Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vind jij je kind mooi?

Ik val juist op imperfectie. 

Wat is mooi? Ik heb Hollands Next Top Model gevolgd. Gitte is de winnaar. Ik snap daar niks van want zij zou bij mij niet eens door de voorrondes gekomen zijn. 

Als ik naar mijn kinderen kijk dan zie ik liefde. 

Kun je dan wel echt objectief zijn? Ik denk dat je altijd een blinde vlek hebt dan. 

Ja ik vind mijn kinderen mooi , want ik ben moeder
Iemand zei : 'Schoonheid is een balans tussen innerlijk en uiterlijk'.
Daar ben ik het meer eens .

watertoren schreef op 07-12-2024 om 14:53:

[..]

Ik denk dat jij mooier bent dan wat jezelf denkt. Als ze afspreken met koppels zonder jou dan zien ze jou dus wel als een soort rivaal.

Of omdat het idee van derde wiel aan de wagen zijn, te veel aanhang heeft.

Ik heb naar aanleiding van dit topic eens aan mijn man gevraagd waar hij destijds voor is gevallen in mij. Hij zei dat hij mij een hele eigenzinnige en zelfs beetje mystieke uitstraling vond hebben en dat hij me ook mooi vond, vooral mijn gezicht en hoe mijn haar toen zat. En dat hij dat nog steeds in mij ziet en dat heel aantrekkelijk vindt.

MamaE schreef op 08-12-2024 om 12:17:

Ik heb naar aanleiding van dit topic eens aan mijn man gevraagd waar hij destijds voor is gevallen in mij. Hij zei dat hij mij een hele eigenzinnige en zelfs beetje mystieke uitstraling vond hebben en dat hij me ook mooi vond, vooral mijn gezicht en hoe mijn haar toen zat. En dat hij dat nog steeds in mij ziet en dat heel aantrekkelijk vindt.

Hier hetzelfde , niet naar aanleiding van dit topic maar wel omdat ik behoorlijk doorsnee ben kwa uiterlijk niet super lelijk, maar verre van fotogeniek en mijn man echt letterlijk model mooi , hij viel op mijn uitstraling , een lief gezicht met een eigen look 

watertoren schreef op 08-12-2024 om 08:47:

Wat is mooi? Ik heb Hollands Next Top Model gevolgd. Gitte is de winnaar. Ik snap daar niks van want zij zou bij mij niet eens door de voorrondes gekomen zijn.

Volgens mij gaat dat programma niet over mooi in de zin zoals we mooi interpreteren in o.a. dit topic. Een top model moet diverse kwaliteiten hebben en daarvan is mooi zijn beslist niet de belangrijkste.

Kikki39 schreef op 07-12-2024 om 20:10:

maar zouden we niet allemaal toch wel een beetje dezelfde mensen van bv. televisie mooi vinden? Of hebben we daar verschillende meningen over? Omdat eigenlijk bijna iedereen hier hun eigen kind knap vind. Als ik 20 kinderen zie, vind ik er denk ik maar echt 2 heel knap gemiddeld genomen.

Ik vind de kinderen bij mijn dochter in de klas ook niet lelijk, dus ik kan me helemaal voorstellen dat hun ouders ze mooi of knap vinden. 

Kikki39 schreef op 07-12-2024 om 20:10:

maar zouden we niet allemaal toch wel een beetje dezelfde mensen van bv. televisie mooi vinden? Of hebben we daar verschillende meningen over? Omdat eigenlijk bijna iedereen hier hun eigen kind knap vind. Als ik 20 kinderen zie, vind ik er denk ik maar echt 2 heel knap gemiddeld genomen.

Dat denk ik niet. Ik zie dat een Doutzen Kroes standaard mooi is, maar ik vind haar niet knap. Ik vind Anneke van Gietsbergen ontzettend knap. Mijn beste vriendin begrijpt daar niks van. Zij vindt Doutzen ook niet knap. Maar vindt Nicole Kidman (voor de botox) weer het toppunt van schoonheid. Dus nee, ik denk dat het veel diverser is. 

FruitMoeder

FruitMoeder

09-12-2024 om 08:19 Topicstarter

Lucie1985 schreef op 06-12-2024 om 23:55:

Wat goed dat je dit benoemt. Het is toch een beetje een taboe. 

Ik merk ook wel aan de reacties is hier dat het best taboe is om te zeggen. Maar het voelt bijna als of mijn dochter een achterstand heeft in haar leven. En zij begint dit helaas ook te merken. Ik had gewoon meer voor haar gehoopt. En dat gebrek aan complimenten van andere naar mij toe over hoe knap mijn dochter is bevestigen mijn gevoel ook. 

FruitMoeder schreef op 09-12-2024 om 08:19:

[..]

Ik merk ook wel aan de reacties is hier dat het best taboe is om te zeggen. Maar het voelt bijna als of mijn dochter een achterstand heeft in haar leven. En zij begint dit helaas ook te merken. Ik had gewoon meer voor haar gehoopt. En dat gebrek aan complimenten van andere naar mij toe over hoe knap mijn dochter is bevestigen mijn gevoel ook.

Nou dit is ook wel overdreven hoor, er mankeert haar (zichtbaar of onzichtbaar) toch niks? En wat merkt ze er van?

FruitMoeder schreef op 09-12-2024 om 08:19:

[..]

Ik denk dat je hier heel erg mee moet uitkijken dat je dit niet blijft zeggen tegen jezelf. Het is namelijk niet heel erg geaccepteerd om als volwassene over het kind van een ander dingen te zeggen als hoe knap het kind is, hoe mooi het gezicht is bijv of het figuur of ....

Over mijn kind wordt dat ook nooit gezegd, voor mij betekent dat echt niet dat mijn kind niet mooi is. Ik zeg dit ook nooit over het kind van een ander. En zie toch echt wel mooie en minder mooie kinderen (ik zie er heel veel want ik werk op een bso). Ik zie ook niet in waarom iemand dat zou gaan zeggen. 

Zilver_gray schreef op 09-12-2024 om 08:55:

[..]

Nou dit is ook wel overdreven hoor, er mankeert haar (zichtbaar of onzichtbaar) toch niks? En wat merkt ze er van?

Ze merkt denk ik vooral hoe haar moeder denkt. En dat is het stuk waar to echt mee uit moet kijken. Want voor een kind is het ontzettend pijnlijk om te horen/voelen dat je ouder je niet mooi vindt. Daar kan ze nog een flinke tik aan over houden. 

Net als Fruitmoeder dat zelf ook heeft. Hier zou ik dus hulp voor zoeken. Want dit ligt bij jou zelf en heel belangrijk dat zij niet jouw probleem over neemt en zelf gaat denken dat ze niet mooi is. Dat gaat een dikke deuk in haar zelfbeeld en zelfvertrouwen geven. Lijkt me goed idee om eens te bespreken met de huisarts en doorverwezen te worden. 

PinkFlower schreef op 09-12-2024 om 09:25:

[..]

Ze merkt denk ik vooral hoe haar moeder denkt. En dat is het stuk waar to echt mee uit moet kijken. Want voor een kind is het ontzettend pijnlijk om te horen/voelen dat je ouder je niet mooi vindt. Daar kan ze nog een flinke tik aan over houden.

Net als Fruitmoeder dat zelf ook heeft. Hier zou ik dus hulp voor zoeken. Want dit ligt bij jou zelf en heel belangrijk dat zij niet jouw probleem over neemt en zelf gaat denken dat ze niet mooi is. Dat gaat een dikke deuk in haar zelfbeeld en zelfvertrouwen geven. Lijkt me goed idee om eens te bespreken met de huisarts en doorverwezen te worden.

Als kind heb je al genoeg obstakels te overwinnen in het leven, dan zit je niet te wachten op een moeder die haar (eigen) onzekerheden ook nog op jou projecteert. Ja to doet er verstandig aan om daar wat mee te doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.