Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alleen Naar andere stad met vrienden


Poezekat schreef op 28-07-2022 om 09:52:

[..]

Het is omdat wij al een uur moeten reizen om bij een station te komen anders zou ik vaker de trein nemen, lekker rondkijken en wat lezen onderweg.

Dat is lastig. Ik zet ook wel mijn auto op station hier 12 km verderop.

Flanagan schreef op 28-07-2022 om 08:54:

[..]

Dat wist ik niet maar dan snap ik de wens van jongens om daar eens te chillen. Luna kan zijn moeder aangegeven te appen als hij in Utrecht is aangekomen en beloven haar te appen als hij weer naar huis gaat. Als was het maar om volgende keer zonder gevaar te mogen. Dat doen meiden ook vaak; moeders appen om vertrouwen te bereiken en zodoende vaker te mogen.

Ik weet niet of je zelf van shoppen houdt ( met dochter(s)?) Maar Hoog Catharijne is ook echt de moeite waard nu het verbouwd is. Tis maar een tip..😊😊

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 10:10

Miepjecody schreef op 28-07-2022 om 09:51:

[..]

Alsof je met de auto geen file hebt?

En ik vind het heerlijk om met mijn zakje m&ms en koffie niet op.te letten. En het is goed voor het milieu, en heb geen parkeerprobleem en geen parkeerkosten.

Die parkeerkosten worden dan ook ruimschoots gecompenseerd met de kosten voor een treinreis.. 

Als ik nu besluit met de kinderen een dagje Amsterdam te doen, dan ben ik dik €100 kwijt. Met z'n tweeën zit ik al tegen de 70 euro aan. Dat vind ik nogal wat.

Bijtje82 schreef op 28-07-2022 om 10:10:

[..]

Die parkeerkosten worden dan ook ruimschoots gecompenseerd met de kosten voor een treinreis..

Als ik nu besluit met de kinderen een dagje Amsterdam te doen, dan ben ik dik €100 kwijt. Met z'n tweeën zit ik al tegen de 70 euro aan. Dat vind ik nogal wat.

Ik heb een 40 % kortingkaart, waar meer mensen op kunnen. En er zijn vaak aanbiedingen.  Een dagkaart meestal 20 euro. Soms zelfs 15 euro.

Kinderen tot 12 gaan op een railrunner ( of is dat niet meer?)

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 10:16

Miepjecody schreef op 28-07-2022 om 10:13:

[..]

Ik heb een 40 % kortingkaart, waar meer mensen op kunnen. En er zijn vaak aanbiedingen. Een dagkaart meestal 20 euro. Soms zelfs 15 euro.

Kinderen tot 12 gaan op een railrunner ( of is dat niet meer?)

Kinderen kunnen idd met railrunner. Durf alleen even niet te zeggen of die ook geldt op de trajecten die niet van ns zijn. 

Maar goed, zelfs al zou ik alleen voor mezelf die 36 euro aftikken en dan die 7,50 voor de kinderen. Dan is de auto nog steedsngoedkoper.

We doen hef soms wel hoor eenndagje trein, gewoon voor de leuk en de ervaring. Maar ik vind het niet perse ontspannend. 

Miepjecody schreef op 28-07-2022 om 10:13:

[..]

Ik heb een 40 % kortingkaart, waar meer mensen op kunnen. En er zijn vaak aanbiedingen. Een dagkaart meestal 20 euro. Soms zelfs 15 euro.

Kinderen tot 12 gaan op een railrunner ( of is dat niet meer?)

die dagkaarten zijn er bijna niet op dit moment.

Kinderen tot 12, op een rail runner, of als je als ouder een kortingskaart hebt en ze hebben een eigen ov kaart: gratis in de trein zelfs.

van 12 tot en met 18 reizen ze in de daluren voor 7,60 de hele dag op de jongerendagkaart. 

Zo'n NS kortingskaart heb je er ook zo uit, reis je alleen in het weekend dan is het 2 euro per maand, en voor de hele week 40% korting in de dal uren is het 5 euro 10, en maandelijks opzegbaar. Voordeel ook van een NS abbonement, je krijgt de ov kaart er bij, gratis en voor niks. 

Neem je ns-flex, betaal je ook nog eens achteraf en hoef je geen saldo op je kaart te hebben staan om waar dan ook in het ov in te checken.

Bijtje82 schreef op 28-07-2022 om 10:16:

[..]

Kinderen kunnen idd met railrunner. Durf alleen even niet te zeggen of die ook geldt op de trajecten die niet van ns zijn.

Maar goed, zelfs al zou ik alleen voor mezelf die 36 euro aftikken en dan die 7,50 voor de kinderen. Dan is de auto nog steedsngoedkoper.

We doen hef soms wel hoor eenndagje trein, gewoon voor de leuk en de ervaring. Maar ik vind het niet perse ontspannend.

Ik vind autorijden helemaal niet ontspannend, mijn zoon vind er ook helemaal niks aan. In de trein kun je fijn een rondje wandelen, een boek lezen, samen een spel doen. Even slapen, moet ik in een auto allemaal niet proberen. 

Autorijden is continu alert zijn, dat is zo vermoeiend, dan kom je op je bestemming aan moet je ergens weer zien te parkeren, zeker in Amsterdam ben je zo 7,50 per uur kwijt als het niet al meer is tegenwoordig. 

Railrunners en ook de jongerendagkaart zijn ook bij andere aanbieders geldig.

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 10:29

zo zie je maar dat het nog best lastig is. Want als je dus zoals ik gewoon ff de ritprijs berekend of een kaartje koopt bij het station dan naai je jezelf. Via Google kom ik wel op de juiste plek om een goede prijs te berekenen. Dan zou een dagje Amsterdam  totaal 41 euro zijn met zijn allen. Vind ik nog steeds prijzig hoor, dan is de auto nog steeds goedkoper. 

Bijtje82 schreef op 28-07-2022 om 10:29:

zo zie je maar dat het nog best lastig is. Want als je dus zoals ik gewoon ff de ritprijs berekend of een kaartje koopt bij het station dan naai je jezelf. Via Google kom ik wel op de juiste plek om een goede prijs te berekenen. Dan zou een dagje Amsterdam totaal 41 euro zijn met zijn allen. Vind ik nog steeds prijzig hoor, dan is de auto nog steeds goedkoper.

Reken je dan ook de parkeerkosten mee? In mijn stad kost parkeren in het centrum 7,50 per uur. Amsterdam is ook zoiets danwel duurder. €41 euro aan treinkaartjes is wellicht duurder dan de benzine die je kwijt bent met de auto, maar je auto moet je ook nog kwijt. Wat vaak ook nog lastig is in grote steden. Auto is ook zeker niet altijd praktisch.

Ysenda schreef op 28-07-2022 om 10:26:

[..]

Ik vind autorijden helemaal niet ontspannend, mijn zoon vind er ook helemaal niks aan. In de trein kun je fijn een rondje wandelen, een boek lezen, samen een spel doen. Even slapen, moet ik in een auto allemaal niet proberen.

Autorijden is continu alert zijn, dat is zo vermoeiend, dan kom je op je bestemming aan moet je ergens weer zien te parkeren, zeker in Amsterdam ben je zo 7,50 per uur kwijt als het niet al meer is tegenwoordig.

Railrunners en ook de jongerendagkaart zijn ook bij andere aanbieders geldig.

Dat vind ik van het OV, daar moet ik veel meer voor aanstaan en opletten en het overzicht bewaren. 

Alkmaar is van hier uit 1 uur rijden met de auto. Heb ik met de trein mogen doen. Er staat 2 uur voor de reistijd, maar van deur tot deur was het 3 uur uiteindelijk. En duur. Ga je een dagje naar Alkmaar, kost het je 6 uur reistijd inclusief het gekakel en gesmak van de andere passagiers🙈

Ik vind reizen zowiezo gedoe, en ik zit ook nooit ontspannen. Niet in de auto en niet in het OV. Reizen met het OV kent daarbij ook nog eens zoveel dingen waar ik op moet letten, dat doe ik echt niet voor mijn lol. Veel te veel indrukken en prikkels. En dan heb ik nog wel zelf een chipkaart. Heb je die niet, dan wordt het voor de incidentele reiziger echt heel ingewikkeld. Ja, er is een app, maar als je die nooit gebruikt is het echt even puzzelen voor je weet hoe die werkt. Voor de ouderen onder ons al helemaal gedoe, mijn moeder kan dat echt niet handelen. Het goeie perron/halte vinden, opletten dat je er op tijd uit stapt, in- en uitchecken (dat is vooral een ding, dat zijn mensen van oudsher niet gewend om ook bij het naar buiten gaan iets te moeten doen in het OV), en waar staat die paal dan? Soms in het voertuig, andere keren weer erbuiten... En dan doet zo'n paal het niet, wat dan?? Als je niet dagelijks een route doet zit je (ik dan toch) niet relaxt, want stel dat je te lang blijft zitten?!
En het kan best dat een dalurenkaart goedkoper is, maar ik ga nooit met het OV, dus die haal ik er nooit uit.

Nee, ik vind het gedoe allemaal. Doe mij mijn auto met navigatie maar...

Max88 schreef op 28-07-2022 om 10:42:

[..]

Dat vind ik van het OV, daar moet ik veel meer voor aanstaan en opletten en het overzicht bewaren.

Alkmaar is van hier uit 1 uur rijden met de auto. Heb ik met de trein mogen doen. Er staat 2 uur voor de reistijd, maar van deur tot deur was het 3 uur uiteindelijk. En duur. Ga je een dagje naar Alkmaar, kost het je 6 uur reistijd inclusief het gekakel en gesmak van de andere passagiers🙈

Ja dat klopt wel; sommige routes kosten veel tijd met het OV. Als ik ñaar mijn tante ga is dat 1 uur met de auto en 2,5 uur met het OV dat is dus echt niet praktisch. Maar bij bepaalde uitjes is de trein wel handiger en soms goedkoper omdat je geen hoge parkeerkosten hebt of oeverloos veel tijd kwijt bent een parkeerplek te zoeken. In de trein kun je in een stiltecoupe gaan zitten, heb je ook geen last van gekakel. Lekker relaxt net een boek en wat te drinken erbij, voor ons veel relaxter dan autorijden. Trein wijst zich allemaal vanzelf, autorijden vergt veel concentratie. Maar wij houden dan ook niet van autorijden, ieder zijn ding.

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 10:51

Gingergirl schreef op 28-07-2022 om 10:37:

[..]

Reken je dan ook de parkeerkosten mee? In mijn stad kost parkeren in het centrum 7,50 per uur. Amsterdam is ook zoiets danwel duurder. €41 euro aan treinkaartjes is wellicht duurder dan de benzine die je kwijt bent met de auto, maar je auto moet je ook nog kwijt. Wat vaak ook nog lastig is in grote steden. Auto is ook zeker niet altijd praktisch.

Ik ken nog plekken waar je gratis kunt parkeren en dan met de tram of metro verder kunt. Is nog altijd goedkoper dan de trein.

Maar we hebben het nu over Amsterdam. Vind daar zelf eigenlijk weinig aan, dus die hele vergelijking zal voor mij niet op gaan. Kom daar zelden, er zijn leukere plekken om re bezoeken.

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 10:54

Ysenda schreef op 28-07-2022 om 10:26:

[..]

Ik vind autorijden helemaal niet ontspannend, mijn zoon vind er ook helemaal niks aan. In de trein kun je fijn een rondje wandelen, een boek lezen, samen een spel doen. Even slapen, moet ik in een auto allemaal niet proberen.

Autorijden is continu alert zijn, dat is zo vermoeiend, dan kom je op je bestemming aan moet je ergens weer zien te parkeren, zeker in Amsterdam ben je zo 7,50 per uur kwijt als het niet al meer is tegenwoordig.

Railrunners en ook de jongerendagkaart zijn ook bij andere aanbieders geldig.

Ik vind OV dan weer niks. Die afhankelijkheid, het wachten, het bijna nergens kunnen zitten, het is vaak erg vies of winderig en koud  op de stations. 

Geef mij de auto maar. In en uitstappen waar en wanner ik wil. Lekker kletsen zingen en lol maken zonder dat anderen meeluisteren of vinden dat je te aanwezig bent. 

Max88 schreef op 28-07-2022 om 10:42:

[..]

Dat vind ik van het OV, daar moet ik veel meer voor aanstaan en opletten en het overzicht bewaren.

Alkmaar is van hier uit 1 uur rijden met de auto. Heb ik met de trein mogen doen. Er staat 2 uur voor de reistijd, maar van deur tot deur was het 3 uur uiteindelijk. En duur. Ga je een dagje naar Alkmaar, kost het je 6 uur reistijd inclusief het gekakel en gesmak van de andere passagiers🙈

Dat geldt toch niet voor alle trajecten?

3 uur lijkt me stug. Ik ben in kortere tijd van Zeeland in Amsterdam. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.