Nelsonn
27-07-2021 om 12:38
Dochter van 15 erkennen
Ik heb jarenlang geen contact gehad met de moeder en mijn dochter. Inmiddels is het bijgelegd. Ik haar graag willen erkennen. Probleem is dat zij dan geen aanvullende beurs studiefinanciering krijgt waar ze nu recht zou hebben op bijna 300 euro. Van dat geld kan ze haar collegegeld en de boeken betalen over twee jaar. Maar wij willen ook dat zij officieel een vader heeft voor het geval er iets met mij gebeurd en ze dan niet kan erven
Wat kunnen we het beste doen op dit moment?
Rachel.
27-07-2021 om 21:30
Tickel schreef op 27-07-2021 om 21:17:
[..]
Nee joh, the only way is up! ⬆️
😄
WickedCurlew89
27-07-2021 om 21:37
Gedeelte van dit bericht verwijderd, zie huisregels 2.1
En weer ontopic:
Het is mij nog steeds onduidelijk waarom vader meent dat anderen voor de studie van zijn dochter moeten bijspringen. TO?
Metallover
27-07-2021 om 21:46
AnneJ schreef op 27-07-2021 om 20:20:
Tja, ik had hem gezegd het hier eens te proberen en nu heeft hij mij gebeld dat het hier toch zo'n wespennest is dat hij er verder maar vanaf ziet.
Weer een man weg.
Dit is een grap toch?
Had hij dan verwacht dat iedereen hem naar de mond zou praten en zou zeggen dat de belastingbetaler er inderdaad maar voor op moet blijven draaien, zodat hij niet aan zijn verplichtingen als vader hoeft te voldoen?!
Kweek een ruggengraat zeg als je een echte vent bent.
Rachel.
27-07-2021 om 21:49
Metallover schreef op 27-07-2021 om 21:46:
[..]
Dit is een grap toch?
Dacht je dat ze serieus was?😂
Arya
29-07-2021 om 09:23
je zegt toch zelf dat er misschien iets gebeurt waardoor je haar niet meer kan erkennen? Vandaar die twijfel?
Je dochter gaat toch zeker niet ineens niet meer studeren omdat ze geen toelage van 300 per maand meer krijgt? Als het daarom gaat moet je je afvragen of je dochter wel wil studeren.
krantenwijk
08-08-2021 om 09:35
Arya schreef op 29-07-2021 om 09:23:
je zegt toch zelf dat er misschien iets gebeurt waardoor je haar niet meer kan erkennen? Vandaar die twijfel?
Je dochter gaat toch zeker niet ineens niet meer studeren omdat ze geen toelage van 300 per maand meer krijgt? Als het daarom gaat moet je je afvragen of je dochter wel wil studeren.
Gemiddelde studieschuld zou nu 42.000 euro zijn. En de beurs was in totaal ongeveer 13.000 euro voor uitwonenden en 4800 voor thuiswonenden. Alsof er bij 29.000 of 37.200 euro schuld ineens vaker gestudeerd zou worden haha.
Heidi-Forumbeheer
08-08-2021 om 16:47
Helaas had ik dit topic niet meer zo scherp in het vizier en zijn er berichten geplaatst die off-topic en op de man zijn. Nu kwam er een melding en ik ruim even op.
Hou bij het posten van je bericht onze huisregels in gedachten https://www.ouders.nl/huisregels of https://www.viafora.nl/huisregels
Over de topicstarter:
de toon van sommige reacties op het bericht van ts is aanvallend en suggestief. Dat is niet de sfeer en stijl die wij willen uitdragen op dit forum. Laten we eens beginnen met een open, welwillende houding, zeker naar een nieuweling. Mensen komen hier voor advies en steun. Kritisch zijn op hun verhaal is prima maar al te wantrouwend slaat elke discussie dood en jaagt mensen weg.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.