Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tot welke leeftijd BSO?


Hier gaan de kinderen (starten dadelijk in groep 5 en 7) nog gewoon naar de BSO. 2x voor school en 1x na school. Na school is wel maar maximaal 1 uur (ze gaan op de dagen dat ik werk sowieso al tot 5 uur naar school). En door dit topic realiseer ik me dat we daar misschien eens iets aan kunnen gaan doen. Op de maandag werkt mijn man thuis en lopen ze sinds einde van vorig schooljaar ook al samen van en naar school.

De jongste loopt sinds halverwege afgelopen jaar samen met een vriendinnetje naar school. De oudste deed dit al, maar vond het saai om het stuk naar haar vriendinnetje alleen te lopen, dus liep ze dan nog meestal met ons mee. Nu wonen de vriendinnetjes van beide nagenoeg langs elkaar, dus lopen ze op de dagen dat we thuis zijn daar samen heen en vanuit daar dus met hun vriendinnetjes naar school.

Voorschoolse opvang vind ik lastiger om op te zeggen. Want dan gaat het er niet alleen om dat ze even alleen thuis kunnen zijn, maar ook dat ze uit zichzelf op tijd vertrekken om op tijd op school te zijn en het huis afsluiten enzo. Maar ik wilde dit jaar in ieder geval met de oudste wel gaan starten met zelf wekker zetten enzo, zodat ze hier alvast mee kan oefenen de komende jaren.

Mijn jongens zijn 11 en 9, eigenlijk bijna 12 en 10. 
De oudste hebben we afgebouwd en uiteindelijk eind groep 7 nog een paar maanden 1 dag per week BSO. Groep 8 ging hij niet meer. 
De jongste gaat komend schooljaar nog 1x per week naar de BSO en als hij naar groep 7 gaat, schrijven we hem uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.