Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-06-2020 om 11:17
Mijn dochter van bijna 19 heeft een vriend leren kennen. Toen ik hem de eerste keer zag, zag hij er onverzorgd uit. Na een trip van 4 dagen installeerde hij hier zijn tent in de tuin en kwam de dag nadien iets drinken en zich wassen, wat hij enkel mijn dochter had gevraagd. Wat zijn studies en zelfstandig beroep (waarvan de website nu is afgesloten) betrof vertelde hij hier uitgebreid over. De keer nadien wou hij zijn tent hier terug opstellen. Voor ons was het ok als hij ons de dag nadien zou helpen met het snoeien van de haag, dit was immers voorzien. Na 10 minuten waren ze al weg. Hij kwam hier op een morgen toe met haar gsm die ze vergeten was. Ik wou hem aannemen maar op een arrogante manier toonde hij aan dat hij dat niet wou en ging met mij in discussie. Mijn man en ik hebben dan besloten dat hij hier niet meer binnenkomt met als gevolg dat mijn dochter met hem op een andere plek ging kamperen. We zijn op een site hier in de buurt aangesloten en er werd op vermeld dat krakers in een onbewoond pand zijn ingetrokken. Bij een buurvrouw hier verderop die haar man onlangs is verloren en veel spullen wegdoet zijn ze zaken gaan halen. Een gasvuurtje, borden, glazen, een fiets. Nu heb ik via die site gelezen dat geburen van het kraakpand al met hen zijn gaan praten en dat zij de intentie hebben om het op te knappen. De politie zoekt momenteel de eigenaar. Mijn dochter heeft pas haar diploma behaald en ging terug enkele maanden als jobstudente bij haar werkgever werken alvorens zich in te schrijven voor een vaste job. Binnenkort behaalt zij haar rijbewijs. Zij heeft hier altijd een goede thuis gehad en is in vele zaken verwend geweest. Volgens mij is ze naïef maar beseft niet welke gevolgen dit kan hebben. Ik heb het liefst dat ze de relatie zou verbreken want hij heeft geen goede invloed op haar. Maar gaat hij dat doen want hij heeft niets te verliezen. Komt uit een probleemgezin en heeft daar geen contact meer mee. Wat moet ik in dit geval doen?
09-09-2020 om 11:30
Sonja
Wat fijn om te horen! Goed dat je de positieve punten steeds meer ziet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.