Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Leuk!
Zowel op m'n huidige werk als bij m'n vorige naam stond er ook een tosti-ijzer. Waarom zou dat voor schoolkinderen dan niet kunnen?
En een tosti in een tosti-ijzer kan niet zo veel kwaad, veel minder risico dan hete pannen met soep op een gasbrander. 

Prima toch? Ik werk op een middelbare school en zag laatst dat een leerling een tosti-ijzer in z’n kluisje had 

Ik vind de vergelijking met een airfryer trouwens idioot. Een tosti-ijzer is bedoeld voor boterhammen (die je in het algemeen ook gewoon tussen de middag eet). Een airfryer niet. Ik heb ook weleens leerlingen die iets opwarmen in de schoolkeuken (meegenomen bakje van thuis). Waarom zouden docenten dat wel mogen en leerlingen niet? 

-Nienke- schreef op 14-12-2023 om 19:48:

Prima toch? Ik werk op een middelbare school en zag laatst dat een leerling een tosti-ijzer in z’n kluisje had

Ik vind de vergelijking met een airfryer trouwens idioot. Een tosti-ijzer is bedoeld voor boterhammen (die je in het algemeen ook gewoon tussen de middag eet). Een airfryer niet. Ik heb ook weleens leerlingen die iets opwarmen in de schoolkeuken (meegenomen bakje van thuis). Waarom zouden docenten dat wel mogen en leerlingen niet?

Omdat je dan 10 microgolfovens kan zetten. Want dan wil elk kind het.

Staat er straks een uur lang een rij van hier tot in Tokio en heeft de helft zijn eten niet op op 't moment dat de les terug begint.

Mag ik dan ook een waterkoker zetten? Want als een ander tosti's of "een bakje opwarm-eten" mag, wil ik wel Aiki-Noodles eten als lunch.

Sommige dingen hou je gewoon maar voor thuis of voor 1 keer per jaar per uitzondering.

Ik vind je reactie erg flauw. Wat wil je er mee bereiken?

Anouk1234

Anouk1234

14-12-2023 om 19:53 Topicstarter

-Nienke- schreef op 14-12-2023 om 19:48:

Prima toch? Ik werk op een middelbare school en zag laatst dat een leerling een tosti-ijzer in z’n kluisje had

Ik vind de vergelijking met een airfryer trouwens idioot. Een tosti-ijzer is bedoeld voor boterhammen (die je in het algemeen ook gewoon tussen de middag eet). Een airfryer niet. Ik heb ook weleens leerlingen die iets opwarmen in de schoolkeuken (meegenomen bakje van thuis). Waarom zouden docenten dat wel mogen en leerlingen niet?

Dus dan mag een leerling ook naar de lerarenkamer om koffie te halen. Want dat mag een leraar immers ook.

Anouk1234 schreef op 14-12-2023 om 19:53:

[..]

Dus dan mag een leerling ook naar de lerarenkamer om koffie te halen. Want dat mag een leraar immers ook.

En die leerling mag uiteraard ook een sigaret opsteken op school in de rookkamer.

Want dat mag de juf 's middags - buiten kinderzicht of in een rookkamer - ook.

ik vind het een beetje vervelende manier van reageren. Wat ga je doen als de juf nee zegt? Verhaal halen waarom een tosti-ijzer wel mag en waarom en airfryer niet? 

Als je het niet eens bent met een tosti- ijzer op school zou ik dat bespreken met de juf. 

Mochten andere kinderen het tosti- ijzer trouwens ook gebruiken? Dat zou wat mij betreft wel een voorwaarde moeten zijn. 

Ik ken scholen waar elke dag een ander groepje aan de beurt is voor een tosti. Elke dag dan dus ongeveer 6 kinderen. Dat is ook te overzien met de tijd die er is om te eten. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 19:54:

[..]

En die leerling mag uiteraard ook een sigaret opsteken op school in de rookkamer.

Want dat mag de juf 's middags - buiten kinderzicht of in een rookkamer - ook.

Ik mag toch hopen dat rookkamers in scholen inmiddels niet meer bestaan.

Anouk1234

Anouk1234

14-12-2023 om 19:57 Topicstarter

duizel schreef op 14-12-2023 om 19:55:

ik vind het een beetje overtrokken reactie. Er zijn echt meer scholen met een tosti- ijzer. Wat ga je doen als de juf nee zegt? Verhaal halen waarom een tosti-ijzer wel mag en waarom en airfryer niet?

Als je het niet eens bent met een tosti- ijzer op school zou ik dat bespreken met de juf.

Mochten andere kinderen het tosti- ijzer trouwens ook gebruiken? Dat zou wat mij betreft wel een voorwaarde moeten zijn.

Een paar andere kinderen mochten een tosti maken.

Ik vind een tosti-ijzer in de klas ook niet gek. 
Ik eet op mn werk ook regelmatig een tosti. Vind een tosti nou niet echt iets voor een 'speciale' dag of activiteit. 

Wat ik dan wel kinderachtig vind is dat je tegen je kind zegt dat ze moet vragen of ze een airfryer mag meenemen. Je vind het bizar maar wat is nou precies jouw probleem dat er een tosti-ijzer in de klas van je kind staat? 

Ik vind vooral dat je je als ouder hier niet mee moet bemoeien. Dit is tussen de leerkracht en het kind dat erom gevraagd heeft. Als jij dit niet vind kunnen dan heeft jouw kind gewoon geen toestemming om een tosti-ijzer meer naar school te nemen.

Ik zou kind trouwens morgen gewoon een blik worst en een pan meegeven.
Als juf tosti's geen probleem vond, dan zijn hotdogs om de week af te sluiten vast ook geen probleem.

Anouk1234 schreef op 14-12-2023 om 19:29:

[..]

Precies. Gewoon om te testen gaat mijn dochter vragen of ze een airfryer mee mag nemen. Als dat mag wordt de volgende keer gevraagd of ze een gourmetstel mee mag nemen. Gaat ze natuurlijk allemaal niet echt meenemen.

Echt hartstikke leuk.


beetje gek dat je hier een ding van gaat maken (via je dochter).

En wat hoop je daarmee te bereiken? Dat het niet meer mag, een kind (kinderen) dat nu blij is teleurgesteld wordt?

Ik vind het echt buitengewoon kinderachtig om dan te gaan vragen om een airfryer om een of ander punt te maken, terwijl het überhaupt niet jouw probleem is. Ik vind het juist bizar dat hier zo op gereageerd wordt. Knakworsten meenemen, want ja doet moet dan ook wel kunnen. De airfryer moet dan ook wel kunnen en laten we dan meteen een gaspit meenemen. 

Maar blijkbaar is het dus inderdaad geen goed idee, als het zelfs de volwassenen al niet lukt om het niet meteen in het extreme te trekken en er volwassen op te reageren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.