Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Rvs

Rvs

05-08-2021 om 23:18

Dochter wordt bedreigd


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-08-2021 om 09:24

Zelfs al was dochter wel echt arrogant, dat is nog geen reden om iemand te bedreigen met neersteken. 
TO, doe aangifte of een melding bij de politie. Als zij het verstandig achten een gesprek met de moeder aan te gaan kan dat altijd nog.

Ik zou inderdaad ook een gesprek met de wijkagent starten. Het ettert nu maar door en politieagenten weten hoe je effectief kunt deëscaleren. Dus al doe je geen aangifte, kan je er nog steeds veel aan hebben om dit te laten stoppen.

Whateffah schreef op 06-08-2021 om 08:21:

Het wegzetten van meisjes in het algemeen (ze heeft geen zin in drama) is natuurlijk niet bepaald een vriendelijke levenshouding. Ik lees daarin eerder een soort onvermogen om zich te handhaven in een bepaalde sociale context. Ik zou mij misschien daarop richten, het ontwijken door alleen met jongens om te gaan werkt mi niet (zeker niet op de lange termijn niet) ik verwacht dan nog wel meer botsingen. Niemand vind het leuk om zomaar weggezet te worden, bij bepaalde mensen wekt het zelf agressie op. Misschien daar het gesprek met je dochter over aangaan? Niet dat ze diepe vriendschappen perse met meisje zal moeten aangaan maar op een respectvolle manier met mensen omgaan is wel verstandig. En ik denk dat ze dat nu niet uitstraalt.

Ik zie nu je aanvulling. Ik geloof je zo hoor, ik heb dit gedoe ook bij mijn (nog jongere) dochter gezien met een vriendin van haar uit de klas. Weinig emotie regulatie, snel op haar tenen getrapt, ruzie met iedereen, pesten. Allemaal onzekerheid en een zeer nare manier van doen om zekerheid te krijgen.

Ik ben blij dat ik mij nooit hoefde te handhaven in een sociale context van jaloerse meiden.
Ik ben een man.

En op de lange duur hoeft dat ook niet, want dan kan de dochter met volwassenen omgaan.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

06-08-2021 om 10:28

haarklover schreef op 06-08-2021 om 10:00:

[..]

Ik ben blij dat ik mij nooit hoefde te handhaven in een sociale context van jaloerse meiden.
Ik ben een man.

En op de lange duur hoeft dat ook niet, want dan kan de dochter met volwassenen omgaan.

Ik heb dat ook nooit hoeven doen en ik ben een vrouw. Genoeg leuke meisjes en vrouwen, maar die loop je natuurlijk niet tegen het lijf als je door een seksistische bril naar vrouwen kijkt.

OT: wijkagent inderdaad. 

Aangezien het gaat om een doodsbedreiging is er maar 1 optie en dat is aangifte doen. 

haarklover schreef op 06-08-2021 om 10:00:

[..]

Ik ben blij dat ik mij nooit hoefde te handhaven in een sociale context van jaloerse meiden.
Ik ben een man.

En op de lange duur hoeft dat ook niet, want dan kan de dochter met volwassenen omgaan.

Oh ik heb mij niet helemaal duidelijk verwoord. Ik heb het over haar vermeende arrogantie, ik denk dat zij zich misschien onzeker voelt tussen meisjes en dat zij zich daarom misschien wat distantieert van hen. En aan jaloerse meiden mis je inderdaad niets maar het kan haar misschien wel belemmeren in het maken van leuke vriendinnen en dat zou zonde zijn.

haarklover schreef op 06-08-2021 om 10:00:

[..]

Ik ben blij dat ik mij nooit hoefde te handhaven in een sociale context van jaloerse meiden.
Ik ben een man.

En op de lange duur hoeft dat ook niet, want dan kan de dochter met volwassenen omgaan.

Er zijn natuurlijk ook volwassen jaloerse vrouwen (en mannen). Het meisje lijkt een hele groep over 1 kam te scheren uit onzekerheid en dat lijkt mij voor haarzelf geen goede zaak.

Ik kan me wel voorstellen dat wanneer de meidengroepen in haar omgeving gewoon niet leuk zijn (roddel en achterklap is nou eenmaal vaak aan de orde in meidengroepen) ze daar geen behoefte aan heeft. Ze heeft gewoon vriendinnen. Niet iedereen houdt van grote groepen meiden om mee om te gaan. 
Ik ging als kind ook veel met jongens om en had een aantal vriendinnen. Ik voelde me bij jongens beter op mijn gemak. Dit is overigens een inzicht dat ik later pas kreeg. 

Ik denk dat je dochter hierin leidend moet zijn. Overleg met haar dat jij het verstandig vindt om naar de wijkagent te gaan. Alleen om melding te maken en advies in te winnen. Niet dat dat andere meisje direct gearresteerd wordt (want dat zal ook niet gebeuren, verwacht ik.

Als je dochter dat niet wil, dan wil ze het niet, maar laat haar weten dat ze altijd van gedachten mag veranderen. En check het gewoon af en toe.

Ik vermoed ook dat negeren het verstandigste is. Als dat meisje uit is op drama en je dochter geeft het niet, dan zoekt het meisje een volgend drama. Je hoeft het niet te voeden door zelf op hoge poten verhaal te gaan halen. Blijf wel met je kind in gesprek. 

Dochter is nog een kind. Zij hoort niet leidend te zijn, wanneer het uit de hand loopt zoals nu. Dan ben je als ouder leidend. 

Een doodsbedreiging kun je niet negeren. Er moet een signaal worden afgegeven dat dit niet kan en er moetook uitgezocht worden waar het conflict vandaan komt en hoe het kan worden opgelost. Er worden elke dag kinderen neergestoken op dit moment. 

Ik zou zeker contact opnemen met de politie, ze heeft gedreigd met neersteken. Het meisje blijft ook maar doorgaan en lijkt eerder gefrustreerder dan rustiger te worden.

Wasmachine schreef op 06-08-2021 om 11:32:

Ik zou zeker contact opnemen met de politie, ze heeft gedreigd met neersteken. Het meisje blijft ook maar doorgaan en lijkt eerder gefrustreerder dan rustiger te worden.

Precies dat vind ik ook zorgelijk. Voor sommige is dit een normale manier dat baart me zorgen.. absoluut contact opnemen met politie, wacht daar niet mee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-08-2021 om 11:51

Doemijdieglazenbol schreef op 06-08-2021 om 11:13:

Ik denk dat je dochter hierin leidend moet zijn. Overleg met haar dat jij het verstandig vindt om naar de wijkagent te gaan. Alleen om melding te maken en advies in te winnen. Niet dat dat andere meisje direct gearresteerd wordt (want dat zal ook niet gebeuren, verwacht ik.

Als je dochter dat niet wil, dan wil ze het niet, maar laat haar weten dat ze altijd van gedachten mag veranderen. En check het gewoon af en toe.

Ik vermoed ook dat negeren het verstandigste is. Als dat meisje uit is op drama en je dochter geeft het niet, dan zoekt het meisje een volgend drama. Je hoeft het niet te voeden door zelf op hoge poten verhaal te gaan halen. Blijf wel met je kind in gesprek.

Zeker niet mee eens. En al helemaal niet negeren. Straks gaat die griet nog denken dat het normaal is om mensen met de dood te bedreigen omdat er geen consequenties aanhangen. 

En het is niet alleen bedreiging maar ook stalking, beide bij wet verboden.

Laat je dochter chronologisch, in een tijdlijn, opschrijven wat er is gebeurd. Verzamel belmomenten. (Van anonieme kan je een melding doen bij je provider dan krijgt de beller een brief thuis) Verzamel het overige bewijs. En ga naar de politie. Ik denk dat in dit geval de wijkagent zelfs meteen naar de dame gaat om het te stoppen.

Viva-amber schreef op 06-08-2021 om 11:18:

Dochter is nog een kind. Zij hoort niet leidend te zijn, wanneer het uit de hand loopt zoals nu. Dan ben je als ouder leidend.

Een doodsbedreiging kun je niet negeren. Er moet een signaal worden afgegeven dat dit niet kan en er moetook uitgezocht worden waar het conflict vandaan komt en hoe het kan worden opgelost. Er worden elke dag kinderen neergestoken op dit moment.

Ik ben even gaan googlen en je hebt gelijk. Steekincidenten onder jongeren nemen sterk toe de afgelopen jaren. Dat heb ik onderschat. De algemene tendens is dat geweldsdelicten afnemen, terwijl het gevoel van onveiligheid toeneemt. 

Dus ik neem een gedeelte van mijn woorden terug; leidend is te sterk. Ik vind wel dat je een 15 jarige serieus moet nemen en niet per definitie alle regie moet overnemen. Maar als ouder blijf je verantwoordelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.