikken.

Dit ja. Spoelen met water kan genoeg zijn.

Ik scheurde als puber alles in kleine stukjes en dan achter je tanden duwen. Zo bleef het meestal schoon. En altijd van die borsteltjes mee en na elk moment even checken in de wc.

Tandenstokers en een klein spiegeltje om te checken na het eten.

Kwark met fruit erdoorheen en muesli erbij een optie? Die kwarkbekers zie ik veel bij meiden op school.
Anders, iets als quiche (maar doe je ook niet dagelijks…), crackers (minder plakkerig), of iets als gekookt ei, rauwkost, los wat vleeswaren (dus een soort monkey platter).

Smoothies. Ik heb héél lang een beugel gehad en zo'n beetje alles komt er tussen. Ook rauwkost en vleeswaren.
Voor extra voeding en vulling kan je havermout of noten meeblenden, op alleen een beetje fruit komt een puber de dag niet door. Ik heb een nutribullet, je maakt het in de beker klaar en je kan er een drinkdop op schroeven. Met twee grote volle bekers komt je puber een heel eind, desnoods nog wat eten mee voor op de fiets onderweg naar huis.

-Nienke- schreef op 24-09-2024 om 17:52:

Kwark met fruit erdoorheen en muesli erbij een optie? Die kwarkbekers zie ik veel bij meiden op school.
Anders, iets als quiche (maar doe je ook niet dagelijks…), crackers (minder plakkerig), of iets als gekookt ei, rauwkost, los wat vleeswaren (dus een soort monkey platter).

Muesli, gekookt ei en rauwkost zijn vre-se-lijk met een (slotjes)beugel!

Spoelen met water na het eten kan al heel veel helpen, verder kwark/yoghurt en zacht fruit in stukjes.

mss heel gek, maar haar leren, dat het niet gek is, en ze zich niet hoeft te schamen? 

Friezinnetje schreef op 24-09-2024 om 19:16:

mss heel gek, maar haar leren, dat het niet gek is, en ze zich niet hoeft te schamen?

Geloof me...pubers willen NIET rondlopen met een beugel vol etensresten. Als volwassene zou ik me al schamen, laat staan als je een puber bent. Eten en daarna meteen schoonmaken lijkt me de beste oplossing. Doen toch veel pubers. Toiletten zijn bij mij op school ook vol met pubers die hun tanden/haar/hoofddoek etc controleren.

Lena55 schreef op 24-09-2024 om 19:19:

[..]

Geloof me...pubers willen NIET rondlopen met een beugel vol etensresten. Als volwassene zou ik me al schamen, laat staan als je een puber bent. Eten en daarna meteen schoonmaken lijkt me de beste oplossing. Doen toch veel pubers. Toiletten zijn bij mij op school ook vol met pubers die hun tanden/haar/hoofddoek etc controleren.

ik denk dat Friezinnetje bedoelt dat het niet gek is om je gebit te controleren op restjes na het eten...?

volgens mij heeft iedere puber in het begin gedoe met de beugel, maar na een tijdje hoor je ze er niet meer over. Mijn kinderen zijn nooit met een tandenborstel naar school gegaan in ieder geval. Volgens mij was veel spoelen met water afdoende.

TineWinkel schreef op 24-09-2024 om 19:35:

[..]

ik denk dat Friezinnetje bedoelt dat het niet gek is om je gebit te controleren op restjes na het eten...?

Is niet gek, maar het blijft wel ongemakkelijk. Ik at liever niet op het werk. Gewoon lekker zelf smoothies maken 😉. Brood, beleg, fruit, rauwkost. Echt álles kan er tussen komen en alleen het idee al is vervelend.

TineWinkel schreef op 24-09-2024 om 19:35:

[..]

precies, ik snap echt wel dat pubers niet met etensresten in hun beugel rond willen lopen. 

Ga NIET beginnen aan smoothies! Doordat de puber niet hoeft te kauwen treedt er geen verzadigingsgevoel op.  Dan heb je niet genoeg aan 2 smoothies, er kan nog een derde en misschien wel vierde bij. En voordat je het weet vliegen de kilo's er aan. 
Heb zelf door problemen met mijn kaak 3 periodes van meerdere weken vloeibaar gegeten, en had er zo een paar kilo bij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.