Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


MRI schreef op 16-01-2023 om 15:49:

[..]

Iets vriendelijk vragen (goh, waarom komt Piet niet eens leuk eten?) vind ik een heel ander verhaal dan dochter verbieden bij haar vriend te slapen als ze hem niet te zien krijgt. Ik vind dat nogal wat tegenover een 17-jarige. Op die leeftijd woonde ik al op mijzelf

Dat ben ik helemaal met je eens, vandaar dat ik ook schreef dat de aanpak van to niet de meest subtiele was 
Ik woonde ook op mijn 16e zelfstandig maar de tijden zijn veranderd en kinderen/ jong volwassene wonen nu eenmaal langer thuis.

Ik vraag me wel af @Ingrid18 of je weet hoe deze jongen heet en waar hij woont?
Want alles leuk en aardig dat dochter haar vriend (nog) niet voor wil stellen, wat haar goed recht is.
Ik zou toch wel graag willen weten waar mijn thuiswonend, minderjarig kind s'nachts verblijft.

Ingrid18

Ingrid18

16-01-2023 om 16:26 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 16-01-2023 om 16:07:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, vandaar dat ik ook schreef dat de aanpak van to niet de meest subtiele was
Ik woonde ook op mijn 16e zelfstandig maar de tijden zijn veranderd en kinderen/ jong volwassene wonen nu eenmaal langer thuis.

Ik vraag me wel af @Ingrid18 of je weet hoe deze jongen heet en waar hij woont?
Want alles leuk en aardig dat dochter haar vriend (nog) niet voor wil stellen, wat haar goed recht is.
Ik zou toch wel graag willen weten waar mijn thuiswonend, minderjarig kind s'nachts verblijft.

Ja hoor, ik weet alles, naam, achternaam, adres etc

Ingrid18

Ingrid18

16-01-2023 om 16:31 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 16-01-2023 om 15:08:

Naar mijn idee vinden heel veel mensen dat omdat dochter 18 jaar is zij kan gaan en staan waar zij wil.
Net alsof je op je 18e ineens volwassen bent en geen enkele verantwoording meer hoeft af te leggen.
Dochter woont nog steeds thuis en is, als ik de openingspost goed lees, nog steeds 17 jaar wat haar dus minderjarig maakt.
De aanpak van to is misschien niet de meest subtiele en waarschijnlijk in een opwelling geroepen.
Maar ik vind het echt niet zo vreemd dat moeder graag de persoon eens wil ontmoeten waar haar minderjarige dochter regelmatig de nacht bij doorbrengt.

Dat idee krijg ik ook, alsof met 18 jaar je alles maar moet laten gebeuren, ik dacht het niet hoor. We hebben ook nog een ouder inwonend kind en die heeft zich toch echt aan afspraken te houden binnen ons huishouden.

Zou een mooie boel worden als we alles maar overboord gooien enkel voor een getalletje en dan heb ik het niet specifiek over de vraag die ikzelf stelde maar wel in zijn algemeenheid.

Ingrid18

Ingrid18

16-01-2023 om 16:36 Topicstarter

rutiel schreef op 16-01-2023 om 13:18:

[..]

Dit vind ik echt een heel goed idee.

Ingrid, ik snap helemaal je gevoel hoor. Het lijkt me als ouder niet leuk om zo "buitengesloten" te worden bij iets wat zo belangrijk is in het leven van je dochter. Hoe leuk en normaal jullie ook als ouders/gezin zijn, je dochter wil haar vriend niet meenemen. Dat is lastig te snappen, maar je hóeft je dochter ook niet te begrijpen. Je hoeft haar standpunt alleen te respecteren. Haar "chanteren" met het dreigement dat ze niet meer bij hem mag slapen lijkt me niet bevorderlijk voor jullie band.

Ik voel me toch helemaal niet buitengesloten. Kom op zeg. Ik gun haar alle geluk van de wereld. Chanteren vind ik ook een nogal grote afspraak. Ik zet geen mes op haar keel

Onze band is overigens prima hoor. Moeder/ dochter relatie, vriendinnen zijn we niet.

Ze kan met alles bij me terecht en ik respecteer haar zeker.

Ingrid18 schreef op 16-01-2023 om 16:36:

[..]

Ik voel me toch helemaal niet buitengesloten. Kom op zeg. Ik gun haar alle geluk van de wereld. Chanteren vind ik ook een nogal grote afspraak. Ik zet geen mes op haar keel

Onze band is overigens prima hoor. Moeder/ dochter relatie, vriendinnen zijn we niet.

Ze kan met alles bij me terecht en ik respecteer haar zeker.

Voelt ze dit zelf ook zo? 

Ingrid18 schreef op 16-01-2023 om 16:31:

[..]

Dat idee krijg ik ook, alsof met 18 jaar je alles maar moet laten gebeuren, ik dacht het niet hoor. We hebben ook nog een ouder inwonend kind en die heeft zich toch echt aan afspraken te houden binnen ons huishouden.

Zou een mooie boel worden als we alles maar overboord gooien enkel voor een getalletje en dan heb ik het niet specifiek over de vraag die ikzelf stelde maar wel in zijn algemeenheid.

Als dat is wat jij en Toverfeetje hier onder de streep uithalen is er niet goed gelezen denk ik. Het is juist mooi toch als je van andere ouders hoort die de ervaring al achter de rug hebben; zelf of met hun kinderen? Dezelfde "foutjes" hoeft een ouder die het nog niet heeft meegemaakt niet te maken. Zoals je kon lezen werd er vooral door de massa begríp getoond, maar daarnaast ook eerlijk gezegd dat je het beter ander kun aanpakken/af kunt wachten. 

Max88 schreef op 16-01-2023 om 16:56:

[..]

Als dat is wat jij en Toverfeetje hier onder de streep uithalen is er niet goed gelezen denk ik. Het is juist mooi toch als je van andere ouders hoort die de ervaring al achter de rug hebben; zelf of met hun kinderen? Dezelfde "foutjes" hoeft een ouder die het nog niet heeft meegemaakt niet te maken. Zoals je kon lezen werd er vooral door de massa begríp getoond, maar daarnaast ook eerlijk gezegd dat je het beter ander kun aanpakken/af kunt wachten.

Dan heb je mij waarschijnlijk ook niet goed gelezen.
Ik vind de aanpak van to ook niet de juiste (en ook ik heb deze ervaring al achter de rug) 

Ingrid18

Ingrid18

16-01-2023 om 17:22 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 16-01-2023 om 16:50:

[..]

Voelt ze dit zelf ook zo?

Dat denk ik wel

Ingrid18

Ingrid18

16-01-2023 om 17:26 Topicstarter

Max88 schreef op 16-01-2023 om 16:56:

[..]

Als dat is wat jij en Toverfeetje hier onder de streep uithalen is er niet goed gelezen denk ik. Het is juist mooi toch als je van andere ouders hoort die de ervaring al achter de rug hebben; zelf of met hun kinderen? Dezelfde "foutjes" hoeft een ouder die het nog niet heeft meegemaakt niet te maken. Zoals je kon lezen werd er vooral door de massa begríp getoond, maar daarnaast ook eerlijk gezegd dat je het beter ander kun aanpakken/af kunt wachten.

Ik lees dit zeker niet gezien de vele reacties.

Wat ik eruit opmaak is dat je een kind op deze leeftijd volledig los moet laten en je vooral nergens mee moet bemoeien

We hebben er nog een kind boven dus het is niet de eerste binnen ons gezin.

Ingrid18 schreef op 16-01-2023 om 17:26:

[..]

Ik lees dit zeker niet gezien de vele reacties.

Wat ik eruit opmaak is dat je een kind op deze leeftijd volledig los moet laten en je vooral nergens mee moet bemoeien

We hebben er nog een kind boven dus het is niet de eerste binnen ons gezin.

Je weet toch de naam van deze jongen, adres, etc etc. Dat is toch niet 'volledig loslaten' ? 

jawel, dat vind ik wel volledig loslaten. Je laat je kind bij iemand slapen die je nog nooit gezien hebt.

Als ouder van twee inmiddels al volwassen kinderen vind ik het eigenlijk heel normaal dat je na een half jaar het vriendje waar je dochter blijft slapen al ontmoet hebt.
Bij ons thuis werden vriendjes en vriendinnetjes al ruim voordat ze er bleven slapen mee naar huis genomen. Gewoon uit vrij wil hoefden wij nooit om te vragen.
In mijn omgeving is dat vrij normaal en ik vraag mij ook af hoeveel ouders die hier de wens van topic openster niet gewoon normaal vinden hier zelf op deze manier mee gedeald hebben.
Ik begrijp de reactie van Ingrid18 best zelf haar "niet tactisch vragen".

ik vraag het net ook aan mijn man en hij zegt ook meteen, ze mag daar blijven slapen als ik vriend gezien heb. 

MRI

MRI

16-01-2023 om 18:21

Kikki39 schreef op 16-01-2023 om 17:54:

jawel, dat vind ik wel volledig loslaten. Je laat je kind bij iemand slapen die je nog nooit gezien hebt.

ja maar iemand van 18 is dus geen kind meer maar een volwassene

MRI schreef op 16-01-2023 om 18:21:

[..]

ja maar iemand van 18 is dus geen kind meer maar een volwassene

Dat blijf ik een dooddoener vinden.
Dochter is 17 dus minderjarig, dus gaat dat argument niet op.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.