Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Tjezus wat een wereldvreemd gemiep om niks. Een tosti-ijzer in de klas 😱!
Kunnen jullie je niet beter zo opwinden over leesmotivatie bijvoorbeeld? Volgen jullie het nieuws wel? 

Gingergirl schreef op 14-12-2023 om 22:36:

[..]

Mijn kinderen zitten op een grote basisschool bijna 700 kinderen. Ze hebben continurooster en eten 30 minuten en spelen 30 minuten buiten. Elke klas heeft een eigen tosti ijzer die de juf 5 minuten voor de pauze aan zet. Er is in de klas geen systeem wie op welke dag een tosti mag maken, dat regelt zich vanzelf. Kijk heb je 1x per jaar een tostidag dan wil iedereen en is het spits bij het apparaat nu valt dat mee en er gaan 3 tosti's tegelijk in dus is zo klaar. Er is wel een roulatiesysteem voor de keuken waar ze noodles kunnen maken en de magnetrons kunnen gebruiken. Ook daar kunnen meerdere bakjes tegelijk in dus zo klaar. Ik kan me voorstellen als mensen het niet kennen allerlei beren op de weg zien maar die zijn er in de praktijk niet. Mijn kinderen houden helemaal niet van brood ( ik ook niet) dus eten graag warm, fijn dat het hier kan. Ingewikkeld is het gelukkig niet.

Dat dagelijks tosti gebeurden lijkt mij echt wel gedoe voor de juf en kan tot gevolg hebben dat een of meerdere kinderen geen tosti kunnen eten en die wel hebben meegenomen.  Bij ons wordt er als er tosti gegeten worden ook ander (minder voedzaam) wit brood gebruikt anders is het geen tosti meer. Ik ben wel blij met de regeling bij ons op school. In groep 6 was het voor het eerst en in groep 7 ook en dat was 2 keer nu in groep 8 is het nu voor de 2e of 3e keer dat er tosti / noodle dag is. Het hoeft niet per se elke week het is leuk dat het af en toe eens als verrassing is. Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles. 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 07:20:

[..]

Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles.

wij wel… doen we nu iets niet goed?

Hier hebben ze eenmaal per week tostidag op school. Met bruinbrood. Helemaal prima. Kind wil het de ene keer wel en andere keer heeft ze liever gewoon een boterham pindakaas. Niks mis mee. 
Enne wij eten soms echt wel wekelijks tosti of noodle(soep) thuis. Of ze nu hoterham kaas eten of die even in het tostiijzer mikken. 

Lieveheersbeest schreef op 15-12-2023 om 07:24:

[..]

wij wel… doen we nu iets niet goed?

O ja sommige mensen wel maar de meeste mensen dus niet.

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 07:20:

[..]

Dat dagelijks tosti gebeurden lijkt mij echt wel gedoe voor de juf en kan tot gevolg hebben dat een of meerdere kinderen geen tosti kunnen eten en die wel hebben meegenomen. Bij ons wordt er als er tosti gegeten worden ook ander (minder voedzaam) wit brood gebruikt anders is het geen tosti meer. Ik ben wel blij met de regeling bij ons op school. In groep 6 was het voor het eerst en in groep 7 ook en dat was 2 keer nu in groep 8 is het nu voor de 2e of 3e keer dat er tosti / noodle dag is. Het hoeft niet per se elke week het is leuk dat het af en toe eens als verrassing is. Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles.

Het was hier op school echt geen gedoe, elke dag een andere combinatie groep waar een tosti gemaakt kon worden. En er was altijd genoeg tijd om nog te spelen. Vanaf groep 5/6 werd dat gedaan door de leerlingen die klassendienst hadden, daarvoor door de juf. En waarom geen tosti van bruin brood? Ik heb ze nooit wit brood meegegeven voor de tosti, niet eens over nagedacht en ook nooit commentaar over gehad.

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 07:31:

[..]

O ja sommige mensen wel maar de meeste mensen dus niet.

Nou en? 

Ik kom op heel veel scholen en op bijna alle scholen staat een tosti-ijzer. Soms zelfs zo’n grote waar er vier tegelijk in kunnen. Ook kunnen kinderen vaak heet water krijgen voor noedels of iets opwarmen in de magnetron. Wel vaak op één dag in de week en dat snap ik wel want het kost natuurlijk meer werk dan die kids hun broodtrommel leeg te laten eten.

Wat een ge-emmer over tosti's op school. Sommigen hier maken er echt een sport van om te zeuren om niks.
En oh hier worden bijna dagelijks bruinbrood tosti's gegeten met alleen kaas en flink ketchup om in te dippen!

EmmaT schreef op 15-12-2023 om 07:14:

Tjezus wat een wereldvreemd gemiep om niks. Een tosti-ijzer in de klas 😱!
Kunnen jullie je niet beter zo opwinden over leesmotivatie bijvoorbeeld? Volgen jullie het nieuws wel?

Het ís inderdaad gemiep om niks, en ik lees weinig mensen die van hun stoel zijn gevallen om een tosti ijzer. “Volgen jullie het nieuws wel over leesmotivatie?” Maar heeft hier toch niks mee van doen? Beginnen hier toch ook niet ineens over het asielzoekersbeleid of zo? 

EmmaT schreef op 15-12-2023 om 07:14:

Tjezus wat een wereldvreemd gemiep om niks. Een tosti-ijzer in de klas 😱!
Kunnen jullie je niet beter zo opwinden over leesmotivatie bijvoorbeeld? Volgen jullie het nieuws wel?

Je hebt gelijk. Misschien moeten ze er een tosti-kookboek bij kopen. Dan kan je proeven hoe het lukt met lezen 

yette schreef op 15-12-2023 om 07:46:

[..]

Je hebt gelijk. Misschien moeten ze er een tosti-kookboek bij kopen. Dan kan je proeven hoe het lukt met lezen

De moeder van zoons vriendje werd erop aangesproken door de juf dat ze haar zoon een tosti gaf als ontbijt.

1. Waar bemoeit ze zich mee.
2. Een plak brood met ham plus een plak brood met kaas zouden wel een gezond ontbijt zijn.

Dat kind was overigens niet obees ofzo, eerder het tegenovergestelde.

Als de stoppen het aan kunnen, vind ik een tostiijzer in de klas een prima idee. En elke dag een ander groepje dat er gebruik van mag maken is zeker ook leuk.

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 19:59:

Ik zou kind trouwens morgen gewoon een blik worst en een pan meegeven.
Als juf tosti's geen probleem vond, dan zijn hotdogs om de week af te sluiten vast ook geen probleem.

Net zo kinderachtig als de airfryer. 
Je hoeft gewoon niet een punt te maken als ouder, vooral niet op zo’n manier. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.