Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Op mijn vrije dagen eet ik graag een tosti, ik heb zeker drie keer per week een tosti.

Op het werk mag een tostiijzer niet vanwege de veiligheid. Maar dankzij de goedgekeurde, door de baas verstrekte, luchtbevochtiger hebben we urenlang zonder stroom gezeten.

MamaE schreef op 14-12-2023 om 20:17:

Ik ben niet per se tegen tosti's op school, maar het lijkt me wel goed om, alvorens ja te zeggen, na te denken hoe je dit gaat invullen en organiseren en waar je de grens gaat leggen. En dit dan als school, dus niet afhankelijk van de leerkracht.
Bijvoorbeeld door groepjes te maken met wie op welke dag tosti's mag maken ivm tijd. En vanaf welke groep dit mag.
Wie het tosti ijzer schoonmaakt. Wie er verantwoordelijk voor is als het kapot gaat.

Als Pietje een tosti ijzer mee mag en dan mag bepalen dat alleen hij en zijn vriendjes tosti's mogen, elke dag, en de rest heeft pech, is dat niet sociaal. En als er straks vijf tosti ijzers staan, neemt het weer veel ruimte in. Of mensen willen nog andere voorzieningen. Een klaslokaal op een basisschool is iets anders dan een kantoor voor volwassenen.

Niet alles wat je thuis doet hoeft ook op school.

Dat mag de juf doen, daar hoef jij je als ouder niet mee te bemoeien. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:44:

[..]

Ik vind een tosti luxe-voer.

Elke dag of elke week luxe-voer op school is nergens voor nodig. Leuk voor af en toe - bijvoorbeeld de vrijdag voor een vakantie - een keertje, maar daar stopt het.

Je jaagt er andere ouders ook nog eens élke week extra mee op kosten en in de schulden want tja, je wil je kind niet elke week niet laten meedoen.

(Ik eet standaard dubbel zoveel brood bij tosti's én er moet nog eens zowel kaas als ham op.)

En als kind 1 warme tosti's wil vind ik het niet gek dat kind 2 warme friet uit de airfryer wil. Friet zijn gewoon aardappelen. Wat kan er nu mis zijn met een stel aardappelen ?

Tosti is juist ultiem bespaarvoer. Die maak je, net als wentelteefjes met oud brood dat dus net te oud is om lekker gewoon te eten en zonder tosti-ijzer of pan in de kliko geflikkerd wordt. 

Je jaagt andere ouders dus niet op kosten (hoe dan?) maar helpt ze van hun oude brood af. 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 07:20:

[..]

Dat dagelijks tosti gebeurden lijkt mij echt wel gedoe voor de juf en kan tot gevolg hebben dat een of meerdere kinderen geen tosti kunnen eten en die wel hebben meegenomen. Bij ons wordt er als er tosti gegeten worden ook ander (minder voedzaam) wit brood gebruikt anders is het geen tosti meer. Ik ben wel blij met de regeling bij ons op school. In groep 6 was het voor het eerst en in groep 7 ook en dat was 2 keer nu in groep 8 is het nu voor de 2e of 3e keer dat er tosti / noodle dag is. Het hoeft niet per se elke week het is leuk dat het af en toe eens als verrassing is. Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles.

Zeker geen puber in huis?

een klasgenoot vraagt een tosti ijzer mee te mogen nemen, juf keurt dit goed.
TO mag haar mening daar over hebben, maar heeft zich daar gewoon niet mee te bemoeien en dan ook nog wel via haar kind!  Haar kind is hierdoor niet benadeeld. Niemand dwingt haar kind dagelijks een tosti te eten. 
Door dat gezever om de juf te willen testen met een airfryer krijg je precies zo'n situatie dat de juf op een gegeven moment weer alles, ook het tosti ijzer, gaat verbieden, want "er komt alleen maar een hoop gezeur van". 
Hierdoor verpest het altijd een groep zeikerds het voor de hele groep. Mensen die over echt alles een heel drama kunnen maken, terwijl hun eigenlijk, zoals in dit geval, het tosti ijzer bar weinig echt interesseert, maar ze gewoon willen kijken hoe ver ze kunnen gaan (mag dan ook een airfryer, een friteuse ? Etc) en hiermee een leraar voor het blok willen zetten. 

Apiejapie schreef op 15-12-2023 om 08:04:

[..]

Zeker geen puber in huis?

Het gaat hier over de basisschool 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 08:32:

[..]

Het gaat hier over de basisschool

Jij zegt toch zelf " Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles." Daar reageerde ik op. 

En waarom zou er op de basisschool geen tosti gegeten mogen worden? Wat een gezeur. Waarom blijf je doordrammen om allerlei onzinnige redenen? Het MOET niet, het MAG, zo'n tosti. Als niemand, inclusief de juf, er een probleem mee heeft, wat is dan het probleem? 

ik vraag me oprecht af wat er op tegen is.

Na het lezen van dit topic snap ik pas echt goed waarom een vriendin van mij gestopt is als leerkracht in het basisonderwijs en nu iets heel anders is gaan doen. Hoe een leuk idee voor een tosti ijzer, bij sommige ouders zo snel kan escaleren tot iets wat via hun kinderen afgebrand dient te worden.... je zou er maar dagelijks mee moeten dealen. Het is een wonder dat er überhaupt nog leraren zijn.

libelletje75 schreef op 15-12-2023 om 08:21:

een klasgenoot vraagt een tosti ijzer mee te mogen nemen, juf keurt dit goed.
TO mag haar mening daar over hebben, maar heeft zich daar gewoon niet mee te bemoeien en dan ook nog wel via haar kind! Haar kind is hierdoor niet benadeeld. Niemand dwingt haar kind dagelijks een tosti te eten.
Door dat gezever om de juf te willen testen met een airfryer krijg je precies zo'n situatie dat de juf op een gegeven moment weer alles, ook het tosti ijzer, gaat verbieden, want "er komt alleen maar een hoop gezeur van".
Hierdoor verpest het altijd een groep zeikerds het voor de hele groep. Mensen die over echt alles een heel drama kunnen maken, terwijl hun eigenlijk, zoals in dit geval, het tosti ijzer bar weinig echt interesseert, maar ze gewoon willen kijken hoe ver ze kunnen gaan (mag dan ook een airfryer, een friteuse ? Etc) en hiermee een leraar voor het blok willen zetten.

Inderdaad, TO, zo maak je van je kind het zeikkind van de klas.

Dutchgirly schreef op 15-12-2023 om 08:39:

Na het lezen van dit topic snap ik pas echt goed waarom een vriendin van mij gestopt is als leerkracht in het basisonderwijs en nu iets heel anders is gaan doen. Hoe een leuk idee voor een tosti ijzer, bij sommige ouders zo snel kan escaleren tot iets wat via hun kinderen afgebrand dient te worden.... je zou er maar dagelijks mee moeten dealen. Het is een wonder dat er überhaupt nog leraren zijn.

Dit. 

En voor ouders die vinden dat scholen hun bemoeienis nodig hebben: ga het onderwijs in! 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 07:20:

[..]

Dat dagelijks tosti gebeurden lijkt mij echt wel gedoe voor de juf en kan tot gevolg hebben dat een of meerdere kinderen geen tosti kunnen eten en die wel hebben meegenomen. Bij ons wordt er als er tosti gegeten worden ook ander (minder voedzaam) wit brood gebruikt anders is het geen tosti meer. Ik ben wel blij met de regeling bij ons op school. In groep 6 was het voor het eerst en in groep 7 ook en dat was 2 keer nu in groep 8 is het nu voor de 2e of 3e keer dat er tosti / noodle dag is. Het hoeft niet per se elke week het is leuk dat het af en toe eens als verrassing is. Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles.

Welnee, dat is nog nooit voorgekomen. Kijk als het maar heel soms mag en er dan een speciale tostidag van gemaakt wordt dan is het inderdaad druk bij zo'n apparaat. Als het dagelijks kan, verdeeld het zich van zelf. Bij zoon in de klas, 28 leerlingen, zijn er misschien 5 per dag die een tosti maken, er kunnen er 3 tegelijk in dus levert echt geen problemen op. De juf heeft er geen werk aan want de leerlingen regelen het zelf. Jij eet misschien niet elke week tosti's of noodles dat kan. Wij eten nooit brood, zo heeft iedereen zijn eigen eetgewoonten.

MamaE schreef op 14-12-2023 om 22:46:

[..]

Ik heb echt geen principiële bezwaren tegen tosti's op school, maar deze 'ja' van de juf kwam op mij nogal overhaast over. Dat is wat anders dan dat er vanuit school een beleid over is en de apparatuur ter beschikking wordt gesteld.

Ik heb eigenlijk wel bezwaren tegen leerlingen die allerlei dingen van thuis gaan meenemen om op school te gebruiken. Net zoiets als dat je niet je eigen speelgoed meeneemt naar school.

Waarom zou een juf dat niet mogen bepalen? Stel je voor een beetje spontaniteit en dat moet eerst helemaal doodgeannalyseerd worden door de directie..die hebben wel wat anders te doen.  Hier is het overigens ook geen beleid van school, hier is alles ook geregeld door ouders en leerkrachten. Het hoeft niet allemaal zo zwaar gemaakt te worden.

Ik zou hier overigens niet over gaan zeiken op school of mijn kind opstoken om andere gekke dingen mee te nemen of dat te vragen. Want ook al zou dat mogen van de juf, dan kan ik als ouder nog altijd nee zeggen. Als het wel tot problemen leidt, dan mag de juf dat ook weer oplossen. 
Zo'n moeilijk mens ben ik nu ook weer niet. 

Dutchgirly schreef op 15-12-2023 om 08:39:

Na het lezen van dit topic snap ik pas echt goed waarom een vriendin van mij gestopt is als leerkracht in het basisonderwijs en nu iets heel anders is gaan doen. Hoe een leuk idee voor een tosti ijzer, bij sommige ouders zo snel kan escaleren tot iets wat via hun kinderen afgebrand dient te worden.... je zou er maar dagelijks mee moeten dealen. Het is een wonder dat er überhaupt nog leraren zijn.

En daarmee sla je de spijker op zijn kop!!!

Apiejapie schreef op 15-12-2023 om 08:36:

[..]

Jij zegt toch zelf " Je eet thuis ook niet wekelijks tosti of noodles." Daar reageerde ik op.

En waarom zou er op de basisschool geen tosti gegeten mogen worden? Wat een gezeur. Waarom blijf je doordrammen om allerlei onzinnige redenen? Het MOET niet, het MAG, zo'n tosti. Als niemand, inclusief de juf, er een probleem mee heeft, wat is dan het probleem?

ik vraag me oprecht af wat er op tegen is.

Lees mijn berichten eens? Ik verbied niemand op de basisschool tosti te eten ik ben juist blij dat onze basisschool daar af en toe "als extraatje" een dag voor aanwijst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.