Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Betalen rijles

Van de week kreeg ik appjes binnen van iemand die zich rijschoolhouder noemt. Dat ik nog moet betalen voor drie lessen van mijn dochter van 15. Ik begreep daar niets van. Toen ik haar dit liet zien kwam de aap uit de mouw. Ze heeft drie keer rijles gevolgd en omdat er nog betaald moest worden mijn nummer opgegeven. 

Ik heb de rijschoolhouder gebeld en gezegd dat hij het maar moet oplossen met mijn dochter want ze had mijn toestemming niet. Daarnaast mag je toch geen rijles volgen als je 15 bent. De rijschool zegt dat die dacht dat mijn dochter in 2004 is geboren. Uh echt niet. 
Mijn dochter zegt dat ze niks gaat betalen en dat ze niet wist dat ze nog niet op rijles mag omdat haar vriendinnen er wel al opzitten. Volgens mij zijn haar vriendinnen ook te jong maar goed.

Hoe los ik dit het beste op?


Betalen natuurlijk en het zelf regelen met je dochter. Als je dochter met 15 nog niet weet dat je moet betalen voor afgenomen diensten, dan moet je echt snel met haar om de tafel gaan zitten, want dat kan flink mis gaan.

Iemand die zich rijschoolhouder noemt en niet verifieert hoe oud iemand is waardoor waarschijnlijk hij niet verzekerd was met haar achter het stuur ga ik dus niet betalen. De rijschoolhouder zat hier fout. 

Jij bent verantwoordelijk, dus je moet betalen aan de rijschoolhouder. Misschien kun je nog wel een inschrijfformulier opvragen en dan zien of je dochter wel of niet gelogen heeft over haar geboortedatum.

Daarna stel je je dochter verantwoordelijk natuurlijk. Combinatie van een poosje half zakgeld, paar klusjes in huis en op haar 16e tien rijlessen cadeau doen minus 1 (ik noem maar wat)? 
Waarom dacht ze dat ze rijlessen kon volgen zonder dit te betalen, ofwel zonder dit aan haar ouders te vragen?

Vreemd verhaal verder. Meestal moet je vooraf betalen.

Jouw dochter (van 15!) overlegt niet met jou over rijlessen? 

ForsakenCod30

ForsakenCod30

10-08-2021 om 19:20

raar verhaal

Aniska

Aniska

10-08-2021 om 19:28 Topicstarter

Van wat ik begrijp gaat het om een proefles van 35 euro en twee losse lessen van 45 euro. 
Ik heb nog gevraagd om een factuurtje maar niks gekregen.
Mijn dochter heeft alledrie de lessen vorige week gevolgd en zegt dat alles mondeling ging en ze na de laatste les via de app mijn nummer doorgaf omdat ik zou betalen
Ik wist helemaal niet dat ze rijles volgt!

Aniska

Aniska

10-08-2021 om 19:29 Topicstarter

Egel. schreef op 10-08-2021 om 19:17:

Jij bent verantwoordelijk, dus je moet betalen aan de rijschoolhouder. Misschien kun je nog wel een inschrijfformulier opvragen en dan zien of je dochter wel of niet gelogen heeft over haar geboortedatum.

Daarna stel je je dochter verantwoordelijk natuurlijk. Combinatie van een poosje half zakgeld, paar klusjes in huis en op haar 16e tien rijlessen cadeau doen minus 1 (ik noem maar wat)?
Waarom dacht ze dat ze rijlessen kon volgen zonder dit te betalen, ofwel zonder dit aan haar ouders te vragen?

Vreemd verhaal verder. Meestal moet je vooraf betalen.

Ze heeft een folderwijk waar ze een paar tientjes per maand mee verdient. Ik wist ook niet dat er rijscholen zijn waar je na drie lessen betaalt in plaats van direct voor of na elke les?

Tuurlijk zal die man/vrouw(?) zeggen dat hij je dochter 17 heeft geschat. Die wordt het heet onder zijn voeten nu hij weet dat hij een voor minderjarigen verboden dienst heeft aangeboden. (Rijles is toegestaan vanaf 16,5 jaar)

Volgens mij is de “overeenkomst” tussen je dochter en die rijleraar niet eens geldig. Ik zou contact opnemen met het CBR. Of staat hij daar niet bekend als rijschool? Hoe komt je dochter juist bij deze rijschool? 

In dat geval zou ik formeel op de rijschoolhouder reageren. 
Jij gaat natuurlijk niet iets betalen wat mondeling is afgesproken en (nog belangrijker) waar je geen factuur van hebt. 
Zeg maar dat je een factuur afwacht.

Misschien hoor je dan nooit meer iets. Klinkt niet echt als een koosjere rijschoolhouder.

Leene

Leene

10-08-2021 om 19:40

Nummer schreef op 10-08-2021 om 19:14:

Iemand die zich rijschoolhouder noemt en niet verifieert hoe oud iemand is waardoor waarschijnlijk hij niet verzekerd was met haar achter het stuur ga ik dus niet betalen. De rijschoolhouder zat hier fout.

Het ging om proeflessen en sommige meiden van 15 kijken wel 18 jaar of ouder. Het klopt niet helemaal misschien maar dochter had hier nooit op in mogen gaan. Misschien is ze genept maar ik zou haar toch laten betalen. Zo leert ze er nog van en kijkt ze wel drie keer uit voordat ze nog een keer zo iets doet. Desnoods betaalt ze eerst aan jou en bel je vervolgens met de rijschoolhouder om dit goed uitzoeken en hem er op te wijzen dat hij zijn boekje te buiten gaat om 15 jarigen les te geven. Dat zal hem ook leren....😬.

Maar zeker dochterlief even laten zweten en laten betalen. Kom nou! Beslist niet alles voor haar oplossen


Violetta2002 schreef op 10-08-2021 om 19:38:

Tuurlijk zal die man/vrouw(?) zeggen dat hij je dochter 17 heeft geschat. Die wordt het heet onder zijn voeten nu hij weet dat hij een voor minderjarigen verboden dienst heeft aangeboden. (Rijles is toegestaan vanaf 16,5 jaar)

Volgens mij is de “overeenkomst” tussen je dochter en die rijleraar niet eens geldig. Ik zou contact opnemen met het CBR. Of staat hij daar niet bekend als rijschool? Hoe komt je dochter juist bij deze rijschool?

Dit. Een ouder hoort toch te tekenen als dochter minderjarig is.. ? 

Lotus_ schreef op 10-08-2021 om 19:42:

[..]

Dit. Een ouder hoort toch te tekenen als dochter minderjarig is.. ?

15-jarigen doen wel vaker onhandige dingen. Als het goed is hebben ze op die leeftijd wel een ID-kaart op zak dus die rijschoolleraar kan geen excuus hebben dat hij het niet kon weten…

Leene

Leene

10-08-2021 om 19:43

vervolg... Als je niets meer van deze malafide overkomende rijschoolhouder terug hoort kun je het geld aan je dochter terug geven met aftrek van 10! Euro of zo voor de tijd en moeite die jij er aan gehad hebt.😤

Egel. schreef op 10-08-2021 om 19:40:

In dat geval zou ik formeel op de rijschoolhouder reageren.
Jij gaat natuurlijk niet iets betalen wat mondeling is afgesproken en (nog belangrijker) waar je geen factuur van hebt.
Zeg maar dat je een factuur afwacht.

Misschien hoor je dan nooit meer iets. Klinkt niet echt als een koosjere rijschoolhouder.

Nou inderdaad, waar gaat dat geld van de betalende klanten heen???

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

10-08-2021 om 19:44

rijscholen checken hoor
Je moet id laten zien
Domme rijschool 
Dom kind 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.