Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Rvs

Rvs

05-08-2021 om 23:18

Dochter wordt bedreigd


Ik heb het opgezocht Athan en ik zie dat het idd vaak in die zin gebruikt wordt.
Ik zag het zelf eerder altijd meer in de zin van ‘zelfingenomen’ (overkomend), los van kijk op/ vergelijking met anderen.

misschien is dat ook wel een zwakke plek ergens bij mij Van mij werd dat vaak ook gezegd, zeker in mijn pubertijd. 
Nu was ik in werkelijkheid verre van verwaand/ arrogant, eerder onzeker en zelfs wat mensenschuw. 

😊

Ik denk dat arrogantie heel vaak (altijd?) voortkomt uit onzekerheid. Het is ook bepaald niet synoniem met zelfverzekerd.

Hmmm ....

en wat doet je dochter als ze de bedreigingen hoort?
Heb je toegang tot haar telefoon/insta/app/ tiktok etc. 
Ik vermoed dat er veel meer aan de hand is. En je dochter kan zomaar eens minder onschuldig zijn dan dat ze doet voorkomen. Dus het lijkt me zinvol om zicht te krijgen op haar online leven.

En verder: bel de wijkagent. Zij kunnen met beide partijen een stopgesprek aangaan. 

Wat een vervelende situatie. Ik zou toch eens proberen met haar moeder/ouders te praten. Je hebt nu oma gesproken, maar dat is, neem ik even aan, niet haar primaire opvoeder.

Je klinkt als iemand die weinig kritisch kijkt naar het gedrag van je eigen dochter. Ik lees zelfs niet in je beginpost hoe je met je dochter gesproken hebt, of ze het inderdaad gedaan heeft. Nee, alleen of er hard bewijs is, waarvan je heel goed weet dat dat er niet is.
Ook zitten er in je beginpost een aantal aannames die mij doen denken dat je zelf ook nogal ingenomen bent met je zelf en met je dochter.
Ga eerst maar eens met dochter in gesprek voor je naar de wijkagent gaat.

Athan schreef op 06-08-2021 om 00:38:

[..]

Grotendeels mee eens. Ik lees ook nergens dat dochter die sticker niet heeft gemaakt.

En of dat nou wel of niet zo is en hoe dit ook afloopt: ik zou echt alles proberen om die arrogantie van mijn dochter aan te pakken. Arrogantie is namelijk een verschrikkelijk nare eigenschap. Bovendien: arrogante mensen gaan ALTIJD een keer op hun bek - en dat zou ik mijn dochter willen besparen.

Ik lees nu niet direct dat dochter daadwerkelijk arrogant is. Het kan ook een uitstraling zijn, of een onzekerheid waardoor het trekken van een arrogant hoofd als een soort van bescherming wordt gebruikt (ik spreek uit eigen puber ervaring ). Dat dit averechts kan werken is een waarheid als een koe, dus andere vaardigheden aanspreken/ontwikkelen is natuurlijk zinnig (tenzij je hoofd in rust zo staat dan is het wat het is). Ik zou wel proberen te achterhalen waardoor dit gestart is. ik heb in mijn jonge jaren ook wel eens een hele kwade meidengroep achter mij aangehad, ik totaal verbijsterd. Ik ben toen op het meisje in kwestie afgestapt en heb rustig gevraagd wat er aan de hand was. Er volgde een gesprek, misverstanden werden opgelost en uiteindelijk schudde zij mij de hand (en dit was een groepje die bekend stond voor het in elkaar slaan van meisjes). Nu wil ik niet zeggen dat dochter dit moet doen, ik kan de situatie niet inschatten, maar ik werd ook weggezet als arrogant (er was natuurlijk een jongen in het spel) maar ik nam haar serieus en dat verraste en ontwapende blijkbaar. Je weet helemaal niet wat hier nu achter zit, dus een gesprek tussen de meisjes eventueel met ouders is misschien geen gek idee.

Rvs

Rvs

06-08-2021 om 08:19 Topicstarter

voor de duidelijkheid ik lees al vanaf dat zei haar telefoon kreeg op 10 jarige met haar mee. Op haar insta en op haar snap. Ze heeft haar gelijk geblokt. En zei negeert haar! Ook schrijf ik dat ze arrogant over kan komen. Dat is is anders dan zijn! Ze is namelijk idd onzeker. En geloof mij heel veel puber meiden komen zo over! Ze heeft de sticker niet gemaakt. En ik geloof haar omdat je kan zien wanneer ze haar geblokt heeft! En dat is ruim voor de sticker. Ook geloof ik haar op dat ik weet dat ze een eigen karakter heeft. Maar ik weet ook dat ze een hekel heeft aan liegen en ruzie vandaar dat ze ook liever met jongens om gaat. Die reageren ook anders. Dit meisje die dit doet vind het schijnbaar belangrijk om stoer te doen met dr vriendinnen. Ze vloekt ook met de ene k naar de andere. Wij hebben ook alle screenshots en nummers op screenshot die haar lastig vallen. En geloof mij ik ben heel vel! Vandaar dat ik niet weet of ik slim aan doe om weer langs die deur te gaan! Wijkagent is denk ik goeie optie. Dochter lief is misschien wijzer die zegt negeren. Maar ik denk aan al die gekke verhalen die je hoort. Het is maar normaal om een ander in elkaar te slaan of meer te steken. Vandaar mijn zorgen. 

Het wegzetten van meisjes in het algemeen (ze heeft geen zin in drama) is natuurlijk niet bepaald een vriendelijke levenshouding. Ik lees daarin eerder een soort onvermogen om zich te handhaven in een bepaalde sociale context. Ik zou mij misschien daarop richten, het ontwijken door alleen met jongens om te gaan werkt mi niet (zeker niet op de lange termijn niet) ik verwacht dan nog wel meer botsingen. Niemand vind het leuk om zomaar weggezet te worden, bij bepaalde mensen wekt het zelf agressie op. Misschien daar het gesprek met je dochter over aangaan? Niet dat ze diepe vriendschappen perse met meisje zal moeten aangaan maar op een respectvolle manier met mensen omgaan is wel verstandig. En ik denk dat ze dat nu niet uitstraalt.

Ik zie nu je aanvulling. Ik geloof je zo hoor, ik heb dit gedoe ook bij mijn (nog jongere) dochter gezien met een vriendin van haar uit de klas. Weinig emotie regulatie, snel op haar tenen getrapt, ruzie met iedereen, pesten. Allemaal onzekerheid en een zeer nare manier van doen om zekerheid te krijgen. 

Athan schreef op 06-08-2021 om 00:38:

[..]

Grotendeels mee eens. Ik lees ook nergens dat dochter die sticker niet heeft gemaakt.

En of dat nou wel of niet zo is en hoe dit ook afloopt: ik zou echt alles proberen om die arrogantie van mijn dochter aan te pakken. Arrogantie is namelijk een verschrikkelijk nare eigenschap. Bovendien: arrogante mensen gaan ALTIJD een keer op hun bek - en dat zou ik mijn dochter willen besparen.

Dat dacht ik dus ook, ongeacht dat het niet normaal is dat ze bedreigt word. En je krijgt  atuurlijk al veel tips over hoe of wat. Kijk ik vindt dit wel ernstige bedreigingen zou daarom de wijkagent erbij betrekken. Als oma het gedrag al normaal vindt, ben ik bang voor dat meisje dat dit voor haar normaal is, iemand met de dood bedreigen.



Ik bleef wel een beetje hangen bij : beetje arrogant overkomen en geen zin in drama..

Je weet dat arrogantie de key is naar drama toch?

Tatemae schreef op 06-08-2021 om 07:27:

en wat doet je dochter als ze de bedreigingen hoort?
Heb je toegang tot haar telefoon/insta/app/ tiktok etc.
Ik vermoed dat er veel meer aan de hand is. En je dochter kan zomaar eens minder onschuldig zijn dan dat ze doet voorkomen. Dus het lijkt me zinvol om zicht te krijgen op haar online leven.

En verder: bel de wijkagent. Zij kunnen met beide partijen een stopgesprek aangaan.

Dit dus...👆 mijn gevoel zegt dat er ook meer aan vooraf gaat, vooral al ze van zichzelf arrogant en zelfverzekerd kan zijn.. miss zijn er dingen gezegd? Die tip over social media vind ik een hele goeie!

Rvs

Rvs

06-08-2021 om 08:32 Topicstarter

nog een aanvulling 😊 ze heeft wel vriendinnen. 2 goeie vriendinnen die ze ook elke dag spreekt en ziet. Al 3 jaar. Alleen ze hoeft niet in een meiden groep. 

Tja dat wordt aangifte doen bij de politie.

Jouw dochter komt misschien zelfverzekerd over, maar ik denk dat ze dat niet is en eigenlijk heel onzeker is. Want een zelfverzekerd persoon heeft het niet nodig om arrogant over te komen. Ook dat ze vooral met jongens omgaat is een uiting van onzekerheid. Ze voelt zich blijkbaar niet op haar gemak bij meiden. Hier zou ik aan werken met haar. Verder: wijkagent bellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.