Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-11-2018 om 11:27
Ennn daar ben ik weer met een vraag waarvan ik graag wel wat meer meningen zou willen horen dan alleen de onze.
Situatie; dochter van 16 heeft eerste baantje. We wonen in een klein dorp, 15 km van de stad af. Hier werkt ze ook. S’weekends geen vervoer behalve de fiets. Dat betekent dat ze, als ze wil werken op de fiets moet. Die afspraak hebben we ook gemaakt. Werken prima, maar wel zelf fietsen. Ik werk 5 dagen en ga op mn vrije dag niet taxiën.
De afgelopen weken is het continu gezeur over het weer. Gisteren sliep ik bij mijn vriend, en presteert ze het om ons wakker te bellen omdat het regent. Om 7.00...! Ik heb haar vriendelijk doch zeer dringend verzocht om niet te bellen om 7 uit in de ochtend op mijn vrije dag.
Ik ben er klaar mee. En toch schuilt ergens dat stemmetje dat ik haar nog een lans moet geven. Mijn vriend zegt van niet. Elke week gezeur over het vervoer...ik sta in dubio.
Wat moet ik hiermee?
14-11-2018 om 23:35
Huh regen
Het regent echt zo vaak niet dus om haar af en toe eens te moeten brengen is niet zo vaak als waar je tegen opziet.
Lijkt me juist heel geschikt voor de onderlinge band; zeker in de pubertijd. Ze is pas 16ven al 16. Ze hangt overal net tussen.
Mijn kinderen fietsten ook 16 km enkele reis. Naar school, elke dag. En als het regende gingen ze met de bus of bracht ik ze een keer.
Dat van je vriend was idd niet zo relevant maar klonk wel vrij onaardig.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.