Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter van 15 erkennen

Ik heb jarenlang geen contact gehad met de moeder en mijn dochter. Inmiddels is het bijgelegd. Ik haar graag willen erkennen. Probleem is dat zij dan geen aanvullende beurs studiefinanciering krijgt waar ze nu recht zou hebben op bijna 300 euro. Van dat geld kan ze haar collegegeld en de boeken betalen over twee jaar. Maar wij willen ook dat zij officieel een vader heeft voor het geval er iets met mij gebeurd en ze dan niet kan erven 

Wat kunnen we het beste doen op dit moment?

een testament opmaken? 

Of jij betaalt die euro 300

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 12:43

Zelf de ouderlijke bijdrage betalen?

JtM

JtM

27-07-2021 om 12:52

Jij betaalt dat geld?
Aangezien je zegt dat je jarenlang geen contact met de moeder of je dochter hebt gehad ga ik er vanuit dat je ook geen alimentatie hebt betaalt die jaren?

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

27-07-2021 om 12:57

Net zoals andere ouders waarbij er contact is met hun kinderen. Zelf betalen.
Wat betreft het erven; daarnaast kun je haar natuurlijk gewoon ook erkennen. Als zij dat wil.

Jij geeft haar natuurlijk die €300 per maand voor haar studie en boeken. Dat is de bedoeling.

Als zij nog 15 jaar alimentatie te goed heeft, dan betaal jij toch die 300 per maand. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-07-2021 om 13:30

Kun je zelf niet die 300 betalen aan haar? Je krijgt toch te maken met alimentatieplicht tot 18 jaar.

Als je zelf minvermogend bent krijgt je dochter evengoed aanvullende beurs. Laat het je eens voorrekenen, dat geeft meer duidelijkheid.

Als je zelf minvermogend bent dan valt er waarschijnlijk ook niets te erven dus dan hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

27-07-2021 om 13:40

Aangezien TO zelf begint over erkennen onder andere wegens erven ga ik er van uit dat er ook iets te erven valt. Anders maak je je daar niet druk over.

Wat is er mis mee dat je dochter 300 euro per maand moet bijlenen? Dat doen andere studenten ook. Misschien zijn de regels voor een beurs tegen de tijd dat ze gaat studeren ook weer veranderd…
Daarnaast zal ze sowieso moeten bijlenen of voldoende moeten kunnen verdienen met een bijbaan want de kosten van levensonderhoud van studenten liggen echt flink hoger dan 300 euro. 
En wil je dochter niet nu jij in beeld bent jouw achternaam? Hoe wil je dat doen zonder erkenning? 

Overigens snap ik wel dat je haar graag een gift van 300 per maand laat krijgen. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

27-07-2021 om 13:53

Iedereen wil wel een gift van 300 euro per maand krijgen. Maar ik zou daar geen erkenning van af laten hangen.

To, je hebt het over het regelen van de erfenis, maar je kind wordt bij leven ook niet groot van de lucht en de zon. Wat ben je van plan om bij te dragen aan haar leven en dat bedoel ik als mens, ouder en ook financieel. Heb je overal een excuus voor?

Ik snap je zorg inderdaad en wat goed dat jullie het hebben kunnen bijleggen en het beste voor jullie dochter willen. Super goed dat is echt niet zo in alle gevallen. Ook goed dat je je verantwoording neemt.

in dit geval vind ik het dan de prioriteit om haar te erkennen , want idd als er iets gebeurd met moeder, kan dochter bij jou opgevangen worden ipv andere. Dat kun je niet meer terug draaien als zoiets gebeurd. Maar je kunt wel uiteindelijk het geld sparen om het haar alsnog te geven voor haar studie en boeken. Dus ik zou persoonlijk gaan voor erkennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.