FruitMoeder
05-12-2024 om 10:00
Vind jij je kind mooi?
Dit is misschien wel een hele rare, maar vind jij je kind mooi? Als ik naar mijn dochter kijk zie ik veel uiterlijke kenmerken van mijzelf waar ik zelf niet tevreden mee ben. Wij hebben allebei te grote oren, hoog voorhoofd en een prominente neus. Ik was\ben daar nog best onzeker over en mijn dochter (6 jaar) is nu op een leeftijd dat zij ook begint te merken dat zij bijvoorbeeld de grootste oren van de klas heeft. Er zijn ook veel meisjes in de klas waar zij zich mee vergelijkt. En dan zegt ze dingen als Marietje is veel mooier dan ik. Ik noem dan andere kwaliteiten op zoals aardig zijn of slim zijn. Twee dingen waar mijn dochter wel in uitblinkt. Ik weet dat mijn moeder altijd zei dat ik ook mooi was, maar ik zag zelf ook wel dat het niet zo was. Hoe gaan jullie daarmee om?
Meesje
07-12-2024 om 17:40
Zilver_gray schreef op 07-12-2024 om 15:10:
[..]
Dat je als single niet uitgenodigd wordt bij afspraken tussen koppels, kan tal van redenen hebben. Men hoeft je niet meteen als rivaal te zien. Dat is wel erg kort door de bocht.
Nou dit. Ik weet vrij zeker dat ze me niet te mooi vinden om erbij te zijn.
Schemerlampje
07-12-2024 om 17:51
Bakblik schreef op 07-12-2024 om 16:58:
[..]
Nee niet vervelend bedoeld dat zal best. Wat mij dan irriteert is het feit dat anderen bedenken wat voor mij het fijnste zou zijn. Ik ga graag naar verjaardagen van een vriendin van mij zonder mijn echtgenoot. Als hij mee is dan spreek ik alleen hem en dat kan thuis ook. Als ik alleen ben dan spreek ik anderen.
Begrijp me goed, het zou mij ook irriteren, dan denk ik: “Je kunt ook vragen wat ik wil”. Maar dan nog kunnen de intenties goed zijn.
Gingergirl
07-12-2024 om 18:07
Bakblik schreef op 07-12-2024 om 16:58:
[..]
Nee niet vervelend bedoeld dat zal best. Wat mij dan irriteert is het feit dat anderen bedenken wat voor mij het fijnste zou zijn. Ik ga graag naar verjaardagen van een vriendin van mij zonder mijn echtgenoot. Als hij mee is dan spreek ik alleen hem en dat kan thuis ook. Als ik alleen ben dan spreek ik anderen.
Hoezo spreek je dan alleen hem? Durft hij niet zelf met anderen te praten op een feestje
Bakblik
07-12-2024 om 18:22
Schemerlampje schreef op 07-12-2024 om 17:51:
[..]
Begrijp me goed, het zou mij ook irriteren, dan denk ik: “Je kunt ook vragen wat ik wil”. Maar dan nog kunnen de intenties goed zijn.
Nee de intentie is altijd fout in mijn ogen. Niet vragen wat de ander wil maar zelf beslissen dat de ander iets niet zou willen is wel heel erg invullen voor een ander.
Een tante van mij heeft daar ook een handje van. Haar zus (die ver weg woont en weduwe is) als enige niet uitnodigen onder het mom van wat niet weet wat niet deert. Toch naar als mijn ouders dan vertellen dat er een borrel was vanwege de verhuizing van de eerste tante, omdat ze denken dat de ver weg wonende tante zelf heeft besloten om niet te komen. De verhuisde tante dacht dan dat de ver weg wonende tante waarschijnlijk niet zou komen voor zo'n kort "feestje". Dat moet tante zelf beslissen.
Bakblik
07-12-2024 om 18:31
Gingergirl schreef op 07-12-2024 om 18:07:
[..]
Hoezo spreek je dan alleen hem? Durft hij niet zelf met anderen te praten op een feestje
Hij praat pas met anderen als hij ze echt kent en op een feestje met veel onbekenden klapt hij een soort dicht of zo. Zeker als de gespreksonderwerpen ver af liggen van zijn interesses. Bij mijn vriendin gaat het gesprek vaak over klassieke muziek en concerten dat is niet echt zijn ding.
Maar we gaan nu wel erg offtopic.
Diyer
07-12-2024 om 19:37
Zilver_gray schreef op 05-12-2024 om 10:28:
Een volmondig Ja! Ik vind mijn kinderen prachtig! Vanaf het moment dat ze geboren werden.
Ik dacht eigenlijk dat elke moeder haar eigen kind mooi vond?
Niet per se. Ik vind mijn kinderen niet per se mooi, wel fijn om naar te kijken. Maar dat is omdat ze eigen zijn.
Diyer
07-12-2024 om 19:42
_Anoniem_ schreef op 07-12-2024 om 11:25:
Ik denk dat "knap" gevonden worden heel veel te maken heeft met je uitstraling. Ik zag ooit een interview met een acteur (ben even zijn naam vergeten) die een vrij gewoontjes uiterlijk had. Niet lelijk, maar ook niet superknap. Hij vertelde dat hij auditie ging doen voor de rol van een playboyachtig type in een serie. En toen zei hij: "Ik ben niet heel knap, maar ik ga gewoon spelen alsof ik dat wel ben." Nou, ik zag later een van die scènes, en het was dezelfde man, maar door zijn houding en uitstraling was hij ineens knap!
Ik denk dat dat bij iedereen wel een beetje zo werkt. Als je rondloopt met het idee "kijk niet naar mij," straal je dat ook uit, alsof je denkt dat je niets waard bent. Maar als je gaat denken: "Ik voel me mooi, ik ben leuk gezelschap," dan krijg je automatisch meer aantrekkingskracht. Het zit echt in hoe je jezelf laat zien.
Dat denk ik wel zeker. Ik kan knappe mensen lelijk vinden door een onprettige uitstraling en niet knappe mensen aantrekkelijk door een prettige uitstraling. Uitstraling maakt voor mij veel meer of iemand knap is of niet. En gek genoeg hou ik ook van karaktervolle gezichten. Ik vind die vaak aantrekkelijker dan gezichten die voldoen aan de saaie doorsnee knappe koppies.
Dat is voor mij net hetzelfde als een wit papier. Niks op aan te merken, maar ook niks om op te merken.
Kikki39
07-12-2024 om 19:53
Mijn kind vind ik zeker knap en dat hoor ik ook van andere. Ik was vroeger zelf ook best wel knap, maarrrrrr ik ben iets meer dan 30 kg dikker dan vroeger, en ja nu ben ik dus niet meer knap zeker mede omdat ik dik ben, dat vind ik wel echt jammer. Maar het lukt me niet om er iets aan te doen
Kikki39
07-12-2024 om 20:10
maar zouden we niet allemaal toch wel een beetje dezelfde mensen van bv. televisie mooi vinden? Of hebben we daar verschillende meningen over? Omdat eigenlijk bijna iedereen hier hun eigen kind knap vind. Als ik 20 kinderen zie, vind ik er denk ik maar echt 2 heel knap gemiddeld genomen.
Euphoria
07-12-2024 om 20:44
Kikki39 schreef op 07-12-2024 om 19:53:
Mijn kind vind ik zeker knap en dat hoor ik ook van andere. Ik was vroeger zelf ook best wel knap, maarrrrrr ik ben iets meer dan 30 kg dikker dan vroeger, en ja nu ben ik dus niet meer knap zeker mede omdat ik dik ben, dat vind ik wel echt jammer. Maar het lukt me niet om er iets aan te doen
Dus dik= niet knap?
Wat kort door de bocht. Wat doe jij jezelf te kort zeg!
Ginevra
07-12-2024 om 21:55
Kikki39 schreef op 07-12-2024 om 20:10:
maar zouden we niet allemaal toch wel een beetje dezelfde mensen van bv. televisie mooi vinden? Of hebben we daar verschillende meningen over?
ik vind een heleboel mensen van televisie (voorzover ik ze ken) best knap, maar niet aantrekkelijk.
Dan zou ik bv best hun gave huid, mooie figuur of knappe gezicht willen hebben, maar er dan wel iets anders mee doen.
Maremare
07-12-2024 om 22:41
Ik vind dat mijn zoon (6 jaar) goed gelukt is. Prachtige ogen, een lief neusje, goeie kop met haar en een lach waar je van smelt. Dan vergeet ik gewoon dat zijn oren een klein beetje van zijn hoofd afstaan. Die stand van zijn oren is lang zo erg niet als dat het bij mij was vroeger, dus geen aanleiding voor een correctieve ingreep. En die oren horen ook gewoon zo bij hem. Geeft hem iets guitigs. Ben trots op hem, maakt niet uit wanneer of waar. Daarnaast heeft hij een lief en zorgzaam karakter, ondanks dat we hem ook regelmatig achter het behang willen plakken.
MMcGonagall
07-12-2024 om 22:42
maar zouden we niet allemaal toch wel een beetje dezelfde mensen van bv. televisie mooi vinden? Of hebben we daar verschillende meningen over? Omdat eigenlijk bijna iedereen hier hun eigen kind knap vind. Als ik 20 kinderen zie, vind ik er denk ik maar echt 2 heel knap gemiddeld genomen.
Dat zal bij onze kinderen niet anders zijn. De meesten zijn gemiddeld aantrekkelijk en een enkeling objectief mooi.
Moederkareltje
07-12-2024 om 22:52
Ik denk ook zoiets ja van 2 van de 20 kinderen dat ik denk zozo want een spetter. Maar ik denk nooit was dat maar mijn kind of dat ik jaloers raak. Ik denk dan weer wel dat ik andere moeders jaloers maak met mijn kinderen en het zielig is om ze steeds te confronteren met mijn mooie kinderen. Met wat logica kan ik het allemaal wel bedenken dat zij op hun beurt waarschijnlijk helemaal niet zo denken maar het blijft de dode hoek, de blinde vlek, de roze bril.
Diyer
07-12-2024 om 23:47
Ik vind misschien 1 kind uit 50 knap. Maar ik vind knap ook vrij onbelangrijk. Ik vind aantrekkelijk interessanter. Aantrekkelijk hoeft niet seksueel te zijn. Aantrekkelijk staat voor mij voor een boeiend gezicht. Een gezicht/ogen waar ik graag naar kijk om diverse redenen. En intelligentie vind ik aantrekkelijk.
Als ik een doorsnee modeblad opensla, zie ik veel gezichten en lijven die voldoen aan de normen en knapper zijn dan mijzelf, maar ik word er niet warm of koud van. Kan soms zelfs modellen onaantrekkelijk vinden.
Dus wat dat betreft zit schoonheid toch echt bij de aanschouwer.