Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:21:

[..]

Precies, van mij mag het ook niet hoor, ik wil de jongen eerst zien. En denk dat mijn dochter het niet eens zal vragen voordat de jongen hier is geweest. Trouwens als ik me met ouders om heen vergelijk zijn wij juist net heel gemakkelijk, dus denk dat hier meer ouders het echt niet mee eens zouden zijn

En wat als je 17 jarige op kamers zou wonen of bij een hospita?

Dan wil je nog steeds alles controleren of laten controleren door de hospita?

nee, maar dat is nu niet het geval, ze woont gewoon thuis.

Ysenda schreef op 18-01-2023 om 16:26:

[..]

En wat als je 17 jarige op kamers zou wonen of bij een hospita?

Dan wil je nog steeds alles controleren of laten controleren door de hospita?

Oke, ik ga wel even op je "bait" happen.

Een 17-jarige die zelfstandig/volwassen genoeg is om op kamers te gaan, maakt waarschijnlijk de keuze om wel gewoon die jongen voor te stellen binnen een bepaalde periode. 

Los daarvan is die situatie ook anders en ga je appels/peren vergelijken. Op het moment dat je kind van 17 op zichzelf gaat wonen, is wat die verder doet totaal buiten je zicht veld. Er zijn dan regels in je huis waar diegene zich niet langer aan hoeft te houden, immers woont die niet meer onder je dak.

Ysenda schreef op 18-01-2023 om 16:24:

[..]

Dat zegt TO, als he stief en pa gevraagd had zouden die ook zeggen dat er geen reden is.

Maar dat weet je toch wel van je eigen gezin of er iets zou kunnen spelen waarvoor ze het niet zou willen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-01-2023 om 16:37

Ysenda schreef op 18-01-2023 om 16:26:

[..]

En wat als je 17 jarige op kamers zou wonen of bij een hospita?

Dan wil je nog steeds alles controleren of laten controleren door de hospita?

Wat als, wat als. Er is geen wat als, kind woont bij ouders onder één dak.

Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:30:

[..]

Maar dat weet je toch wel van je eigen gezin of er iets zou kunnen spelen waarvoor ze het niet zou willen?

Misschien heeft dochter van to wel een persoonlijke reden om hem nog niet voor te stellen. Ga ik eigenlijk wel van uit omdat ze nog niet behoefte heeft gehad hem voor te stellen. 

Mijn beide kinderen woonden toen ze 18 waren op kamers. Natuurlijk is dat anders hun liefdes kwamen natuurlijk langs in hun studentenhuis. Maar de echte liefdes namen ze altijd na ongeveer 3 maanden mee naar thuis thuis op meer dan twee uur reizen. Zes maanden is erg lang voor een thuiswonend kind om een vriendje of ouders verborgen te houden.

Even wat breder: stel dat dochter van  TO een nieuwe  vriendin had. Niet als  in relatie, maar gewoon als in ‘ hartsvriendin’. Op school tegen t lijf gelopen of wat dan ook.   onmiddellijk  BFF’s ( of hoe dat ook maar heet tegenwoordig)  Dan zou ik het net zo gek vinden als die elkaar  volledig 100 % alleen bij die  vriendin thuis zouden treffen. En echt NOOIT bij jullie.  Als ik niet spontaan van m’n kind zou  horen hoe dat zo komt ( logistiek onhandig, vriendin moet altijd op kleine broertje passen of hond uitlaten. Mantelzorg. Sociale fobie, weet ik veel) zou ik dat zeker eens vragen. Gewoon uit belangstelling. En als ik geen of  ontwijkende antwoorden zou krijgen zou ik dat best gek vinden. 
Omgekeerd hebben we hier trouwens over de jaren heen ook wel eens ‘ gewone’ vrienden of vriendinnen  gehad die bijna uitsluitend bij ons over de vloer kwamen en niet andersom. Maar daarvan werd  de achtergrond over het algemeen ook spontaan helder. ( thuis veel ruzie  of gedoe, stiekeme crush op broer of zus, logistiek praktisch qua huis- school route, dat soort dingen) maar zelfs in dat soort gevallen was het niet 100% vs 0, en waren ‘ze’ ook wel eens bij de minder bezochte familie. 

Dus ik vind dit idd wel heel bijzonder / ongebruikelijk

Ingrid 
 

to hebben jullie het er nog samen over gehad?

Ik zou mijn dochter ook vragen waarom ze vriend niet hier zou laten komen, gewoon op de man af.

Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:30:

[..]

Maar dat weet je toch wel van je eigen gezin of er iets zou kunnen spelen waarvoor ze het niet zou willen?

Nope, volgens mijn ex en zijn vrouw is er echt niets wat dit gedrag in de hand zou kunnen werken. Ook zo'n hecht en gezellig gezin.

Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:30:

[..]

Maar dat weet je toch wel van je eigen gezin of er iets zou kunnen spelen waarvoor ze het niet zou willen?

Dubbel 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-01-2023 om 19:59

Ysenda schreef op 18-01-2023 om 18:08:

[..]

Nope, volgens mijn ex en zijn vrouw is er echt niets wat dit gedrag in de hand zou kunnen werken. Ook zo'n hecht en gezellig gezin.

Dat is inderdaad iets wat alle ouders lijken te denken. 

Bijtje82

Bijtje82

18-01-2023 om 20:24

Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:30:

[..]

Maar dat weet je toch wel van je eigen gezin of er iets zou kunnen spelen waarvoor ze het niet zou willen?

Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik kan prima met mijn familie, maar ik schaam me wel voor ze. 

Mijn moeder kan heel ongemakkelijke zaken benoemen. Is altijd negatief en praat altijd in de slachtofferrol. Voor een buitenstaander kan dat best wel afschrikken. 

Mijn zusje is echt zo'n plat Rotterdamse, drinkt wat teveel, heeft een hele grote mond, blowt en is een echte flapuit. Ze is echt aanwezig. En dan heb ik nog wat broers en eeen zus. Allemaal ook geen standaard types. Niet de familie Tokkie, maar komt wel beetje in de buurt. En dan heb je mij. Ik val overal net buiten. Ben netjes, verzorgd, redelijke baan. Dan verwacht je toch niet zo'n familie en dat kan best afschrikken. 

Bijtje82 schreef op 18-01-2023 om 20:24:

[..]

Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik kan prima met mijn familie, maar ik schaam me wel voor ze.

Mijn moeder kan heel ongemakkelijke zaken benoemen. Is altijd negatief en praat altijd in de slachtofferrol. Voor een buitenstaander kan dat best wel afschrikken.

Mijn zusje is echt zo'n plat Rotterdamse, drinkt wat teveel, heeft een hele grote mond, blowt en is een echte flapuit. Ze is echt aanwezig. En dan heb ik nog wat broers en eeen zus. Allemaal ook geen standaard types. Niet de familie Tokkie, maar komt wel beetje in de buurt. En dan heb je mij. Ik val overal net buiten. Ben netjes, verzorgd, redelijke baan. Dan verwacht je toch niet zo'n familie en dat kan best afschrikken.

Daar kun je je vriend toch op voorbereiden? Hoe langer je wacht, hoe ongemakkelijker het wordt. Dan is het straks 'en hoe lang hebben jullie al iets?' en dan is het antwoord drie jaar of zo. 
Nu lijkt het net alsof je angstvallig die werelden gescheiden houdt. Dat je bij verjaardagen je vriend weghoudt als je familie komt en vice versa. Het lijkt me gewoon onhandig. Je familie kun je niet kiezen, dat snapt je vriend toch ook wel?

Bijtje82

Bijtje82

18-01-2023 om 21:18

MamaE schreef op 18-01-2023 om 20:55:

[..]

Daar kun je je vriend toch op voorbereiden? Hoe langer je wacht, hoe ongemakkelijker het wordt. Dan is het straks 'en hoe lang hebben jullie al iets?' en dan is het antwoord drie jaar of zo.
Nu lijkt het net alsof je angstvallig die werelden gescheiden houdt. Dat je bij verjaardagen je vriend weghoudt als je familie komt en vice versa. Het lijkt me gewoon onhandig. Je familie kun je niet kiezen, dat snapt je vriend toch ook wel?

Oh jawel tuurlijk snapt hij het wel. Maar voor ons voelt het goed zoals het nu is. Het gaat nu goed tussen ons en kijken wel hoe het loopt. Het zit bij ons al wel in de planning hoor. Heb zijn familie pas ontmoet en dat was voor hem natuurlijk ook best een grote stap. Ze waren echt heel vriendelijk en geïnteresseerd. Maar ik kom natuurlijk ook met een grote rugzak.

Wij hebben geen haast. Maar ik schaam me gewoon voor mijn familie. Tussen hen en mij zit een hele grote kloof. Ik ben een roos in een veld met distels zeg maar. 

En als die kloof al groot is, dan is ie nog groter voor hem. Want hij en ik zijn natuurlijk al twee werelden apart. 

Maar goed, het was een voorbeeld. Dit ging over TO en ik reageerde op Kiki dat je dat van je eigen gezien welnzou weten. Binnen mijn familie is hun gedrag heel normaal, zij zouden zich niet kunnen indenken waarom een ander zich zou moeten schamen voor ze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.