Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter neemt mijn spullen ongevraagd mee naar huis van mijn ex


BraveHendrik schreef op 14-08-2023 om 14:51:

ik denk dat ik maar een flink moet gaan klussen. Voor mijzelf een slot op de relevante kasten en verder maar voor een tijdje de deur uit haar kamer halen. Misschien dat dan het gesprek op gang komt.
@ Wiliam, ze heeft de cursus Goed Luisteren naar je Vader nog niet afgesloten met een voldoende.

Mag hopen dat vetgedrukte niet serieus is?

absor schreef op 14-08-2023 om 14:55:

[..]

🤨😔 deur uit de kamer van een pubermeisje halen. Sorry hoor maar ik zou dan voortaan lekker bij mijn moeder blijven wonen


waarom niet wat luchtigere aanpak joh. Gebruik toch humor. Giet de boontjes niet af ofzo want je vergiet was kwijt bijv. Waarom toch zo met hard geschut erin. En als ze je hardloopshirt gebruikt om in te slapen of wat dan ook. Trek gewoon eens haar topje aan.

Ik vind de deur eruit halen een hilarische, humoristische aanpak, out of the box en lekker absurdistisch. Ik nam aan dat dat 'een paar weken' een stilistische overdrijving is. Ik denk dat dit qua aandacht trekken een topper is. Dit wordt een verhaal dat over 20 jaar op verjaardagen nog verteld wordt: "Weet je nog die keer dat papa de deur uit jouw kamer had gehaald?" 

Zo zie je maar weer, even peilen of het gevoel voor humor van dochter toelaat dat je dit doet. Want je wil haar natuurlijk niet serieus wegjagen, lijkt me. 

Mija schreef op 14-08-2023 om 15:17:

[..]

Ik vind de deur eruit halen een hilarische, humoristische aanpak, out of the box en lekker absurdistisch. Ik nam aan dat dat 'een paar weken' een stilistische overdrijving is. Ik denk dat dit qua aandacht trekken een topper is. Dit wordt een verhaal dat over 20 jaar op verjaardagen nog verteld wordt: "Weet je nog die keer dat papa de deur uit jouw kamer had gehaald?"

Zo zie je maar weer, even peilen of het gevoel voor humor van dochter toelaat dat je dit doet. Want je wil haar natuurlijk niet serieus wegjagen, lijkt me.

Helemaal mee eens. Gaan rondlopen/joggen in haar topje vind ik ook een geweldig plan! "Jij hebt mijn loopshirt nog, dus ik gebruik in de tussentijd wel een van jou."

Heb je wel eens gevraagd waarom ze die dingen meeneemt?  Draagt ze bv. jou pyjamabroek?

Mija schreef op 14-08-2023 om 15:17:

[..]

Ik vind de deur eruit halen een hilarische, humoristische aanpak, out of the box en lekker absurdistisch. Ik nam aan dat dat 'een paar weken' een stilistische overdrijving is. Ik denk dat dit qua aandacht trekken een topper is. Dit wordt een verhaal dat over 20 jaar op verjaardagen nog verteld wordt: "Weet je nog die keer dat papa de deur uit jouw kamer had gehaald?"

Zo zie je maar weer, even peilen of het gevoel voor humor van dochter toelaat dat je dit doet. Want je wil haar natuurlijk niet serieus wegjagen, lijkt me.

Humoristisch is het zeker, alleen kreeg ik bij dit topic niet het idee dat hij het wel grappig vindt van wat er gebeurt? Ook kan ik niet uit dit topic halen of puberdochter dit ook als hilarisch zou kunnen zien en of het wellicht hun contact eerder zou verslechteren dan beter maken. Als het TO niet uitmaakt zou het zeker een hilarische stunt kunnen zijn, maar in mijn omgeving heeft deze actie helaas een zeer negatieve uitwerking gehad.

Kersje schreef op 14-08-2023 om 16:02:

[..]

Humoristisch is het zeker, alleen kreeg ik bij dit topic niet het idee dat hij het wel grappig vindt van wat er gebeurt? Ook kan ik niet uit dit topic halen of puberdochter dit ook als hilarisch zou kunnen zien en of het wellicht hun contact eerder zou verslechteren dan beter maken. Als het TO niet uitmaakt zou het zeker een hilarische stunt kunnen zijn, maar in mijn omgeving heeft deze actie helaas een zeer negatieve uitwerking gehad.

Ik vind het ook geen geweldige actie, het verstoort het vertrouwen enorm en begrijpelijk ook, hoe zou je het zelf vinden als de huisbaas of de hotelier de deur weghaalt? 
Als je zelf de helft van de tijd niet weet of zij die spullen mee heeft of dat je het zelf hebt zoekgemaakt is het ook lastig actie ondernemen. Mijn man schreef zijn initialen op laders etc, dan heb je in ieder geval een beetje bewijs, en ze zelf altijd op de juiste plek opbergen helpt ook - dan weet je zeker dat je het niet zelf zoekgemaakt hebt. Mooier is nog om alles op te bergen, dan moet ze het komen vragen als ze iets nodig heeft. Of een ander systeem kopen zodat ze er niks aan heeft…

Hoe oud is je dochter eigenlijk?

AnnaPollewop schreef op 14-08-2023 om 16:24:

[..]

Ik vind het ook geen geweldige actie, ….

Hoe oud is je dochter eigenlijk?

Dochter is 15

Mijn ervaring met pubers is dat ze altijd wel een reden hebben om het toch te doen. Helemaal niet kwaad bedoeld ook en soms ook wel schuldbewust maar:
Sorry mam, Ik had echt heel erg haast.
Sorry mam, ik kon mijn eigen oplader echt niet vinden en ik moest echt weg en mn telefoon was bijna leeg.
Sorry mam, ik had geen shirt om in te sporten en ze stonden al op me te wachten en Sanne moest ook weer werken dus ja ik moest jouw shirt wel even lenen.
Sorry mam, ik was al laat en toen zag ik mijn schoenen nergens dus ik dacht ik kan die van jouw wel even aan.
Sorry mam, Ik had heel erg honger en dorst, ik had ook de hele dag nog niks gegeten, maar ik moest weg dus ik had even een bord met een tosti en wat drinken meegenomen, ja ik snap dat je eigenlijk niet wil dat ik het servies mee naar buiten neem maar ik kon even niks vinden om het drinken dan in te doen en ik wou graag ketchup bij mjjn tosti dus daarom moest ik wel een bord meenemen..... 

Waarom niet, vóórdat ze naar haar moeder vertrekt de rugzak/weekendtas even omkeren op tafel. Wat gaat er allemaal mee terug? Dan vis je die hardloopbroek en zeef er toch wel uit? 

ik zou niet kunnen wachten tot sinterklaas! Met een gedicht en dan als surprise een hardloopshirt (het liefst met jouw zweetvlekken er nog in) een oude pyjamabroek met gaten, een pakje wegwerp servies etc. Daar zouden Sint en Piet in mijn familie wel raad mee weten! 🤣

absor schreef op 14-08-2023 om 14:55:

[..]

🤨😔 deur uit de kamer van een pubermeisje halen. Sorry hoor maar ik zou dan voortaan lekker bij mijn moeder blijven wonen


waarom niet wat luchtigere aanpak joh. Gebruik toch humor. Giet de boontjes niet af ofzo want je vergiet was kwijt bijv. Waarom toch zo met hard geschut erin. En als ze je hardloopshirt gebruikt om in te slapen of wat dan ook. Trek gewoon eens haar topje aan.

Deze humor zouden mijn kinderen absoluut niet getrokken hebben, dat zou ongelooflijke ruzie hebben opgeleverd.

Auwereel schreef op 14-08-2023 om 18:18:

[..]

Deze humor zouden mijn kinderen absoluut niet getrokken hebben, dat zou ongelooflijke ruzie hebben opgeleverd.

Oh die van mij kunnen daar zeker wel om lachen. Maar niet als je savonds je deur niet meer dicht kan doen.  Ik zou dat zelf ook verschrikkelijk vinden trouwens



Maar belangrijkste punt blijft; is het onwil of onkunde.  

Waarom neemt ze servies mee? Best bijzonder...
Kleding? Draagt zij jou kleding? Omdat ze je mist?

Het lijkt een last minute ding: snel nog even inpakken voor ze naar haar vader gaat en dan graaigraai snoertjes en zo meegrist. Het lijkt op een probleem met plannen icm (schaamte? en) vrees voor jouw (logische) reactie. die zaken komen in samen idoor 1 handeling. Je kan ze uit elkaar trekken.

Misschien een idee om of met haar ruim op tijd de tas te pakken of je maakt een lijst met zaken die ze inpakt en af en toe eens te vragen of ze x, y en al klaar heeft gelegd en welke dat dan zijn?
En, als ze liegt of je ontloopt dan ontwijkt ze je reactie. Je kan tijdelijk niet reageren en ervoor kiezen dat ze genoeg vertrouwen krijgt je de waarheid te vertellen (en dmv het lijsje of samen inpakken de schade beperken) zodat je in elk geval weet dat en wat er meegnomen is. Pas later als ze door heeft dat op tijd voorbereiden en klaarleggen van spullen handig is, en dat ook toepast, boos worden. 

het lastige is dat een kind juist een overzichtelijke en gestructureerde thuissituatie nodig heeft....ik gok zo, dat als jij flink chaotisch bent, dat je dochter niet het juiste voorbeeld krijgt qua planning en gestructureerd inpakken. 
Het klinkt allemaal erg warrig en een situatie die vraagt om wat hulp op dat gebied...
Kan je een 'inpaklijst' msken wat ze af kan vinken en en eindigen met een afvinkonderwerp: spullen van papa nodig? Overleg dan even
Dat lijstje ook meegeven voor het inpakken als ze weer terug komt.

Dit check je ook en zo wordt het hopelijk een gewoonte die erin slijt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.