Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (15) gelooft in complottheorieën


Athan schreef op 23-11-2021 om 01:43:

[..]

Jij ziet liever dat ouders hun kinderen opvoeden tot de terroristjes die dit weekend onze steden afbraken?

Terroristjes? Ze wilde gaan DEMONSTREREN, ze gelooft ergens in (ook al is het gebaseerd op niets) en wil haar mening laten horen. Dat is wat anders dan de boel in de fik steken en vernielingen aanrichten. Ze is al veroordeelt voordat ze de fout in gaat. Ze ziet waarschijnlijk ook nog niet goed het verschil in tussen legale en illegale demonstraties. En waarschijnlijk is de drive om haar mening te verkondigen in zo'n demonstratie alleen maar groter omdat ze thuis niet wordt gehoord of begrepen.



Mallebeppie schreef op 23-11-2021 om 07:49:

[..]

En Wat is jouw oplossing dan? Misschien kun je het hier delen, zodat zij model ouders kunnen worden net als jij bent? Heb je in exact dezelfde omstandigheden gezeten?

Nee ik heb nooit in een dergelijke situatie gezeten, ben geen ervaringsdeskundige en zie mezelf ook niet als een modelouder. Maar ik krijg hier wel een akelig gevoel van en ik heb een mening. Wat ik zou doen? Misschien meegaan naar die demonstratie, zorgen dat ze veilig is. Verder zou ik altijd open staan voor haar zienswijze. En op een respectabele en gelijkwaardige manier met haar omgaan.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

23-11-2021 om 10:02

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 09:53:

[..]

Wat ik zou doen? Misschien meegaan naar die demonstratie, zorgen dat ze veilig is. Verder zou ik altijd open staan voor haar zienswijze. En op een respectabele en gelijkwaardige manier met haar omgaan.


Meegaan naar een wappiedemonstratie is echt slecht opvoedadvies. Natuurlijk grijp je in als je kind onder invloed raakt van waanideeën en sta je dan niet open voor die waanideeën. Het hele idee van opvoeding is dat je de kaders aangeeft en de grenzen stelt. 

Ik geloof niet dat ouders zomaar voor de lol zulke maatregelen treffen. Het vraagt nogal wat. Je kind brengen en halen naar school en er moet altijd iemand thuis zijn om op haar te letten. Je pakt ook echt niet zomaar een telefoon, geld en paspoort af.
Dit meisje gelooft ergens in wat niet waar is. Dat is op zich misschien niet heel erg, maar het ligt er aan wat je met die denkbeelden doet. En als je kind 15 is kun je als ouders echt nog wel zeggen dat het niet naar een demonstratie mag. 

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 09:53:

[..]

Terroristjes? Ze wilde gaan DEMONSTREREN, ze gelooft ergens in (ook al is het gebaseerd op niets) en wil haar mening laten horen. Dat is wat anders dan de boel in de fik steken en vernielingen aanrichten. Ze is al veroordeelt voordat ze de fout in gaat. Ze ziet waarschijnlijk ook nog niet goed het verschil in tussen legale en illegale demonstraties. En waarschijnlijk is de drive om haar mening te verkondigen in zo'n demonstratie alleen maar groter omdat ze thuis niet wordt gehoord of begrepen.



[..]

Nee ik heb nooit in een dergelijke situatie gezeten, ben geen ervaringsdeskundige en zie mezelf ook niet als een modelouder. Maar ik krijg hier wel een akelig gevoel van en ik heb een mening. Wat ik zou doen? Misschien meegaan naar die demonstratie, zorgen dat ze veilig is. Verder zou ik altijd open staan voor haar zienswijze. En op een respectabele en gelijkwaardige manier met haar omgaan.

Ja want het gaat er ook zo lekker vreedzaam aan toe bij die demonstraties. Echt wat een slechte ouder ben je als je je 15 jarige daar heen laat gaan. De kans dat ze gewond raken of opgepakt worden is erg groot. En meegaan? Ik ben me daar gek. Tussen de wappies zeker die zich nergens aan houden? Dan laat je alleen maar zien dat je het dus toch ergens kan vinden in haar mening. De puber zal denken: zie nou wel, ik heb toch wel gelijk.

Wat to nu doet is puur uit wanhoop en ik snap het helemaal. Ze gaat nu via de huisarts hulp zoeken. Het huisarrest is heus niet voor eeuwig.

Wednesday schreef op 23-11-2021 om 10:02:

[..]


Meegaan naar een wappiedemonstratie is echt slecht opvoedadvies. Natuurlijk grijp je in als je kind onder invloed raakt van waanideeën en sta je dan niet open voor die waanideeën. Het hele idee van opvoeding is dat je de kaders aangeeft en de grenzen stelt.

Helemaal mee eens. Lekker ook voor je ouders en brussen. Straks niet op wintersport kunnen, omdat je puberdochter dwars is. Haar eigen ding doet ze maar lekker als ze 18 is/het huis uitgaat. Tot die tijd hou je je gewoon aan de regels.

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 09:53:

[..]

Terroristjes? Ze wilde gaan DEMONSTREREN, ze gelooft ergens in (ook al is het gebaseerd op niets) en wil haar mening laten horen. Dat is wat anders dan de boel in de fik steken en vernielingen aanrichten. Ze is al veroordeelt voordat ze de fout in gaat. Ze ziet waarschijnlijk ook nog niet goed het verschil in tussen legale en illegale demonstraties. En waarschijnlijk is de drive om haar mening te verkondigen in zo'n demonstratie alleen maar groter omdat ze thuis niet wordt gehoord of begrepen.

Nee ik heb nooit in een dergelijke situatie gezeten, ben geen ervaringsdeskundige en zie mezelf ook niet als een modelouder. Maar ik krijg hier wel een akelig gevoel van en ik heb een mening. Wat ik zou doen? Misschien meegaan naar die demonstratie, zorgen dat ze veilig is. Verder zou ik altijd open staan voor haar zienswijze. En op een respectabele en gelijkwaardige manier met haar omgaan.

Demonstreren bij een demonstratie die is verboden omdat er op veel plaatsen rellen zijn waarbij buitensporig veel geweld tegen de politie is gebruikt? Nee, dan hou je als ouder je 15-jarige gewoon thuis en je blijft daar zelf ook weg!

En veel sterkte to. Wat een moeilijke situatie, ik hoop dat de huisarts kan helpen.

Morgan-Salander schreef op 23-11-2021 om 10:24:

[..]

Helemaal mee eens. Lekker ook voor je ouders en brussen. Straks niet op wintersport kunnen, omdat je puberdochter dwars is. Haar eigen ding doet ze maar lekker als ze 18 is/het huis uitgaat. Tot die tijd hou je je gewoon aan de regels.

Dit is wel weer erg optimistisch. De maatregelen die er nu tegen dochter moeten worden genomen zijn zeker weten ok belastend voor het hele gezin. En een puberkind kan een gezin behoorlijk ontregelen hoor, als het daar de energie en de vasthoudendheid voor heeft. Het is te hopen dat de dochter zich schikt in de maatregelen die de ouders nu hebben getroffen. Dat zou in haar belang zijn. Maar ja, welke puber snapt dat nou? 

Goed gedaan TO! Jullie ingreep laat aan duidelijkheid in ieder geval niets meer te wensen over. Misschien helpt dat dochter om de grens te voelen. Zelfs als ze het er niet mee eens is. 

En hier vrijdag een gesprekje met Puberto. Hij skate graag in de binnenstad. Vrijdag scouting, maar zaterdag gaat hij na het eten graag nog even skaten, maar nu is de binnenstad toch echt even off limits door alle onrust die er heerst.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-11-2021 om 11:06

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 09:53: 

[..]

Nee ik heb nooit in een dergelijke situatie gezeten, ben geen ervaringsdeskundige en zie mezelf ook niet als een modelouder. Maar ik krijg hier wel een akelig gevoel van en ik heb een mening. Wat ik zou doen? Misschien meegaan naar die demonstratie, zorgen dat ze veilig is. Verder zou ik altijd open staan voor haar zienswijze. En op een respectabele en gelijkwaardige manier met haar omgaan.

Gelijkwaardig willen zijn en respectabel zijn naar een 15 jarige met onvolgroeide hersenen en wereldvreemde ideeën? Nee.

En mee gaan naar zo'n demonstratie? Nee, echt niet!

Je hebt een ouder-kind relatie.  Die is per definitie nooit helemaal  gelijkwaardig.  Waarom moet er juist in deze situatie wel gelijkwaardigheid zijn?

Ik heb wel een beeld bij hoe zo'n demonstratie gaat. Een demonstratie begint uiteraard niet met rellen en vernielingen. Het begint vrijwel altijd kalm. Demonstranten zijn weliswaar boos, maar het doel is om gehoord te worden, niet om alles te slopen. Als vervolgens de politie arriveert (want het is geen goedgekeurde demonstratie) en iedereen oproept te vertrekken, begint de sfeer grimmiger te worden. De meeste demonstranten gaan dan weg zoals je ook met je dochter weg zal gaan op dat moment. Een aantal andere demonstranten weigert gehoor te geven aan de oproepen van de politie. Dat zijn de mensen die uiteindelijk politie aanvallen en rellen schoppen. Als dat gebeurt, zijn de verstandige demonstranten allang weg.

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 11:37:

Ik heb wel een beeld bij hoe zo'n demonstratie gaat. Een demonstratie begint uiteraard niet met rellen en vernielingen. Het begint vrijwel altijd kalm. Demonstranten zijn weliswaar boos, maar het doel is om gehoord te worden, niet om alles te slopen. Als vervolgens de politie arriveert (want het is geen goedgekeurde demonstratie) en iedereen oproept te vertrekken, begint de sfeer grimmiger te worden. De meeste demonstranten gaan dan weg zoals je ook met je dochter weg zal gaan op dat moment. Een aantal andere demonstranten weigert gehoor te geven aan de oproepen van de politie. Dat zijn de mensen die uiteindelijk politie aanvallen en rellen schoppen. Als dat gebeurt, zijn de verstandige demonstranten allang weg.

Waarschijnlijk ging het bij de rellen niet eens meer om demonstranten, heb je Aboutaleb gehoord, bij Jinek gisteravond die wilde even hardop gezegd hebben dat het hier niet ging om antivax demonstranten maar om groepen jongeren die geweld wilde plegen en niets met de antivaxxers te maken hadden. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-11-2021 om 11:47

Lexus schreef op 23-11-2021 om 11:45:

[..]

Waarschijnlijk ging het bij de rellen niet eens meer om demonstranten, heb je Aboutaleb gehoord, bij Jinek gisteravond die wilde even hardop gezegd hebben dat het hier niet ging om antivax demonstranten maar om groepen jongeren die geweld wilde plegen en niets met de antivaxxers te maken hadden.

En dat er ook de nodige 12 tot 18 jarigen aanwezig waren. 

Absurd.

het is hier een cursus ‘hoe jaag je je kind bij je weg’. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

23-11-2021 om 11:50

absor schreef op 23-11-2021 om 11:48:

het is hier een cursus ‘hoe jaag je je kind bij je weg’.


Opvoeden is nu eenmaal grenzen trekken. Je hoeft niet de vriendin van je kind te zijn en het hoeft ook niet altijd gezellig te zijn. 

Mama-M schreef op 23-11-2021 om 11:37:

 Als dat gebeurt, zijn de verstandige demonstranten allang weg.

Nee. Verstandige demonstranten blijven thuis als een demonstratie verboden wordt. Alleen hersenloze idioten of asociale relschoppers gaan dan toch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.